1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

homefox 1-5n

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door nanjaderie, 4 feb 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi,

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, m'n telefoon werkt nl niet goed meer sinds we van kpn zijn overgestapt op multikabel.
    Het probleem lijkt door de huiscentrale (homefox 1-5n) te zijn ontstaan.
    Alles gaat goed, denken we, totdat we met een mobieltje naar onze aansluiting bellen. Via de mobiel denk je dan dat er niet opgenomen wordt, je blijft de telefoon over horen gaan. Echter, hij wordt wel degelijk opgenomen maar aan die kant van de lijn horen we dan een kiestoon ofzo.
    dus.......
    Iemand heeft al eens voor ons geinformeerd of er problemen te verwachten waren, dat leek niet zo te zijn. Wel dus.

    Heeft een van jullie een ideetje (behalve dan de homefox ertussenuit halen)?

    gr Nanja
     
  2. Ik heb al eerder berichten gelezen dat de homevox 1-5n niet goed werkt op het multikabel netwerk. Waar heeft de kennis trouwens geinformeerd want MK kan nooit garanderen dat een produkt gaat werken, aangezien er duizenden apparaten zijn heeft MK echt niet alles getest ;)
     
  3. hmmm, vreemd wat je beschrijft.

    In principe doet je lijn het, want je zegt dat er geen problemen zijn als je met een vaste telefoon naar je MK nummer en dus de homevox belt.

    Het multikabel-modem levert gewoon een belsignaal af waar een telefoon op gaat bellen bij een inkomend gesprek. Verder komt er nummerinformatie binnen, maar die is extra en heeft niets met het 'gesprek' te maken.

    In principe zou dit belsignaal dus gewoon doorgegeven moeten worden aan de aangesloten telefoons op je centrale. Of er nu een mobieltje naar jullie belt of dat dit een vaste beller is.

    Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je misschien iets geprogrammeerd hebt in de telefooncentrale met betrekking tot de nummers-herkenning of zoiets en dat dit nu anders werkt waardoor telefoontjes vanaf een mobiel nummer nu niet doorgezet worden naar de juiste aansluiting ??
    Ik ken die centrale verder niet dus ik heb geen idee of je daar iets mee kunt programmeren.
     
  4. homevox kan geprogammeerd worden door een bepaalde code te 'bellen' met een aangesloten toestel. Nummerherkenning valt daar niet onder, is gewoon afhankelijk van het aangesloten toestel.
    maar vreemd is het zeker, snap er niets van.
    gr nanja
     
  5. en Mithrandir, antw op jouw vraag, kennis heeft via internet gezocht, misschien wel via deze gebruikersvereniging, weet ik eigenlijk niet. Er is ook nooit garantie gegeven dat het zou werken. Er waren doodeenvoudig geen ontmoedigende berichten van gebruikers.
    en tja, dan probeer je het maar gewoon.
    gr Nanja
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina