1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Ik denk dat het in de Multikabel server er nog wel doorkomt, maar de andere servers zijn wat strenger geworden en die accepteren blijkbaar geen mail meer afkomstig van een niet bestaand domein en van root@l....... als afzender is ook niet zo'n goed idee, dat wordt ook vaak geweigerd. (wat raymond quote was zo te zien een stukje log van de 'verzendkant' van de mailserver en daaraan zie je dat het door de andere kant geweigerd wordt)
     
  2. raymond

    raymond Forum Member

    Berichten:
    1.082
    Hi!

    Ik weet dat je het adres aangepast hebt, maar ik liet je ook de foutmelding van de mailserver zien :

    Aug 12 11:35:01 vmx90 sendmail[23151]: m7C9YsG6023030: m7C9Z1bs023151: DSN: User unknown

    Die verteld echt dat het adres waar je naar toe mailt, niet bestaat.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. dj-mark

    dj-mark New Member

    Berichten:
    4
    wel niet?

    Is er nu al een duidelijk beleid over het draaien van een eigen mailserver?
    Gezien de problemen bij Ziggo behoorlijk aan het oplopen is zit ik er ernstig over na te denken om toch maar over te stappen naar adsl. Er is ook niks te lezen hierover, althans van ziggo zelf uit, duidelijkheid. Domeinnamen ik kan er niet meer bij, mailserver instellen? zit er niet meer bij, verbindingen vallen voordurend weg ect. Maja en dan onduidelijkheid over eigen mailserver, wel niet wel niet, sinds gister werkt me mailserver niet meer, althans, er komen geen mailtjes meer aan. Iemand een idee wat dan kan zijn? er komen ook geen mails terug aan de afzender met foutmeldingen ofzo.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    mark
     
  4. raymond

    raymond Forum Member

    Berichten:
    1.082
    Hi!

    Zal je vast een nieuwe IP adres gekregen hebben. Wat binnen 12-24 uur automatisch weer werkt daarna.

    Voor een wegvallende verbinding zou ik gewoon de helpdesk bellen.

    Bye,
    Raymond.
     
  5. jiffy

    jiffy Forum Member

    Berichten:
    37
    Ik twijfel er aan. Ik had gisteren geen internetverbinding meer, wat na het resetten van het modem was verholpen. Het ip-nummer is daarbij níet gewijzigd, maar ik ontvang dus géén mail meer van mijn domein. Nu krijg ik niet spectaculair veel mail binnen, maar gisteren en vandaag dus in het geheel niets. Ook geen testmailtjes die ik verstuurd heb.

    Is er iets aan de hand met mx-multikabel.nl ofzo?
     
  6. raymond

    raymond Forum Member

    Berichten:
    1.082
    Voor je dit soort dingen op het forum post, kijk je dan ook of je mailserver wel draait? Ik kan er in ieder geval geen zien draaien op jouw IP adres.

    [root@mx100 ~]# telnet 84.105.xxx.xxx 25
    Trying 84.105.xxx.xxx...

    Port forward in je router niet ok oid?

    Suc6,
    Raymond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  7. jiffy

    jiffy Forum Member

    Berichten:
    37
    Uiteraard. ;-)

    Ik kom echter net terug en merk dat m'n internetverbinding vanmiddag opnieuw is uitgevallen (lijkt een beetje instabiel de laatste paar dagen). Na het resetten van het modem heb ik nu wél een ander ip-adres. Ik heb de routing van m'n website bij m'n provider aangepast zodat deze in ieder geval weer is te bezoeken (kleine siteje, weinig bezoekers, pure hobby) voor buitenstaanders, da's dus geen probleem.

    Ik zit nu echter wel ernstig te hopen dat de mail (binnen 12 à 24 uur) weer gewoon binnenkomt nadat de mx-server van Ziggo/Multikabel zichzelf heeft bijgewerkt.

    Kun je de mailserver nu wél zien op m'n nu gewijzigde ip-adres?
     
  8. raymond

    raymond Forum Member

    Berichten:
    1.082
    Hi!

    Connected to 84-105-xxx-xxx.cable.quicknet.nl (84.105.xxx.xxx).
    Escape character is '^]'.
    220 cxxxwxxx.xxx ESMTP Postfix

    Die zie ik ja ;)

    Binnen 12-24 uur moet het dan weer werken.

    Bye,
    Raymond.
     
  9. jiffy

    jiffy Forum Member

    Berichten:
    37
    Je bent een held! :wink:

    Ik wacht rustig af tot morgen...

    Vreemd dat er sinds gisteren geen mail (zelfs geen spam!) doorkwam ondanks dat het ip-nummer niet was gewijzigd. Misschien was een oude Multikabelserver zich alvast aan voorbereiden op mijn (toen nog) toekomstige nieuwe ip-nummer en vond hij dat hij de mail maar even voor me moest bewaren omdat ik binnenkort (volgens hem) tóch een ander ip-nummer zou krijgen... :mrgreen:

    [edit]En de mailtjes komen weer binnen...[/edit]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2008
  10. dj-mark

    dj-mark New Member

    Berichten:
    4
    mx record aangepast?

    Is er een manier van hieruit om te kunnen controleren of de mx wel aan ip gekoppeld is van het modem?

    Vreemde is dat er sins vanmorgen nog mail binnen kwam op me servertje maar sinds die tijd niet meer. In de log bestanden is niets te vinden, via hotmail of ander domein kun je netjes een mail aan me verzenden maar er komt niets aan, ook als ik een mail hiervanuit wil verzenden komt er ook niets bij een ander aan. Me quicknet mail werkt wel, ontvangen en verzenden, mx records in de dns staan zoals het hoor mx.multikabel.nl 10, na daar is ook niets aan veranderd. Heb router nog even een reboot gegeven, ip vrij gegeven en renew en kreeg weer dezelfde ip en dns ect. Kunnen jullie dit zien of kan ik zelf controleren via een tool of dergelijks? Wel zijn er afgelopen woensdag een storing geweest op mailservers van ziggo in ons multikabel gebied, zou dat er mee te maken kunnen hebben?
    wel vreemd want vanmorgen deed het nog. Afijn ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen. Heb zojust de helpdesk nog gebeld maar kan mij niet verder helpen. Na uitleggen en nog eens uitleggen bleef hij maar hameren op gebruik van alleen quicknet mail en geen andere mail, na dat is geen optie. Jammer dat men het niet meer in controle heb.
    Gr Mark
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina