1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik host nu al een aantal jaren mijn domein via No-IP. Zij leveren mijn mail af op poort 9025 en houden mijn mail vast als de verbinding er even uit ligt. Via een tooltje op de server wordt No-Ip verwittigd als het IP adres wijzigt. Misschien ook een oplossing voor een paar mensen hier.
     
  2. Ik ga binnekort toch maar naar een DataCenter, zodat ik zelf kan relayen naar een andere poort (of via VPN)...
     
  3. Tsja, services als No-IP zijn leuk.. Alleen ik vind het een vrij kostbare oplossing voor meerdere domeinen..

    Ook de delay's die je krijgt zijn niet echt super... Om maar te zwijgen de afhankelijkheid van een third party..

    Als Ziggo zo graag eea goed wil doorvoeren, lijkt het me het slimst om het te doen zoals KPN zoals we al eerder aangaven.. Die service is niet ideaal, ok.. Maar t werkt wel verdomde goed!
     
  4. Over twee weken zit ik met me eigen server in een datacenter...

    Ik zou kunnen relayen naar poort 26... (wat ik nu tijdelijk, twee weken, in nood bij een maatje kan laten doen :pompom:)

    Maar omdat ik toch Exchange draai ga ik de volgende setup draaien:

    server in datacneter: Edge Transport Role... Die ontvangt dus mail gewoon op poort 25, en stuurt het via een secure VPN verbinding door naar mijn Exchange Server thuis...
    Voordeel: thuis geen internet/server down > mail blijft bewaart in datacenter... Edge Transport Role doet standaard antivirus en anti spam..

    Dus dat wort wel een mooie oplossing...
     
  5. Tim, stuur me ff een PM als je hiermee eventueel ook andere gebruikers wilt helpen :cool:
     
  6. Is er ondertussen al wat meer bekend over hoe het nu straks verder moet met een eigen mailserver....

    Gezien, dat de nieuwe modems uitgerold gaan worden voor de hogere snelheden.. Is het toch wel prettig als we hier een vooruit zicht op hebben..!
     
  7. Vandaag het nieuwe modem aangesloten. In eerste instantie wilde het modem geen verbinding krijgen, wat na een aantal keer modem & computer resetten gelukkig voorbij was.

    Na de boel via een rechtstreeks aangesloten computer (dus zonder mijn normale router ertussen) geactiveerd te hebben, heb ik m'n router opnieuw aangesloten. Router & modem resetten, paar minuten peentjes zweten & duimen en vervolgens... M'n oude ip-adres terug! En de mailtjes kwamen weer gewoon binnen (alleen nu nóg sneller!). :pompom::pompom::pompom:
     
  8. Tsja, das mooi om te horen, had t al opgemaakt uit t topic van Kees!

    Alleen, de mogelijkheid om zelf domeinen toe te voegen blijft helaas ontbreken.... ( moet eigelijk weer een domeintje erbij plaatsen ) :wink:
     
  9. Ik zal toch nog maar even reageren om ook dit topic compleet te houden (ik had het vorige week al in een ander topic hier gedaan).

    Ik heb ook een ander ip gekregen wegens wisseling van router. Zelfs met een ander ip-adres en het nieuwe modem pikte het update script van de multikabel eigen mailserver ook hiet nieuwe ip-adres weer op. Dus na een halve dag (script loopt 2 keer daags) kwam de mail weer automatisch binnen op het nieuwe ip-adres.
     
  10. Alleen jammer dat de functie om je domein toe te voegen/veranderen nog steeds niet in het crontrol panel aanwezig is :sad:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina