1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Vage klachten linksys router

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Jesse, 17 jan 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesse

    Jesse Forum Member

    Hallo,

    Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe linksys WRT54G v5 gekocht.
    Omdat ik niet meer op mijn oude sitecom router kon inloggen

    Sinds ik deze linksys er tusssen heb zitten heb ik om de haverklap gezeur met me internet. Het internet valt regelmatig weg de communcatie met comuters onderling (thuisnetwerk) kan meestal nog gewoon doorgaan. Ook een paar keer gehad dat de vaste pc's niet goed of geen ip adres uitdeelde. Maar het internet valt meestal weg. Ook als dat gebeurde en het internet dus wegviel en ik de router resetten deed het internet het weer, als echter het internet het niet deed en ik sloot me pc direct aan op het modem werkte het nog steeds niet, totdat ik het modem resetten..

    Ik wist me geen einde raad, alles geprobeert , hard reset, nieuwe firmware etc niks holp dus ik had me router geruild en een nieuwe gehaald deze werkt precies op dezelfde manier, niet goed dus. Nu heb ik noodgedwongen me sitecom router sinds een week er weer tussen gezet en het internet werkt weer prima, alleen wil ik dat die linksys router foutloos werkt! iemand hoe?
     
  2. Tja..word er veel peer-2-peer gebruikt in huis? (Limewire enz?) Kan zijn dat de linksys sneller over zijn nek gaat bij veel connecties/minuut alhoewel het me vreemd lijkt dat de sitecom beter werkt.

    Verder:
    - Beide routers UTP?
    - Beide wireless?
    - Een wel ander niet..?
     
  3. Jesse

    Jesse Forum Member

    nee geen peer2peer, ja de configuratie thuis blijft hetzelfde 2 wireless, 1 vaste pc, allleen heb ik dus de router omgewisseld het internet valt af en toe dus gewoon weg heel raar, mij dus ook ik dacht dus goed spul te kopen
     
  4. Ooh dit klinkt als een bekend probleem.
    Ik heb dit probleem ook op moeten lossen bij een kennis van mij. Bleef ook steeds de verbinding weg vallen.
    Verschillende dingen getest, settings gewijzigd, andere flashware gebruikt maar niks hielp.

    Enige dat help is terug gaan naar de winkel en hem om te laten ruilen voor een andere.
    Dus RMA dat ding, en zorg dat je een nieuwe mee terug krijgt. Scheelt je een hoop tijd.
     
  5. Jesse

    Jesse Forum Member

    ook dat heb ik gedaan ( zie eerste post ) maar deze werkte dus nog steeds niet goed... lijkt me niet dat ik twee keer een miskoop heb gedaan?
     
  6. Probleem wat je nu heb heeft niks met de aankoop te maken noch met je vorige router.
    En ja.. de kans dat je twee keer achter elkaar een miskoop doet is redelijk klein.. Misschien heb je gewoon "geluk" gehad :lol:

    Dus nog maals mijn advies: ruil hem om.
     
  7. De linksys wrt-54g v5 is in middels een berucht type, dit type heeft slechts de helft van het geheugen en flash als het vorige model.

    Er schijnt echter nieuwe software te zijn voor dit model die de meeste stabiliteits problemen oplost.

    Tevens heeft linksys een hele goede online support, ik zou eens contact opnemen via het net als ik jou was.
     
  8. aah, nieuwe info :)

    Toen ik zocht.. dacht jaartje terug. Waren ze ook al bezig met nieuwe software aan het maken.
    Maar echt werken deed het toen nog niet. Omruilen was de enige mogelijkheid toen.
     
  9. Jesse

    Jesse Forum Member

    ik ga dan met linksys contact opnemen. en tja twbms kan hem wel weer omruilen maar wat scchiet ik er dan mee op? dit probleem moet heus wel te verhelpen zijn?
     
  10. Laat even weten hoe het gegaan is :)
    Fixen is beter dan een weg er omheen vinden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina