1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb mijn maildomein overgezet naar google apps

    'gratis' en tot 50 emailaccount, draait op de servers van GMail
    Agenda, Mail, en de hele rattaplan wordt onderhouden
    De spamfilters en webgui zijn gelijk aan gmail - 7 GB per gebruiker
    te bereiken op user@domein.(nl/net/com/eu)

    ( zelfs dynamic dns wordt ondersteund )
    zolang je maar een server met toegang kan zetten
    ( html controlefile plaatsen - 10 minuten wachten en actief )

    er draaien nu 4 mailservers zonder kosten voor mij
     

  2. De relayservers mogen wel online zijn, maar daar blijft het ook wel bij.
    Ben al een week verstoken van mail. Alles komt aan bij de relayservers en verder dan dat komt het niet. Heb zelfs gisteren de softwareontwikkelaar van Zarafa in mijn server laten kijken of het echt niet aan mij ligt.
    Ook die komen tot dezelfde conclusie. En met de servicedesk kom je ook niet verder. Vind het ronduit belachelijk dat ze je op die manier aan laten knutselen.
     
  3. Kijk om die reden is het ook een niet-ondersteunde dienst. Dat is heel duidelijk gesteld van tevoren. Eigenlijk hadden ze deze dienst helemaal willen stoppen tijdens de migratie, maar op veler verzoek is hij blijven draaien en werkt voor het grootste deel gewoon goed. Als je ip-adres wisselt gaat het soms mis en dan moet er soms handmatig iets aangepast worden. Maar als het zo belangrijk is dat je er afhankelijk van bent zou ik toch een andere optie kiezen via een mail-hoster. Zeker als je dat zakelijk wilt gebruiken kost dat bijna niets.

    Maar heb je hierover ooit al een PB gestuurd naar Raymond of info op het forum gevraagd? Want vaak wordt het dan vrij snel gecorrigeerd.
     
  4. Ik snap ook wel dat het niet ondersteund wordt, want dat is vantevoren gezegd. Je moet daarom ook zelf uitzoeken waarom iets misloopt. Heb ik in dit geval ook gedaan en zelfs door andere instanties. Conclusie was ook gelijk. Het blijft hangen bij de relayserver. Maar als ik dat aangeef bij Ziggo waar het probleem zit dan mag ik toch op zijn minst verwachten dat ze daar dan wat aan doen.
    En natuurlijk kan ik ook naar een ander gaan met mijn mail. Ik heb zelfs ook overwogen om een zakelijk abonnement te nemen, maar ik vind dat je dan erg veel betaalt voor de zekerheid dat alles werkt. Nu heb ik het snelste consumentenabonnement en voor hetzelfde geld kan ik een 2Mbs lijntje krijgen zakelijk. Het verschil in snelheid is mij veel te groot.
    Tot op heden was ik altijd bijzonder tevreden over MK. Werkte altijd en zonder problemen. Heb ondertussen wel de nodige naamsveranderingen meegemaakt ( quicknet, sonera, dacht ook nog tiscali, multikabel). Dan heb ik liever dat Ziggo in 1 keer zegt dat ze ermee stoppen. Weet iedereen waar ze aan toe zijn, want dit zet ook geen zoden aan de dijk. Nu blijf je eigenlijk hangen in de hoop dat het nog goed komt. Want voor de rest werkt alles, dus waarom overstappen.
    En ik heb inderdaad van de week al een PB gestuurd naar Raymond, maar ook dat is vrijwilligerswerk en mag ik niet op rekenen.
     
  5. Idd Peter...

    Ik heb Raymond 2 x een PM hierover gestuurd.. Jammer dat Ziggo zelf niks d'r mee doet..

    Zelf heb ik voor de test even de smtp service ook op poort 26 laten ontvangen ( dus 25 en 26 ) daar ik aan mezelf ging twijfelen...

    Echter.. Met telnet kan ik prima mail laten bezorgen.... :cry:
     
  6. Hier heb je op zich een punt, maar ik zou het toch zeker gaan overwegen, al helemaal als je met je bedrijf van je internet/email afhankelijk bent.

    Is een afweging van de risico's. Een paar voorbeelden, wat zijn voor jou bedrijf de gevolgen als bijvoorbeeld het gehele internet er 2 dagen uitligt? Of als internet er een gehele week uitligt? Als dit ervoor zou zorgen dat je het heel erg moeilijk krijgt, of zelfs het risico loopt om failliet te gaan zou ik zeker overstappen op een zakelijk abonnement.

    Niet alleen wegens de zekerheden en snellere reactie/oplostijden die je daarmee koopt, maar ook wegens de mogelijkheid tot het kunnen claimen van bedrijfsmatige (on)kosten als de verbinding er toch eens uitligt. Deze mogelijkheid heb je nu niet. Is, zoals ik eerder zei, een afweging van de risico's.
     
  7. Nou dat hoop ik dan dus niet, want ik gebruik het wel en weet ook de "risico's". :wink:

    Maar vragen hierover bij de helpdesk stellen heeft geen zin, die weten vermoedelijk niet eens af van het bestaan.

    Ik vermoed dat jij een ander ip-adres gekregen hebt recent ?
    Vaak gaat het daardoor mis.

    Stuur me anders eens een PB met de gegevens van je eigen mailserver domein en je ip-adres dan kan ik eens kijken of ik het na kan vragen.
     
  8. Cees,

    Ik heb je een PM gestuurd, zou je voor mij ook een en ander kunnen nazien of nalaten kijken?

    BVD
     
  9. Het is inderdaad een afweging waard. Maar voor mezelf ben ik niet financieel afhankelijk van mijn bedrijf. Ben slechts netwerkbeheerder bij enkele bedrijven en kan ten alle tijden de inkomende mail en uitgaande mail van hun bekijken. Dus evt. gestuurde mailtjes naar mij toe kan ik tijdig oppakken. En al zou ik dan een storing hebben bij een zakelijk abonnement dan is er nog altijd het regeltje van " binnen 48 uur " en de bepaling waarin je bij overmacht geen rechten mag claimen. Dus op zich is dan een week storing in een jaar nog te overzien. Bovendien heb je bij een zakelijk abonnement een vast ip dus dan heb je geen probleem met achterblijvende dns-servers. En dat is eigenlijk het enige wat me nu ( in mijn visie ) nekt.
    Uiteraard kan ik ook altijd mijn mail extern onderbrengen of poppen, maar ik geef de voorkeur aan eigen beheer, omdat ik dan altijd de mogelijkheid om problemen bij mijn klanten thuis te simuleren en een oplossing te zoeken.
    En zo heeft iedereen zijn eigen beweegredenen en zijn er altijd meerdere wegen die naar Rome leiden.
    Gevoelsmatig weet ik waar het fout gaat ( met onderbouwing ) , alleen nu de mannen/vrouwen bij Ziggo nog overtuigen :mrgreen:.
    En..niet geheel onbelangrijk..ben ik niet zo kortzichtig om bij het minste geringste MK de rug toe te keren, ook is een ander goedkoper of beter.
     
  10. Misschien een mooiere optie voor ziggo..

    Kijk eens naar planet ( KPN )

    poort 25 extern dicht.. intern open..

    Dan wordt het zo:

    mx 10 mail.domein.extentie
    mx 20 mailrelay.planet.nl

    werkt bij meerdere klanten van mij uit de kunst!:wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina