1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ziggo heeft meerdere kantoren, dus wellicht net in een andere wandelgang gelopen .. eheh ;)
     
  2. Werkt het automatisch updaten van je ip-adres naar multikabel relay nu wel of niet meer, sinds ik gisteravond nieuw ip-adres heb gekregen krijg ik totaal geen email meer binnen op mijn mailservers, laatste mail is van gisteravond 20:59.

    Ik heb al PM gestuurd naar chrisdb.

    Dus moet ik dit afwachten, bellen naar de helpdesk heeft toch geen zin, word dan toch weer afgewimpeld met van 'controlleer eerst uw instellingen maar is' dus daar heb ik geen zin in.
    Of moet ik toch maar voor een alternatieve manier gaan, dus de mailservers maar op een andere poort laten draaien ?

    Alles heeft tot naar behoren gewerkt tot ik mijn modem 30sec uit heb gehad voor de nieuwe setings (trouwens dhcp release time is ook ingekort van 41 dagen naar 7 dagen :( )

    Met vriendelijke groet,

    Fred
     
  3. Dan zou hij vanmorgen weer bijgewerkt moeten zijn ... automaat staat weer aan.

    mvg,
    Chris

     
  4. Wel als ik nu mailtje naar mijn info@domain.nl stuur krijg ik nog steeds niks binnen, terwijl als ik een test uitvoer van checkdns zijn de mx mailservers wel up, en ik krijg ook geen bounce of error terug dat het mailtje niet aankomt.
    Dus ik heb het vermoeden dat alles nog op mijn oude ip-adres staat :(

    Zou je als je tijd hebt dit voor mij kunnen controleren, http://www.topnetworks.nl forward wel naar mijn ip-adres toe.

    Met vriendelijke groet,

    Fred
     
  5. Ik heb exact hetzelfde probleem.
    Sinds ik gisteren een nieuw ip gekregen heb, geen mail meer... :sad:

    Inmiddels heb ik een work-around gebouwd waar ik liever weer vanaf wil eigenlijk.

    Ik heb de helpdesk hierover gebeld en heb als antwoord gekregen dat ze het niet ondersteunen "punt" .

    Even later belden ze terug dat er toch nog een keer verder naar gekeken zou worden en ze me daarover terugbellen....... Helaas nog niets gehoord :(
     
  6. Hi!

    Welke domein naam en wat voor work around? Als je de mx prio changes en de check loopt word je verwijdert en kun je je niet meer aanmelden dus let daar wel even op met hetgeen je aanpast.

    Zijn net weer een hele rits naar nieuwe IP's gezet zag ik, lopen veel migraties dus ook veel ip changes....

    Bye,
    Raymond.
     
  7. Hoi Raymond,

    Bedankt voor de reactie, ook al was het niet wat ik hoopte.
    Ja, ik heb inderdaad mijn mx records aangepast omdat ik geen mail meer kreeg. En de helpdesk in eerste instantie doorgaf dat dit niet hun probleem was en dat het niet meer ondersteund wordt.

    (Volgens mij dan niet zo een vreemde actie om de mx records aan te passen) Ik ben dan ook bang dat mijn koppelingen weg zijn nu :(
     
  8. Ik heb ook maar even een 'workaround' ingezet, de mx'en van multikabel op mx-pref = 20 en rollernet.us op mx-pref = 10.
    Zo komt er toch nog wat mail binnen :(

    Dit bij alle 12 domainen maar even aangepast.

    En idd wat raymond zegt, niet de mx'en van multikabel verwijderen want dan sta je dus niet meer in de lijst.

    Groeten Fred
     
  9. Hi!

    Zonder dat je verteld om welke naam het gaan kan ik je ook niet echt helpen ;)

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Voor mij is het dus over als ik het goed begrijp :(

    Komt er wel weer de mogelijkheid om dit in te stellen in de toekomst of moet iedereen vast voor een alternatief gaan kijken ?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina