1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijkt nu toch een probleem met de relay te zijn, kreeg net al mijn mail binnen die gisteren en vandaag binnen had moeten komen, dus de prio weer op 10 gezet ipv 20.

    Wat blijkt nu na de eerste test :?:
    Mail server mx.multikabel.nl[212.127.254.145] answers on port 25 [​IMG][​IMG]
    <<< 220-vmx55.multikabel.net ESMTP Exim 4.44 Fri, 20 Mar 2009 21:51:57 +0100 [​IMG] >>> HELO www.checkdns.net[​IMG]
    <<< 220- Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly[​IMG] <<< 220- prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or [​IMG]
    <<< 220 charged per attempted recipient at international postal rates.[​IMG]
    <<< 250 vmx55.multikabel.net Hello www.checkdns.net [195.60.98.253][​IMG]
    >>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com>[​IMG] <<< 250 OK[​IMG] >>> RCPT TO: postmaster@top-music.org[​IMG]
    <<< 550 relay not permitted[​IMG] Probably mail server does not accept mail for top-music.org and recognizes this as relay attempt


    Ofwel mijn domain staat niet meer in de relay van multikabel/ziggo.

    De andere domainen ook maar even gechecked, ook daar is de relay niet meer op toegestaan.

    Wat is er nu precies aan de hand, want voorheen heeft dit altijd gewerkt, ook als de mx van multikabel op prio 20 stond :(

    Is er toch nog een manier om mijn domainen te controleren ? Voorheen kreeg je namelijk ook een mailtje als de relay beeindigd was van een domain, en die heb ik nu ook niet gehad van al mijn domainen.


    Groeten Fred
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2009
  2. Hi!

    Ook die is niet conform afspraak, de MX van Multikabel moet er als laagste in staan, kijkt het check script en ziet die er eentje in staan met een lage prio wat niet de Multikabel MX is verwijderd hij hem uit de tabel.

    Zag bij een andere user ook een hele rits verwijderd worden, die had zijn setup iets minder slim, zijn kabelmodem speelt ook voor nameserver. Als enige nameserver ook voor die domeinen. Dus als zijn IP veranderd kan men ook niks resolven, gevolg, al die domeinen zijn ook verwijderd uit de lijst. Helaas...

    Bye,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2009
  3. Toch blijf ik me verbazen over de wijze hoe het een en ander weer gegaan is bij Ziggo. Er wordt gewoon een service uitgezet zonder daar de gebruikers over te informeren. Vooral als het dan om zoiets als mail gaat..

    Is het dan gek dat die personen dingen gaan aanpassen om hun mail weer te kunnen ontvangen ? Vooral als je ook nog eens van de helpdesk te horen krijgt dat het over is met deze service.

    Ziggo krijgt er schijnbaar toch een beetje spijt van (voor zover ze het zich aantrekken) en starten de service weer... Zo van kijk eens wat aardig van ons... Maar degene die hun mail wel wilden ontvangen zijn evengoed hun service kwijt... jammer voor je... Nou lekker hoor. Fijne service weer.

    Het zoveelste mooie voorbeeld van... Ziggo past iets aan, jammer voor de gebruikers...
     
  4. Ofwel, jammer dat u voor ziggo hebt gekozen 'HELAAS'

    Door de werkzaamheden cq verplichte upgrade van de 17 maart onstaane problemen moet ziggo wel is wat service verlenen als het 1 en ander daarna niet meer correct werkt, ook wat betreft de mailserver-relay.

    Mij hoor je er ook niet over dat ik na de werkzaamheden 2 dagen zonder telefoon heb gezeten :censored:.

    Maarja 'Helaas' zullen we dit maar weer moeten accepteren.

    Helaas abonnee Ziggo.

    Groeten Fred
     
  5. Hi1

    Je hebt helemaal gelijk.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Dit idee had ik ook al een keer. Voornamelijk om ook onafhankelijker te worden van de verschillende aanbieders. Echter zijn de kosten persoonlijk enigzins hoog, maar met meerdere personen zou het goed te doen zijn. Externe relay + server op aandere poort of VPN zou een goede oplossing zijn.
    Het is nogal jammer dat Ziggo niet, net als andere providers, zonder meer poort 25 ingaand toelaat. Dat het voor uitgaand verkeer blokkeren is echter wel goed.
     
  7. Volgens mij kun je via office basis (4) wel naar buiten mailen via 25?
    Tenminste ik heb klanten waar dit gewoon werkt :)

    Versturen wel via smtp.ziggo.nl (smart host).
     
  8. Dat kan elke klant, (naar smtp.ziggo.nl) mail sturen, zo doe je dat namelijk standaard via je mail-client ook.

    Office-basis werkt momenteel net zo als de consumenten abbo's, dus poort 25 voor inkomende smtp verbindingen is ook dicht.
     
  9. Hersteld, ik bedoelde ontvangen via poort 25.

    Misschien dat dit nog voor klanten is met een oud broadband office abo, maar dat weet ik niet zeker
     
  10. Vroeger kon dat inderdaad wel met broadband office, maar sinds een half jaartje gaat dat niet meer, als je even terugzoekt in het forum van jul/sept 2008 kom je daar wel veel berichten over tegen. Toen hebben de zakelijke klanten een brief gehad dat dit ging wijzigen. Aangezien de zakelijke kabelpakketten via hetzelfde platform als de consumentenpakketten lopen kan poort 25 niet meer gebruikt worden voor inkomende smtp. Alleen de (dure) glasvezel pakketten kunnen dit wel.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina