1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Even een trigger voor iedereen die hier ooit gepost heeft (en die dus een mailtje krijgt dat er iets nieuws gepost is) naar het artikel dat de 'eigen mailserver' mogelijk in de toekomst op losse schroeven komt te staan.

    Zie: hier

    en/of het artikel op de frontpage
     
  2. mail wordt niet afgeleverd

    Hallo allemaal
    ik zit ff met een probleem, draai al een tijdje met mijn eigen mail server heb alles goed insteld (denk ik)

    Maar ik kreeg het idee dat niet alle mail keurig afgeleverd wordt.
    Ik heb vandaag maar weer eens alles gewist en weer ingesteld.
    maar krijg nu helemaal niets meer door. mail wordt wel verstuurd maar komt niet op de mail server binnen

    wie kan me helpen?

    MX records
    preference exchange IP address (if included)
    10 mx2.multikabel.nl [212.127.254.145]
    10 mx1.multikabel.nl [212.127.254.136]
    10 mx.multikabel.nl
    SMTP session

    [Contacting mx2.multikabel.nl [212.127.254.145]...]
    [Connected]
    220-vmx55.multikabel.net ESMTP Exim 4.44 Tue, 11 Mar 2008 13:03:20 +0100
    220- Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
    220- prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
    220 charged per attempted recipient at international postal rates.
    EHLO hexillion.com
    250-vmx55.multikabel.net Hello hexillion.com [70.84.211.98]
    250-SIZE 52428800
    250-PIPELINING
    250 HELP
    VRFY inco
    252 Administrative prohibition
    RSET
    250 Reset OK
    EXPN inco
    550 Administrative prohibition
    RSET
    250 Reset OK
    MAIL FROM:<HexValidEmail@hexillion.com>
    250 OK
    RCPT TO:<inco@incoweb.nl>
    250 Accepted
    RSET
    250 Reset OK
    QUIT
    221 vmx55.multikabel.net closing connection
    [Connection closed]
     
  3. Hoi,

    Heb je op je eigen DNS server een MX record aangemaakt naar de mailserver?

    Dat en een port forward naar de mailserver moet je instellen.

    Wat voor mailserver gebruik je?

    Succes!
    WillemJan
     
  4. Hallo WillemJan

    Dit heb ik in mijn DNS records ingesteld

    incoweb.nl MX mx.multikabel.nl 10 3600
    incoweb.nl MX mx1.multikabel.nl 10 3600
    incoweb.nl MX mx2.multikabel.nl 10 3600

    mail.incoweb.nl A 82.217.161.122 3600

    over port forward kan ik zo gauw niets vinden alleen dit

    Bij mailboxforwarding kun je mailadressen doorsturen naar een ander mailadres.

    info@komein.nl MBOXFW info@thuis.info

    - een MBOXFW komt in de plaats van een MX record en de corresponderende mail A record. Deze records moeten dus verwijderd worden.

    Dit zal je wel niet bedoelen

    Kun je wat meer meer info geven?

    Mijn mailserver draait op mijn Freecom FSG is op Linux basis

    Groeten Inco
     
  5. De MX records staan m.i. goed ingesteld. Daar kan het probleem niet in zitten.
    Als je naar de service-site van Multikabel gaat, en je vraagt de gegevens op van je mailserver, zie je dan iets staan dat lijkt op:

    Code:
    Domeinen waar u al een eigen mailserver voor heeft aangevraagd: 
     Mailserver opheffen  Domeinnaam  blblablall.eu 
    
    Zo ja, dan zit dat ook goed.

    Op je eigen DNS server moet je ook aangeven dat je een mailserver hebt. Dat doe je door een Mail Exchange Record naar je eigen mailserver aan te maken. Dat moet je doen, anders zal je mail ook niet aankomen.

    Nu op de router: op de router moet je port forwarding instellen van je internet-IP adres naar je mailserver. Allebei van port 25. Stel dat je internet IP adres 196.12.12.56 is en je mailserver draait op 192.168.0.12 dan moet je dat als volgt instellen:
    196.12.12.56 poort 25 -> 192.168.0.12 poort 25

    Als dat ook goed staat, dan moet je kijken op je mailserver. Aangezien je geen MS Exchange 2007 gebruikt, kan je helaas op dat gebied niet verder helpen. Let er in ieder geval op dat de mailserver alleen mail voor je eigen domain accepteert. Anders zou je mailserver als spammachine gebruikt kunnen gaan worden.

    Ook zou ik je willen adviseren om de mail via de mailserver van Multikabel te verzenden. Sommige providers hebben ingesteld dat mail dat niet via een provider wordt verstuurd, wordt tegengehouden. En dan krijg je een NDR terug.

    Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Heel veel succes.

    Groetjes... Willem-Jan
     
  6. Hoi Willen Jan

    Het lijkt weer te werken sinds ik wat met de DNS templates aan het rommel ben geweest zal wel met die 24 uur tijdzone te maken hebben.

    Verturen dat ging goed.
    Die poorten is het probleem ook niet want alles draait op de FSG dat is een Netwerk HDD met een opensource linux (leuk ding http://www.openfsg.com/index.php/Main_Page)

    Ik zal me verder ververdiepen in de SMTP Server instelling
    Heb nu alles via de een web pagina ingesteld maar ik kan ook nog in de config files editen


    Maar ik heb er nog niet zeker van, daar voor had ik het iedee dat sommige mail niet aan kwam.
    Zijn er tools dat je dat zou kunnen testen?

    Inco
     
  7. Goed om te horen dat alles naar behoren werkt. Ik weet niet of er tools zijn die kunnen controleren of alle naar jou verstuurde mail aankomt.
    Iemand anders misschien?

    Groetjes... Willem
     
  8. Email via sendmail wordt alleen nog naar quicknet verstuurd

    Ik weet niet of dit ook in dit draadje thuishoort, toch maar proberen.

    Mijn Unix systeem draait sendmail en tot voor kort verzond ik met deze server via de relay optie in sendmail:

    DSsmtp.quicknet.nl

    Sinds een paar weken wordt alleen nog mail dat voor quicknet accounts is bestemd afgeleverd, andere mail "lijkt" in het niets te verdwijnen. Ik krig ook geen foutmeldingen tijdens m'n SMTP sessies. Bij wijze van test heb ik geprobeerd om mails naar hotmail, gmail en usa.net te sturen, maar de mail verdwijnt gewoon.

    Enig idee wat dit zou kunnen zijn.

    Connecting to smtp.quicknet.nl. via relay...
    220 vmx90.multikabel.net ESMTP
    >>> EHLO v120.localdomain
    250-vmx90.multikabel.net Hello xx-xxx-146-52.cable.quicknet.nl [xx.xxx.146.52], pleased to meet you
    250-ENHANCEDSTATUSCODES
    250-PIPELINING
    250-8BITMIME
    250-SIZE 10000000
    250-DSN
    250-AUTH DIGEST-MD5 CRAM-MD5
    250-DELIVERBY
    250 HELP
    >>> MAIL From:<root@v120.localdomain> SIZE=81
    250 2.1.0 <root@v120.localdomain>... Sender ok
    >>> RCPT To:<someuser@usa.net>
    >>> DATA
    250 2.1.5 <someuser@usa.net>... Recipient ok
    354 Enter mail, end with "." on a line by itself
    >>> .
    250 2.0.0 m7C9YsG6023030 Message accepted for delivery
    someuser@usa.net... Sent (m7C9YsG6023030 Message accepted for delivery)
    Closing connection to smtp.quicknet.nl.
    >>> QUIT
    221 2.0.0 vmx90.multikabel.net closing connection
     
  9. Hi!

    Als je van die someuser nou ook eens echt een bestaand adres maakt zal het een stuk beter gaan.

    ug 12 11:35:01 vmx90 sendmail[23151]: m7C9YsG6023030: to=<yb514266@teradata.com>, delay=00:00:01, xdelay=00:00:00, mailer=relay, pri=120372, relay=vmx10.multikabel.net. [212.127.254.136], dsn=5.1.1, stat=User unknown
    Aug 12 11:35:01 vmx90 sendmail[23151]: m7C9YsG6023030: m7C9Z1bs023151: DSN: User unknown

    Als je wilt dat je mail ergens aan komt gebruik dan ook valide hostnames en niet een v120.localdomain in je headers (msgid bijvoorbeeld). En mailen als root@ pakken ook veel mailers niet aan. Check even je eigen setup ;)

    Bye,
    Raymond.
     
  10. Bedankt voor je reactie

    Het mail address bestaat wel degelijk, ik had alleen niet zoveel zin in SPAM daarom had ik het adres gemaskeerd.

    Ik begrijp ook niet dat ik geen foutmelding krijg tijdens de overdracht:
    syslog:Aug 12 11:35:01 v120 sendmail[1452]: [ID 801593 mail.info] m7C9YZpN001452: to=yb514266 at teradata.com, ctladdr=root (0/0), delay=00:00:26, xdelay=00:00:26, mailer=relay, pri=30081, relay=smtp.quicknet.nl. [213.73.255.46], dsn=2.0.0, stat=Sent (m7C9YsG6023030 Message accepted for delivery)

    Ik zal kijken of ik de hostnames kan aanpassen, deze setup heeft in het verleden (multikabel tijdperk) wel gewerkt, dus kennelijk is er iets in jullie mail servers aangepast.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina