1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Top :) Tnx
     
  2. Vraagje over poort 25.
    In een ander discussie staat dat uitgaande poort 25 open staat
    Echter bij mij is dat niet dus mogelijk, poort 25 uitgaand staat alleen open naar de mailservers van Ziggo.
    Dus gebruik ik de mailservers van Ziggo als relay, voor mijn uitgaande mailverkeer.

    Maar volgens die andere discussie moet het wel mogelijk zijn??.

    Jos
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2008
  3. Hi!

    In het Casema gebied niet, daar kun je alleen mailen over de Ziggo mailservers uitgaand.

    Bye,
    Raymond.
     
  4. Weet jij of dit in de toekomst weer mogelijk wordt?, of wordt het bij iedereen dan geblokkeerd?

    Jos
     
  5. Hi!

    Dat is nog niet duidelijk. Kan me voorstellen dat het een globale policy zal worden.

    Bye,
    Raymond.
     
  6. Ik sta met mijn domeintje in de Mailrelay van MK..

    MX records in mijn DNS:

    MX 10 mx1.multikabel.nl
    MX 20 mx2.multikabel.nl

    Ik draai zelf Exchange 2007, werkte altijd fantastisch... Ik kon vrolijk versturen via smtp.quicknet.nl (send connector met space *) en vrolijk de mailtjes ontvangen van Mailrelay van MK...

    Als mijn server down is, dan bewaard MK netjes mijn mail (duh, het is een mailrelay)...

    Maar sinds 2/3 dagen werkt het ontvangen niet.!

    Ik kan vanaf mijn domein leuk mailen naar een Gmail account, maar de mail beantwoorden lukt niet...

    Althans de mail komt niet bij mijn server thuis! Maar het Gmail accountje krijg ook geen Mail Delivery shit binnen...

    Hieruit weet ik zeker dat de mail is aangekomen op de MK Mail Relay...

    Mijn server staat rechtstreeks verbonden met de modem (krijg dus het buiten ip), firewall tijdelijk uit, server gereboot, alle servicen van MS Exchange draaien...

    Via, http://www.checkdns.net/powercheck_one.aspx?domainID=1596651&UserID=28055 kan ik zien dat MK Mail Relay mijn mails accepteerd...

    Waar gaat het fout? Ik ontvang geen mails meer! Ze staan ook niet in de queue op mijn server.. Ik heb ze echt nog niet ontvangen!.

    Wat is er gebeurd?

    PS Ik verwacht een aantal mailtjes :(
     
  7. Raymond,

    Ik heb eigenlijk exact het zelfde als hier boven genoemd staat.

    Ik had vandaag geen internet dus heb mijn router gereset. daarna aangezien ik geen ip kreeg mijn modem. nu heb ik opzich een ip welis waar een nieuwe 84.105.228.49 maar ik krijg ook geen mail meer binnen.
    Ik heb nogmaals getracht de helpdesk te bellen maar die hebben echt geen idee waarover ik praat als ik het over eigen mail server heb. dus ik hoop dat je me nog maals wilt helpen. Ook ik heb een check gedaan en zie dat multikabel ze netjes oppakt.

    Zou je voor mij nog eens kunnen kijken of alles nog goed staat.

    jl-p.nl
    register.jl-p.nl
    84.105.228.49
    mwbyse10

    Met vriendelijke groet


    Johan Lieshout
     
  8. Bij mij werkt alles weer :)

    Ik had vandaag ook geen internet... Welke postcode heb je???

     
  9. 1697
    Omgeving Hoorn / venhuizen
     
  10. Hij doet het weer.

    Ik weet niet of iemand iets heeft gedaan. maar anders mijn dank daarvoor.
    Maar gister avond kreeg ik opeens mijn mail van de gehele dag weer binnen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina