1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris, zou je mij alsjeblieft ook kunnen helpen? Ik heb je een PM gestuurd.
    En ja, ik ben ex-multikabel user. Eigen mailserver heeft altijd gewerkt totdat ik gisteren een nieuw IP heb gekregen van Ziggo.
     
  2. 550 relay not permitted

    Goedemiddag, ik heb reeds een jaar gebruik gemaakt van de eigen mailserver dienst. De afgelopen twee maanden heb ik echter tijdelijk de mail via een andere mailserver (niet van MK) laten routeren. Nu wilde ik dit weer terugzetten maar nu krijg ik 550 relay not permitted wanneer ik een mail stuur naar mijn domein. Het antwoord komt terug van mx.multikabel.nl, de MX records staan goed. Mijn eigen mailserver is niet gewijzigd, enkel de MX records heb ik tijdelijk aangepast gehad. Is het mogelijk om mijn domeinnaam weer te koppelen zodat MK deze weer relay'd naar mijn mailserver. bvd.
     
  3. Chris, bedankt!
     
  4. de wanhoop nabij...

    Beste leden...

    Ik wil even mijn verhaald kwijt in de hoop dat er toch nog een oplossing is voor het probleem.

    Ik ben al heel wat jaren klant van Multiweb -> Quicknet -> Multikabel -> Ziggo, en heb momenteel het duurste internet abbo (Z3i).

    Heb al een aantal jaar een Small Business Server draaien met Exchange als mailserver. Dat heeft altijd goed gewerkt met mx.multikabel.nl als record.

    Sinds 2 dagen komt er spontaan geen mail meer binnen. Mail naar buiten komt wel aan. Externe maar naar binnen komt niet aan. Ik heb met de helpdesk gebeld van Ziggo, en gevraagd of het mogelijk was een uitzondering te maken of een oplossing te geven, maar ze konden mij niet verder helpen (hadden ook geen kennis van mx records en eigen mailservers).

    Heb vervolgens met Ziggo Zakelijk overwogen, maar dat is geen oplossing.

    Ik kan het moeilijk verkroppen dat ik op dit moment mail misloop wat ik eigenlijk niet mag mislopen. Het heeft jaren gewerkt tot eergisteren. Volgens Ziggo hebben ze geen aanpassingen gemaakt. Heb alles gecheckt en zelfs een 2e server geinstalleerd. Tevergeefs. Zal dan vast een nieuw IP adres zijn die niet open staat.

    Is hier iemand die mij a.u.b. kan helpen of een oplossing weet voor het probleem?

    Alvast vriendelijk bedankt!
     
  5. Is je ip-adres gewijzigd ?
     
  6. Hier sinds deze avond hetzelfde probleem.

    Zo ver ik kan zien is vandaag of gisteren het modem wegens onderhoud gereset en sinds dien komt er eigenlijk weinig of geen mail meer binnen.

    Wie kan dit verhelpen?

    Alex
     
  7. Is je ip-adres gewijzigd ?
     
  8. Yup, deze is aangepast
     
  9. Het gekke is alleen dat na de ip omzetting het nog wel gewerkt heeft tot:
    Mar 11 20:46:50 checkmail postfix/smtpd[31523]: disconnect from vmx10.multikabel.net[212.127.254.136]

    En daarna niet meer.

    Alex
     
  10. Het werkt weer, heren (of dames) bedankt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina