1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

poorten

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Roberto, 16 jan 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. goededag allemaal,

    Ik kom vanuit alkmaar en ben verhuisd naar n. scharwoude daardoor ben ik noodgedwongen over moeten stappen van chello naar multikabel.

    Niet dat daar iets mis mee is natuurlijk maar nu mijn vraag.

    Ik lees nogal wat over de poorten die wel en niet open staan bij multikabel. Ik heb een eigen server dus jullie snappen nu mijn vraag al.
    Welke poorten staan er nu wel en niet open bij multikabel of moet ik echt mijn abbonnement aanpassen naar een zakelijk om de server weer online te krijgen ??

    m.vr.gr.

    Robert
     
  2. Niet open: 25(SMTP)+ Netbios (volgens mij alleen binnen je eigen gateway)
    Wel open: De rest
     
  3. Is poortje 25 zowel inkomend als uitgaand dicht?
     
  4. Dat hangt er vanaf wat je met inkomend en uitgaand bedoelt.

    Als jij luistert op poort 25, zul je daar niets zien binnenkomen omdat het multikabel netwerk geen verkeer toelaat bestemd voor poort 25. Het enige wat je daar kunt zien is verkeer vanaf de multikabel mailserver wat richting poort 25 van een klant gaat. Dat zijn dus mensen die 'eigen mailserver' verkeer ontvangen.

    Jij kunt ook uitgaand richting poort 25 van een mailserver verkeer versturen, dat moet wel anders zou je geen gebruik kunnen maken van SMTP. Je kunt dus je mails versturen naar de mailserver van multikabel/quicknet, maar als je dat zou willen ook naar mailservers van anderen. Hoewel een andere mailserver als het goed is geen mail van jou accepteert, tenzij het bestemd is voor iemand die hij bedient. (je kunt mail voor iemand @domein.nl wel afleveren op de smtp-server van domein.nl)
     
  5. Hallo Allemaal,

    Ik heb ook een vraag met betrekking tot de poorten.

    Ik heb een NSLU2 aangeschaft. En nu wil ik hem via het internet kunnen benaderen. Hiervoor heb ik in de config van NSLU poort 80 opgegeven.

    Tevens heb ik in de router poort 80 door gelinkt naar zijn IP adres..

    Maar dit blijkt niet te werken. Nu is mijn vraag, wordt poort 80 geblokkeerd??
     
  6. Poort 80 is de standaard http poort. Als die dicht staat heb jij geen internet.
     
  7. Okay Zal eens kijken wat dan het probleem is, kan namelijk geen verbinding krijgen met de NSLU2. (binnenhuis werkt het overgings wel goed.)

    Maar van buitenaf (wat ook moet willen, werkt het niet).
     
  8. probeer em van een andere externe poort te forwarden naar je interne poort op het desbetreffende ip. Als voorbeeld,

    externe poort: 7555
    interne poort 80 (op 192.168.1.?)
     
  9. Niet door Ziggo. Heb je de portforwarding wel goed gezet (UDP/TCP) en heeft de router zelf poort 80 niet in gebruik op zijn WAN ??
     
  10. daarom laat ik hem toch een andere external port proberen?:?:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina