1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. tim427

    tim427 Forum Member

    Berichten:
    62
    Probleem [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    Ik probeer ook een eigen mail server in te stellen.

    Ik draai Exchange 2007, heb een domein bij pcextreme.nl met de volgende dns:

    Vervolgens ga ik naar Multikabel Service Site, om mijn domein aan te melden. En dan krijg ik dit:

    Als ik dan gewoon door ga staat hij wel in het lijstje bij de domeinen!

    Met een online DNS check:
    http://www.checkdns.net/quickcheck.aspx?domain=tim427.net&detailed=1


    Dus MK-server reageerd wel :? Maar geeft: 550 relay not permitted


    Ik heb ook nog de modem 5 minuten uit gehad, toen domein verwijderd van EigenMailserver, later weer aangemeld..

    Wat kan dit zijn????


    P.S. Ik heb een FULL DMZ ingesteld naar mijn server.




    UPDATE:


    MX van Multikabel reageert!!!!!
    Alles moet goed zijn!

    Alleen nu kan ik niet mailen vanaf tim427.net, en als ik van quicknet.nl er heen stuur krijg ik mail delivery.....


    UPDATE2:

    Ik kan nu eindelijk mailtjes ontvangen van andere naar mijn eigen email (tim@tim427.net)... Maar berichten terug sturen lukt niet... Ze komen niet aan....
     
  2. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Re: Probleem [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    Na het invullen van de mailserver duurt het minimaal een uur voordat dit allemaal actief is, dus misschien was dat je initiele probleem.

    Mailtjes versturen lukt niet schrijf je, hoe doet je mailserver dat ?? Ik weet niet hoe exchange dat doet, maar de meeste mailservers accepteren geen mail van dynamic-ip-adressen. Krijgt je mailserver soms relay-not-accepted meldingen terug ??? Je moet uitgaande mail altijd versturen via smtp.quicknet.nl en niet rechtstreeks naar de smtp-server van het bestemmings-domein sturen.
    Zoals ik al schreef weet ik niet hoe exchange dit doet, bij bijvoorbeeld een linux-mailserver als postfix kun je dat doen via de optie 'relayhost' die moet je dan als smtp.quicknet.nl instellen, waardoor al je uitgaande mail via de smtp-server van quicknet verloopt. Daarna werkt dat wel. Denk dat je ook in die richting moet zoeken.
     
  3. tim427

    tim427 Forum Member

    Berichten:
    62
    Re: Probleem [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    Het is gelukt ;)

    Als er iemand nog vragen heeft over Exchange 2007? Vraag mij :D Voor linux kun je dus bij CeeS zijn en Microsoft bij mij :oops: 8)
     
  4. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Re: Probleem [102] Er is een communicatiefout opgetreden.

    Wat moest je nu instellen om het te laten werken ?

    (dit om mensen die ooit later op dit topic uitkomen met dezelfde problemen te helpen)
     
  5. tim427

    tim427 Forum Member

    Berichten:
    62
    Re: Probleem [102] Er is een communicatiefout opgetreden.


    Exchange Mangement Console > Organization Configuration > Hub transport > Tabblad: Send Connectors, een Send Connector toegevoegen.
    Address-space: asterisk (= *) en bij Smarthost: smtp.quicknet.nl.

    Voor ontavangen (als je dus een mail delivery terug krijgt van je server), dan moet je bij Server Configuration > Default Connector en die andere de Permissions voor iedereen aan zetten...

    Meer vragen? dan hoor ik het wel :D
     
  6. wjhvroom

    wjhvroom Forum Member

    Berichten:
    6
    Hoi,

    Sinds gisteren gebruik ik de dienst 'Mijn Mailserver' van Multikabel. Het gaat gedeeltelijk goed. Ik kan versturen, maar nog niet ontvangen. Zover ik heb kunnen nagaan, staan alle settings goed.

    nslookup geeft:

    > set q=mx
    > daanenwillem.eu
    Server: UnKnown
    Address: 192.168.0.240

    Non-authoritative answer:
    daanenwillem.eu MX preference = 10, mail exchanger = mx.multikabel.nl

    mx.multikabel.nl internet address = 212.127.254.140
    mx.multikabel.nl internet address = 212.127.254.144
    mx.multikabel.nl internet address = 212.127.254.145
    mx.multikabel.nl internet address = 212.127.254.136

    Dat lijkt mij goed.

    En als ik een check doe vanaf checkdns.net zie ik het volgende:

    CheckDNS.NET tests mail-servers
    Domain daanenwillem.eu has only one mail-server
    Checking mail server (PRI=10) mx.multikabel.nl [212.127.254.136]
    Mail server mx.multikabel.nl[212.127.254.136] answers on port 25
    <<< 220-vmx10.multikabel.net ESMTP Exim 4.44 Thu, 10 Jan 2008 21:45:44 +0100
    >>> HELO www.checkdns.net
    <<< 220- Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
    <<< 220- prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
    <<< 220 charged per attempted recipient at international postal rates.
    <<< 250 vmx10.multikabel.net Hello www.checkdns.net [195.60.98.252]
    >>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com>
    <<< 250 OK
    >>> RCPT TO: <postmaster@daanenwillem.eu>
    <<< 250 Accepted
    >>> QUIT
    Mail server mx.multikabel.nl [212.127.254.136] accepts mail for daanenwillem.eu
    All MX are configured properly

    Ook dat lijkt dus goed.

    Op mijn DNS server heb ik een nieuw Mail Exchange Record aangemaakt waarin de mailserver vermeld staat.

    Het enige waar ik nog niet uit ben, is of mijn firewall op het kabelinternet-router open moet worden gezet voor poort 25. Diverse poortscans vertellen me dat deze poort dicht staat. En als dat moet gebeuren, wie doet dat dan? Ik heb kabelinternet, met een Motorola modem. Als router (achter het modem) heb ik een Sitecom WL173.

    Ik wil geen port-forwarding doen, omdat ik dan weer bang ben dat hackers mijn mailserver gaan gebruiken om te gaan spammen.

    Op Exchange 2007 heb ik de default Receive connector. Die werkt want de mail die via Popcon binnen komt, wordt keurig opgepakt en verwerkt.

    Wat oh wat moet ik nog doen om het werkend te krijgen?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    Groetjes... Willem
     
  7. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Vanaf de "buitenwereld" staat poort 25 dicht. Dit gebeurt al op het netwerk van Multikabel dus een poortscan zal altijd een dichte poort laten zien. In werkelijkheid staat poort-25 wel open, maar alleen voor de mailservers van Multikabel. Vandaar dat je de MX entry bij je DNS provider ook moet instellen op mx.multikabel.nl.
    Oftewel je mail wordt afgeleverd bij de mailserver van Multikabel, deze stuurt het weer door naar jou eigen mailserver op je eigen pc.

    Als je dit instelt op de service-pagina wordt jouw huidige ip-adres gekoppeld aan het domein wat je daar opgeeft. Het script wat dit verwerkt draait een paar keer per dag. Het kan dus even duren voordat dit verwerkt is. Ook als je IP-adres wijzigt kan het even duren voordat dit verwerkt is. Als je dus recent een aantal keren van computer hebt gewisseld zodat je ip-adres wisselde kan het enige tijd duren voordat het systeem de juiste koppeling heeft en je mail begint te ontvangen. Vooral als een 'aflevering' van mail een paar keer niet lukt wacht een mailserver soms 24 uur voordat hij het opnieuw probeert. Je kunt dus beter af en toe een testmailtje sturen om te kijken of de boel dan 'wakker wordt'.

    Verder bestaat er ook nog een bug die soms optreedt bij bepaalde ip-ranges waardoor de koppeling tussen het domein en het huidige ip-adres niet goed gaat. Een work-around is mogelijk, zie de startpost.
    Maar wacht het eerst even af, misschien gaat het werken als je ip-adres een tijdje stabiel is. Zo niet meldt dan even via een email aan mij (via de email-knop onderaan mijn posts), wat je ip-adres is en het domein dan kan ik proberen na te vragen welk ip-adres in werkelijkheid gekoppeld is. Als dat niet klopt dan kun je verdere actie ondernemen.
     
  8. wjhvroom

    wjhvroom Forum Member

    Berichten:
    6
    Hoi Cees,

    Je schreef:

    Moet er dan nog meer gebeuren dan alleen het invoeren van mijn domeinnaam in de servicepagina van Multikabel? Met andere woorden: moet de hostingprovider ook nog wat instellen?

    Zover ik weet heb ik al enige tijd (zeker een paar maanden) al hetzelfde IP adres. Dus dat kan m.i. het probleem niet zijn.

    Als je nadere gegevens wilt hebben, dan kan je dat aangeven. Dan zal ik die wel even naar je doormailen.

    Alvast hartelijk bedankt voor je super medewerking!

    Met vriendelijke groeten,
    Willem-Jan
     
  9. wjhvroom

    wjhvroom Forum Member

    Berichten:
    6
    Hoi Cees,

    Soms gaat het heel erg snel. Goed nieuws. Ik heb op mijn router port forwarding aangezet: port 25 wordt nu doorgestuurd naar de mailserver. En dat loste het probleem op.

    Omdat je vertelde dat poort 25 voor iedereen met uitzondering van de mailservers van Multikabel gesloten is, durf ik dat wel aan.

    Super bedankt voor je hulp.

    Groetjes... Willem-Jan
     
  10. CeeS

    CeeS Legend (✝ 2016)

    Berichten:
    12.349
    Poort 25 moet je altijd openzetten als je een mailserver wilt draaien thuis omdat die gebruikt wordt voor inkomende (SMTP) mail, dus forwarden naar je mailserver is de enige manier waarop het zal gaan werken. En als je mailserver goed geconfigureerd is kan je mailserver niet gebruikt worden om te spammen. Hij mag alleen mail bestemd voor je eigen domein accepteren. In dat geval zou je hem ook rustig open kunnen laten staan indien wel iedereen van buiten binnen zou kunnen komen.

    Maar mooi dat het nu werkt !
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina