1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.

  1. Tja, en daar gaan dus alle ip adressen naar toe...
    Wat moet je met 5 ip adressen?

    En dit? poort 25 dicht en gaat nooit open hoor ik sommigen zeggen?:schater:

    Professioneel
    Door de beschikbaarheid van meerdere vaste IP-adressen en de ruime down & uploadsnelheid zijn professionele toepassingen mogelijk zoals een eigen mail-, file- of webserver, IP-beveiligingscamera’s, beheer op afstand, thuis- & telewerken (VPN) of het ontsluiten van bedrijfsapplicaties.

    Het verhaal is dus puur een commercieel verhaal. Begint steeds duidelijker te worden. Voor 1 regel in de configuratie file moet je pr maand extra lappen...:no:

    Wie graait wordt vanzelf genaaid... :oyeah:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2009
  2. Jos,
    Ik had al langer een eigen server en dat heeft bij andere providers altijd gewerkt met zoneedit.com.
    Ik wist niet van deze optie en heb het meteen geprobeerd (heb nu dus ook Ziggo Alles-in-een plus) maar het werkt niet. Als ik een mail van een extern adres verstuur dan krijgt deze een definitieve foutmelding. Vanaf mijn Gmail account deze:

    Hoe heb jij dit opgelost. Als ik het goed heb was Ziggo bij ons hier in Steenwijk vroeger Essent Kabelcom.

    Gr.,
    Marcel.
     

  3. Het gaat niet werken, of je moet een zakelijk abo afsluiten.
    Andere oplossing is een extra abo nemen bij xs4all of online (voormalig wanadoo, en orange)
    Ik heb een account bij xs4all en online en ziggo.
    Op die manier heb ik toch alles werkend.
    Als je alles bij ziggo zakelijk hebt ben je in het totaal meer kwijt dan wanneer je een ziggo en een online account hebt.

    Er zijn nog andere oplossingen . Die zijn echter wat lastiger omdat je bij derden dan een account moet afsluiten om de mail over een andere poort naar binnen te halen. Dat is wel goedkoper maar iets minder professioneel.

    Ik haal dus mail binnen via Online en de rest loopt wel over ziggo.
    (FTP server en Webserver mag weer wel bij ziggo, maar smtp niet)

    Suc6
     
  4. Gaat allemaal prima via dynamische ip-adressen. Geen van de mogelijkheden die jij noemt heeft een vast ip-adres nodig. De enige waarbij dat mogelijkwijs handig zou kunnen zijn is een mailserver, de rest is prima te draaien met een dynamisch ip en de mogelijkheden (gratis en betaald) die er zijn om een pc/server/camera te kunnen benaderen op DNS naam. Ook VPN werkt als een zonnetje achter een dynamisch IP.
     
  5. Om mijzelf (Sinds kort ook aan de Ziggo) maar in de discussie te gooien...:roll:

    Het probleem wat we hier allemaal hebben is dat poort 25 NAAR de klant dicht staat.
    Zojuist even getest op mijn mailserver, maar als ik de smtp server van Ziggo
    (smtp.ziggo.nl/212.54.34.9) gebruik kan ik zonder enig probleem mail versturen.

    Wellicht dat dit nog een nuance verschil is van de probleem aanmeldingen bij de Helpdesk?
    Er hoeft namelijk alleen maar verkeer op poort 25 binnen te komen en het uitgaan kan
    gewoon gebeuren middels de eigen smtp server van Ziggo waar ze volledige controle over
    hebben.

    Of zie ik het nu wellicht te makkelijk :?::?::?:
    Graag jullie visie hierop...:roll:
     
  6. Als Ziggo inkomend verkeer op poort 25 toestaat heb je binnen de korste keren een hele berg open relays op Ziggo's netwerk: o.a. verkeerd geconfigureerde mail servers en zombies. Daar hebben dan weer andere mensen last van, omdat dan hele ranges van Ziggo IP's door allerlei partijen op blacklists worden gezet.

    Oh, en uitgaand verkeer doe ik liever in eigen beheer dan via Ziggo. En dat is nu gewoon mogelijk.

    Even een toevoeging: zelfs al zou je uitgaand alleen via Ziggo's mailservers toestaan, dan nog levert inkomend vrijgeven een zodanig belasting van Ziggo's mailservers op ivm alle relays e.d. dat de boel ongveer stil komt te staan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2009
  7. Dit kan in theorie niet, aangezien de SMTP server van Ziggo dan de enige partij is die mail verstuurd en daar ook controle op doet.

    Uitgaand op 25 kan ik op mijn verbinding (Den haag) alleen maar naar de SMTP server Ziggo. Op een andere verbinding van Ziggo
    (Utrecht) is poort 25 ook alleen naar de SMTP server van Ziggo te gebruiken.

    Wat zou er dan voor extra belasting op de mailservers van Ziggo komen? Inkomend gaat dan niet over de mailservers van ziggo, maar
    rechtstreeks naar de prive mailserver en uitgaand gaat dan (net als nu) over de SMTP server van Ziggo.

    Weet je zeker dat je zelf "poort 25 uitgaand" kan gebruiken naar elke willekeurige mailserver? En heb je niet toevallig de SMTP server
    van Ziggo in gebruik:?:
     
  8. Nee, dat gaat juist problemen geven. Door dit soort open-relay komt de mailserver van Ziggo dan op de zwarte lijst. Dat zie je bijvoorbeeld ook gebeuren bij een klant die in een botnet zit. Wanneer zo'n bulkmail niet heel snel gevonden wordt, hebben dus alle klanten hier last van. Dat risico is gewoon veel te groot en dat is in het verleden al gebleken. Dit ondanks dat de Ziggo mailserver een goed spamfilter heeft en op een gegeven moment de mail wel zal stoppen, maar dan kan het al te laat zijn.
    Ook om die reden zijn er al restricties voor klanten die via de smtp-server van Ziggo versturen, namelijk een maximum aantal mails per dag en een max aantal ontvangers per bericht.

    Je kunt in sommige gebieden binnen het ziggo-gebied wel naar andere smtp-servers connecten. Dat hangt af of je in het oude casema, @home of multikabel gebied zit. Ik kan smtp gewoon versturen via de smtp-server van mijn hosting provider (wel met inloggen daar natuurlijk). Inkomend staat hier poort 25 wel dicht.
     
  9. Als je veel open relays e.d. hebt die vervolgens proberen te versturen via de Ziggo servers, moeten de Ziggo servers ook al die emails behandelen (om ze dan vervolgens bijna 100% weg te gooien als spam zijnde). Dat levert dus veel belasting op, en als er dingen doorheen glippen heb je een probleem, omdat dan de ziggo servers geblacklist worden.

    Ik kan gewoon naar buiten toe verbinding maken (vanuit Heemstede, voorheen Multikabel), een voorbeeld:


    $ telnet mx1.xs4all.nl 25
    Trying 194.109.24.132...
    Connected to mx1.xs4all.nl.
    Escape character is '^]'.
    220-mxdrop213.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Wed, 21 Oct 2009 18:18:49 +0200 (CEST) NO UBE


    Ik gebruik een eigen mailserver die in colo is, ik ben er zeker van dat ik de Ziggo servers niet gebruik.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina