1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

eigen mailserver / poort-25

Discussie in 'Internet - Email' gestart door CeeS, 21 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Re: Kan ik meerdere domeinen gebruiken op mijn mailserver

    Er zit geen beperking op het invoeren van domeinen bij 'eigen-mailserver' op de service pagina's, je zou dus gewoon meerdere domeinen in moeten kunnen voeren. Wat voor foutmelding krijg je ?


    En zoals je in de tekst bij "eigen-mailserver" aanmelden ziet staan, is dit een extra-tje waar Multikabel geen service op levert, dus als de helpdesk er geen antwoord op weet is het jammer. Vergelijk het met routers of andere randapparatuur, daar geeft de helpdesk ook geen support voor. De eigen-mailserver-optie is sinds niet al te lange tijd mogelijk, met deze restrictie en dat is voor de meeste gebruikers voldoende. Mochten er toch problemen zijn, dan komen we daar via het forum meestal wel uit en als er echt problemen met de service zijn kunnen we dat rechtstreeks doorspelen naar de juiste afdeling.

    (PS: De DNS settings moeten voordat je hem gaat invoeren natuurlijk wel goed staan en ook tijd genoeg verstreken zijn zodat die gegevens 'bekend' kunnen zijn bij andere dns servers, zie de eerdere posts in deze thread.)
     
  2. De onderstaande foutmelding krijg ik:

    [1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Tenminste een van de MX records voldoet niet aan de gestelde criteria. Zorg voordat u deze dienst gebruikt dat de MX records correct naar Multikabel verwijzen. Ga terug

    Ik heb mijn dnssen bij joker lopen en beide zijn hetzelfde ingesteld, de ene doet het wel en de andere niet.

    Raar he.

    Peter Noe
     
  3. En als je het vandaag nog een keer probeert ??

    Het kan een aantal uren duren voordat je DNS entry is geupdate. Ik had als test gisteren even een nieuw subdomein aangemaakt en naar de MK mailserver laten verwijzen op mijn DNS server, maar die werd tot gisteravond nog niet gezien door het instal-script van de mail-service. Vanmorgen werkte dat wel zonder problemen. Het kan soms 24 uur duren voordat alles goed is doorgekomen, ook een beetje afhankelijk van de vorige settings van het domein op je DNS server.
     
  4. Sinds vannacht 00:30 doet ook mijn tweede domein het. Ik wist niet dat het updaten van die dnssen zolang duurde.

    Bedankt voor je hulp.
    Lang leve Postfix !!
     
  5. Omdat ik eerst bezig was met een nieuwe server configureren heb ik het tot nu toe nog niet gebruikt.
    Gisteren mee begonnen en ik blijf constant de [1004] fout houden.

    Code:
    [1004] Het afhandelen van de registratie is mislukt. Geen IP adres gevonden die bij deze gebruiker behoort. Wellicht moet u uw modem herstarten. Ga terug
    
    Aantal dingen gecontroleerd:

    -kabelmodem is gereset geweest na februari (een reset van > 10 sec is toch voldoende?? heb in de tussentijd ook al een paar keer een nieuw IP gehad (kost me weer pokke veel werk ook! :( ))
    -mx record ingesteld, meer dan 24 uur geleden (sinds vanavond ook mx1 en mx2 toegevoegd met prio 20 en 30, mx staat op prio 10)
    -router accepteert pings (moest dit nog instellen maar is nu gebeurd en getest)

    testdomein waar het om gaat is: cafemeikol.nl

    Ik ga nog een aantal domeinen omzetten als alles werkt, maar tot nu toe nog geen succes gehad.

    Heb ik iets gemist of heeft iemand tips?

    (en hoe kan ik zien binnen hoeveel tijd de DNS wordt geupdate? normaal toch max 60 minuten dacht ik...)
     
  6. Houd rekening met 24 uur....
     
  7. Het is inmiddels al bijna 36 uur geleden dat ik de records heb gewijzigd en dus nog die 1004 fout...
     
  8. Dat is vreemd, normaal kun je alleen een ander ip-adres krijgen als je het MAC-adres van je router verandert, anders krijg je een leasetijd van 42 dagen.

    Je MX record staat goed, en moet inmiddels wel doorgekomen zijn, maar de foutmelding die je krijgt heeft te maken dat jouw ip-adres niet bekend is bij het script wat de instellingen doet. Het kan zijn dat dit komt omdat je ip-adres gewisseld is, maar het kan ook een bug in het script zijn waarbij bij bepaalde ranges soms niet bekend is welke user die heeft.

    Ik zal even navragen of men kan zien waar het mis gaat. Wil je mij je userinlognaam (Die je op de service-site gebruikt) even doorgeven per email. (Klik op het email-icoontje onder aan mijn berichtje)

    Dat is afhankelijk van de TTL instelling die je invoert op je DNS, zo te zien staat het op je genoemde test-domein nu op 900 seconden, dus dat zit wel goed. Maar je probleem is het IP-adres wat door het script niet gevonden kan worden dus de TTL zal niet het probleem zijn.
     
  9. mail is verstuurd, ik ben erg benieuwd.
     
  10. vorige server was een testserver, nu vanaf de echte server en ik krijg:

    Code:
    This message was created automatically by mail delivery software.
    
    A message that you sent could not be delivered to one or more of its
    recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
    
      info###ad-it.nl
        SMTP error from remote mail server after RCPT TO:(info###ad-it.nl>:
        host mx.multikabel.nl [212.127.254.144]: 550 relay not permitted
    
    is dit een kwestie van tijd of gaat er iets gigantisch mis?
    Dit domein is vanmiddag ingesteld op mail (rond 13 uur)

    (@ vervangen door ### ivm spam)

    edit: het lijkt nu te werken, dus dan idd kwestie van tijd, als iemand dat nog even kan bevestigen
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina