1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Spartagek

    Spartagek Forum Member

    Berichten:
    927
    Zo mooi doet KPN het ook niet hoor
    want je kan vaak niet eens smtp naar buiten naar een andere server, dat moet je via port 587 proberen dan
     
  2. irix

    irix Forum Member

    Berichten:
    114
    Waarom niet gewoon de SMTP van je provider gebruiken? En mailscripts doe je gewoon via mail(); in php.
    Ik heb er nog nooit last mee gehad. Alleen nu dus wel dat er een domein al 1,5 maand op mail wacht en andere opties heb ik helaas ook niet.

    Zou iemand alsnog naar cdjabrabant.eu willen kijken?
     
  3. peter171

    peter171 Forum Member

    Berichten:
    13
    eigen domeinnaam wordt afgeschaft

    Vandaag wederom gebeld met Ziggo en ik heb nu te horen gekregen dat de gehele functie domeinnaam komt te vervallen.
    De mx-records worden niet meer ondersteund en ik moet dus op zoek gaan naar een andere provider.

    Dus als ik het goed heb wordt poort 25 niet meer opengesteld.
    Mijn mail blijft hangen bij de mx-records en dat zal zo blijven ook :cry:
     
  4. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ik denk dat de helpdesker dingen door elkaar haalt. Je kon vroeger bij Multikabel een domeinnaam koppelen aan je normale homepage en mailaccount.
    De 'eigen mailserver' zaken wordt zowiezo niet ondersteund door de helpdesk en die weten er ook niets van en je kunt dus verwachten dat je dit soort antwoorden krijgt.
     
  5. peter171

    peter171 Forum Member

    Berichten:
    13
    Ik wacht het sowieso maar af, want zelfs al zou ik overstappen dan duurt dat 2 weken en het aanbod van ISP's is maar beperkt.
     
  6. peter171

    peter171 Forum Member

    Berichten:
    13
    Eigenlijk snap ik er helemaal niets meer van.
    Mijn mail wordt zonder meldingen van Ziggo niet meer doorgestuurd.
    Als ik dan met de servicedesk bel aangaande zakelijke abonnementen, dan wordt mij ook verteld dat het draaien van een eigen emailserver niet mogelijk is. Alleen als ik een abonnement neem van 200+ euro dan kan het wel.
    Als ik voor meer info ga zoeken op de site dan wordt er nergens gerept over mailrelaying of iets over poort 25.

    Hoe zit het nu eigenlijk??? Mag ik nu wel of niet een eigen server draaien?
    Wanhoop begint nu wel een beetje toe te slaan.
    Waarom wordt er nu allemaal zo moeilijk over gedaan?
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Als je het eerste bericht uit dit topic leest zie je ook dat er geen support op gegeven wordt en ook nooit gegeven is, je hoeft dus niet bij de helpdesk aan te komen, want die weten niet eens van het bestaan hiervan af.

    Poort 25 staat dicht bij Ziggo en je kunt dus geen eigen mailserver draaien. Bij Multikabel was daar wel een mogelijkheid voor (unsupported) die na de migratie naar Ziggo in eerste instantie uitgeschakeld zou worden.

    Op veler verzoek is deze wel 'draaiend' gebleven voor bestaande gebruikers onder dezelfde voorwaarde, dus dat er geen support op gegeven kon worden. Ook kan tijdens allerlei migratie zaken de dienst (tijdelijk?) niet werken. Als je ip-adres wisselt wordt dit niet altijd goed opgepakt bijvoorbeeld. In dit geval is dat ook gebeurt. Da's jammer dus.
    Een oplossing daarvoor is niet altijd te doen.

    Dus als je dit voor belangrijke mail gebruikt kun je beter een externe emailprovider gebruiken. Voor weinig geld kun je ook mail hosten bij de providers waar je nu je eigen domeinen hebt geregistreerd denk ik of de mail laten forwarden naar één van de 60 emailadressen (10 mailboxen met elk 5 aliassen) die je met Z3i kunt aanmaken.
     
  8. Jdd

    Jdd Forum Member

    Berichten:
    1.087
    Of switch naar een provider die het wel ondersteund.
     
  9. peter171

    peter171 Forum Member

    Berichten:
    13
    Dat een mailserver voor de particulier niet ondersteund wordt weet ik, maar lijkt mij dat ze dat zakelijk toch wel doen?
    Persoon van de servicedesk zakelijk kreeg van zijn supervisor te horen dat het bij een zakelijk abonnement ook niet ondersteund werd. En dat klinkt mij toch onwaarschijnlijk in de oren.

    Uiteraard kan ik ook mail forwarden vanaf de hosting en pop accountjes organiseren. Maar waarom zou ik dat allemaal doen als ik een goed werkende mailserver heb, wat jaren goed draaide zonder restricties en onbeperkte message store?
     
  10. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    O, ik wist niet dat je een zakelijk abonnement had.
    De specs voor zakelijke abonnementen staan ook online op ziggozakelijk.nl dacht ik.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina