1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. om1

    om1 Forum Member

    Berichten:
    661
    Niet zonder truukwerk en het inzetten van een andere server die op poort 25 luistert. Communicatie tussen mailservers onderling gaat altijd over poort 25. Communicatie tussen mail client en mail servers is een ander verhaal, daar zijn meer mogelijkheden.

    Zelfs al zou poort 25 openstaan, dan hou je het probleem dat veel servers weigeren mail af te leveren bij dynamische danwel thuis IP addressen.

    Ikzelf heb voor de mail domeinen die ik draai een goedkope colo oplossing bij corenetworks.net. Bevalt me goed. Ze beheren de machines niet voor je, maar dat wil ik ook zelf doen.
     
  2. MvD

    MvD Forum Member

    Berichten:
    6
    SMTP Inbound op port 2525

    Ik ben sinds kort overgestapt naar Ziggo Alles in 1, was eigenlijk best tevreden totdat ik gisteravond wat wilde testen met mail.

    Blijkt dus dat port 25 inbound niet is toegestaan?? maar dat wisten jullie allemaal al... snap alleen niet helemaal waarom ... maar ja dat zal aan mij liggen ;)

    Na een belletje naar Ziggo, het lezen van dit topic.. mail naar Ziggo en een prive mail naar een van de forum users alvast maar zelf opzoek gegaan naar een oplossing.

    Maak een account aan bij www.rollernet.us
    Het basis account, dat voldoende is voor de oplossing, is gratis.

    Via het Account Control Center maak je een domein aan met dezelfde naam als het domein waar je mail op wilt ontvangen
    Bijvoorbeeld: mijndomeinthuis.nl

    Maak een mailservice aan: SMTP Redirection (Direct Delivery)
    Vul hierop de domeinnaam, ipadres van je firewall/router en een alternatieve port bv 2525 in. Deze staat inbound niet dicht.

    Pas de 'Valid User Table' aan voor het domein, standaard zijn er 2 gebruikers 'abuse' en 'postmaster' en een Deny any non-matching recipient onderaan de table/rules die er voor zorgt dat mail naar alle andere gebruikers geweigerd wordt.

    Pas in DNS de MX records aan van het 'mijndomeinthuis.nl' domein en zorg ervoor dat er een MX record met een hogere proriteit naar mail.rollernet.us. verwijst.
    Bijvoorbeeld:
    mijndomeinthuis.nl MX 10 mail.rollernet.us.
    mijndomeinthuis.nl MX 20 mail.mijndomeinthuis.nl.

    Zorg ervoor dat er een statische nat entry of portmapping in je router/firewall aanwezig is die het verkeer op port 2525 redirect naar port 25 op je mail server.

    En mail zou moeten binnenkomen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 sep 2009
  3. Steeg

    Steeg Forum Member

    Berichten:
    35
    :cry: Gister docsis 3 modem gehad..

    Laatst al met Chris gemaild.. mail gebeuren staat echt in de ijskast, dus wat werkt, werkt.. Maar.. Nieuw Ip gehad.. alle test mails, komen niet aan.. gisteravond een aantal test mails gestuurd... ( nog niet terug gebounced ) Maar... Heden ochtend.. Komen de mails die ik stuur ook niet aan.... Zo jammer.. Tijd dat daar een knappe oplossing voor komt!
     
  4. mimipipo

    mimipipo New Member

    Berichten:
    3
    Gratis???


    waar moet je dan je domein opgeven? kan niet voordat je een betaalt account afneemt.

    maar toch bedankt!
     
  5. Blerk

    Blerk New Member

    Berichten:
    3
    Helaas heb ik hetzelfde als Steeg mijn test mails komen niet aan op mijn mailserver. na 24 uur krijg ik wel een mail van de vmx15 dat deze niet kan worden afgeleverd.
    Ik vermoed dat mijn ip adres weer eens veranderd is maar niet word aangepast. Als ik een telnet naar mijn server doe dat werkt wel.
    Wie kan er controleren of de ip adressen wel worden aangepast op de server?
     
  6. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Bij de gratis account ben je ook beperkt tot een vast aantal mailtjes per week zag ik.
     
  7. Steeg

    Steeg Forum Member

    Berichten:
    35
    Ja.. 200 per week als k t goed zeg.. of 10 MB..

    voor $5,- per maand.. heb je 100 MB per dag..

    Als er niet gauw actie bij ziggo is, ga ik dit toch echt overwegen ( tot alles weer online is.. )

    Tijd dat ze eens komen met een knap mail relay zoals die van multikabel, of zoals planet gebruikt.. Zeg het nog maar eens... ;)

    Zo jammer dat het script in de ijskast staat.. Komt erop neer dat ze bestaande klanten gewoon op extra kosten jagen.. Heel jammer....:sad:
     
  8. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Het script zou voor bestaande forwards wel moeten draaien. Toen ik een ander ip-kreeg na mijn nieuwe modem vorige maand liep de mail na halve dag weer. Wordt twee keer per dag gedraaid. Maar ik neem aan dat jullie dat wel afgewacht hebben.
     
  9. Blerk

    Blerk New Member

    Berichten:
    3
    Mijn modem heb ik ruim een maand geleden vervangen Hierna werkt alles gewoon weer. Sinds 14 aug. ontvang ik geen mail meer. Ik heb net een bounce mail gekregen van 72 uur dus het script zou al een aantal maal gedraaid moeten hebben.
     
  10. Allie_B

    Allie_B Forum Member

    Berichten:
    44
    Allemaal wachten op Zakelijk Office Plus, dan werkt het zeker weten!

    Ik hoop dat het snel komt ;)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina