1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hi!

    Om welk domain gaat het?

    Bye,
    Raymond.
     
  2. Hi!

    We checken het een aantal maal per dag, voor het geval je modem van IP verandert, of dat je de MX records weer aanpast. Dat moet zowieso anders zouden andere QN users een issue hebben met jou te mailen, en dat wil je niet lijkt me...

    Bye,
    Raymond.
     
  3. @Rob_Koning:
    Er is denk ik iets misgegaan bij je DNS want als ik het mx van je domein opvraag via www.dnsstuff.com (heb nu ff geen andere tool voorhanden) zie ik daar alleen dit staan :

    en dus geen mx.multikabel.nl.
     
  4. fborn

    fborn Forum Member

    Nu ik bij multikabel zit heb ik veel problemen met mijn eigen mailserver. De problemen liggen in het feit dat mijn (vaste) ip-adres in een dynamic ip-range valt welke opgenomen is in de SORBS DNSBL. De meeste mailservers controleren aan de hand van de SORBS of deze de mail accpeteert. In de meeste gevallen wordt het mailtje niet geaccepteerd. Is hier een oplossing voor? Tevens vallen een aantal mailserver van multikabel zelf in de SORBS RHBL (212.127.254.x).

    Ik denk er nu sterk over om of een colo-bak te nemen of om naar een ADSL provider te gaan waar ik wel en vast ip-adres heb, bijvoorbeeld XS4ALL.
     
  5. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar we zijn bezig met MK om een optie om een vast IP-adres te verkrijgen als extra service. Het is al toegezegd. Ik hoop een kwestie van weken.
     
  6. Hi!

    Dan is wisselen nutteloos. SORBS DUL heeft ook de ranges van XS4ALL in hun lijst en dat is op zich ook prima verder. De DUL is een lijst met dailups (en ook dsl en cable). SORBS wil graag dat je via de repay server van je ISP mailt. Is dat geen oplossing dan, dat je het gewoon via smtp.quicknet.nl gaat smart relayen?

    Een colo doos kan ook natuurlijk, als je zo iets zoekt kun je sales@prolocation.net eens mailen ;)

    Bye,
    Raymond.
     
  7. mijnthuis.net
     
  8. Bij interip.nl is het domein geregistreerd. Deze doen hiervoor geen hosting voor mij en dat wil ik ook niet. Het lijkt me dat hier iets niet klopt.
    Ik denk dat ik maar eens met IIPN contact moet opnemen hierover. Hoewel ik totaal niet kan plaatsen dat die mx verwijzingen er uberhaupt zijn......
     
  9. fborn

    fborn Forum Member

    Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met mijn vaste ip-adres van XS4ALL. Alle mailservers hebben altijd mijn mail geaccepteerd.

    Voor een echt vast ip-adres wil ik best wat betalen, maar uiteraard wel in het redelijke.

    Stel ik ga via smpt.multikabel.nl mijn mail relayen. Zitten hier limieten op?
     
  10. Hi!

    [root@control tmp]# dig mx mijnthuis.net

    ; <<>> DiG 9.2.5 <<>> mx mijnthuis.net
    ;; global options: printcmd
    ;; Got answer:
    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 58663
    ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 2, AUTHORITY: 3, ADDITIONAL: 1

    ;; QUESTION SECTION:
    ;mijnthuis.net. IN MX

    ;; ANSWER SECTION:
    mijnthuis.net. 300 IN MX 10 mail1.interip.nl.
    mijnthuis.net. 300 IN MX 10 mail2.interip.nl.

    Zou het even navragen, hun MX servers doen volgens de DNS de mail van je domain.

    Bye,
    Raymond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina