1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het modem hoeft maar 1 keer gereboot te worden zodat het na de reset het juiste profiel ophaalt, maar dat hoeft dus maar 1 keer. Indien je modem sinds vorige week al een keer is gereboot hoeft het helemaal niet meer.

    Als het script op de service-site niet klaagt, is alles goed gegaan en zou de mail doorgestuurd moeten worden. Maar het kan zijn dat het even duurt voordat het script alles verwerkt heeft. Dus ik zou voor de zekerheid even een aantal uren wachten nadat je het op de service-site hebt ingesteld.

    Maar het werkt prima bij mij. Als ik een mailtje stuur heb ik binnen een paar minuten mail binnen. Dus of je mailtje hangt nog ergens in de queue, of je router laat poort 25 niet door of je portforwarding staat niet goed of zoiets. Probeer eerst zeker te maken of dit je probleem is, desnoods door zonder router te testen met bijvoorbeeld ethereal om te zien of er poort-25 verkeer voor je binnen wil komen.

    Als er niets gebeurt zou het een bug kunnen zijn en kan ik voor je navragen of er nog iets voor je hangt. Maar doe eerst bovengenoemde testjes even.

    Ik heb niet gehoord of er een maximale grootte op een mailtje zit. Dat zal ik ook vragen.
     
  2. Nog een aanvulling voor Rappido :
    Dat komt inderdaad door het script wat je DNS-entry controleert. Deze ziet ook de entries van cyso (de andere mx entries van je domein) en constateert dan een fout. Het script zal aangepast worden zodat dit wel mogelijk is is mij gemeld. Dat zou vermoedelijk eind deze week moeten werken. Tot die tijd moet je dus de entries van cyso verwijderen als je het nu al wilt gebruiken. Als je met de helpdesk van cyso belt kunnen ze dat voor je doen. (er is met ze gebeld om dit na te vragen). Maar als je geen haasts hebt kun je ook even wachten tot het script aangepast is en het dan nogmaals testen.
     
  3. fborn

    fborn Forum Member

    CeeS, ten eerste bedankt voor het snel reageren. Ik heb ff wat testjes uitgevoerd, maar er komt nog steeds niks binnen. Ik heb op de WL500g (mijn router) ff een tcpdump gestart op port 25. Er komt helemaal niks binnen op port 25. Om er zeker van te zijn heb ik ook een tcpdump gestart op port 587 (alternatieve SMTP port). Rollernet.us gebruikt deze port om mail naar mijn mailserver te sturen voor een ander domain. Hier zie ik na een paar minuten een connectie komen ...

    14:31:40.935896 IP (tos 0x0, ttl 47, id 52321, offset 0, flags [DF], length: 60) mail.rollernet.us.51635 > x.x.x.x.587: S 1539564518:1539564518(0) win 5840 <mss 1460,sackOK,timestamp 2836148103[|tcp]>

    Ik denk dat er toch iets niet goed zit met mijn motorola docsis modem.
     
  4. Ik zie eigenlijk nergens staan dat je je modem gereset hebt?
     
  5. Ja, hij schreef in zijn vorige bericht dat hij zijn modem een uur uitgezet had zelfs.....
     
  6. hmmm... vreemd.
    Weet je zeker dat je modem echt 'uit' was toen je dat deed ?
    Sommige motorola modems hebben ook een 'standby' knopje waarbij je alleen het interne netwerk uitschakelt. De spanning er even afhalen werkt altijd. Maar misschien heb je dat wel gedaan.

    Er is even gekeken naar je probleem en hoorde ik dat hranolky.net nu doorgezet wordt naar een ander ip als wat je gebruikt op het forum. Het IP-adres wat via de servicepagina automatisch aan jou hangt antwoord ook niet op een telnet naar poort-25 en het modem zelf is ook niet te pingen, alsof het uit staat.

    Dus er lijkt een probleem te zijn met de registratie van het juiste ip-adres. Heb je het ip-adres wel op DHCP staan in je router en heb je al eens een renew gedaan ?? Het zou ook kunnen dat er iets mis gaat met het opzoeken van je modem/ip adres natuurlijk, maar probeer eerst eens een renew van je ip en controleer of je hetzelfde krijgt.

    Het IP waarmee je geregistreerd staat eindigt op .111, volgens het log van het forum gebruik je echter .36 (de rest van het nummer is gelijk)
     
  7. Overheen gelezen, sorry ;) Met posten tijdens werk lees ik nogal vluchtig :P
     
  8. Voor Rappido:
    Ik hoor net dat het script al is aangepast, dus je zou kunnen testen of het nu wel werkt ondanks die 2 extra MX-entries erbij. Als het goed is krijg je niet meer de foutmelding.
     
  9. Antwoord is ook binnen:
    Een mailtje kan maximaal 50MB zijn, net als bij de normale email die je kunt ontvangen.
     
  10. Ja bedankt allemaal het werkt nu bij mij
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina