1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Geen nummerherkenning ondanks FSK-telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door mightymax, 12 jan 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb onlangs telefonie via Multikabel gekregen, maar geen nummerherkenning:?
    Ik heb speciaal een nieuwe telefoon gekocht (Profoon PDX-7100) met FSK-signalering. Als ik dezelfde telefoon bij de buren probeer die ook telefonie via Multikabel hebben, werkt de nummerherkenning wel:!:

    Het probleem lijkt dus in het modem te zitten, maar ook na herhaaldelijk bellen is er nog steeds geen nummerherkenning. Multikabel komt wel met vage beloftes over firmware-upgrades van mijn modem, maar ik hoor maar steeds niets.

    Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
     
  2. Geen nummerweergave met FSK

    Er wordt momenteel getest met een nieuwe firmware waarmee dit probleem verholpen zal worden. Nog even geduld.
     
  3. Re: Geen nummerweergave met FSK

    Deze melding kreeg ik van de helpdesk ruim 5 weken geleden al. Dat moet een flink uitgebreid testtraject zijn!
     
  4. Als er nieuwe firmware uitgerold wordt dan gaat dat voor een groot aantal klanten, vandaar dat dit uitgebreid getest moet worden.
     
  5. mightymax, het zou niet zo fijn zijn als de firmware update niet goed getest is en vervolgens werkt FSK wel maar de rest niet meer ofzo :P
     
  6. tja dat is waar, maar 5 weken testen is wel erg veel, zeker omdat mij reeds meerdere malen is meegedeeld door de helpdesk dat e.e.a. binnen 1 week geregeld zou zijn (inmiddels 3 weken geleden).
     
  7. Aha, het zit dus wel in de modem. Vanaf 15 oktober 2005 krijgen we te horen dat het probleem bekend is en dat er aan gewerkt wordt maar onze FSK-telefoon Philips Onis 200 geeft nog steeds geen nummerherkenning aan. Zo vaak gebeld en gemaild maar er gebeurt niets. In onze roerige periode van ontslag/sollicitaties/nieuwe baan besef je hoe belangrijk nummerherkenning is, vandaar dat wij maar tijdelijk van toestel hebben gewisseld met een familielid...
     
  8. mmm, dat klinkt toch anders als het probleem wat ik heb: het kan bij jou inderdaad aan je telefoon liggen, omdat je nu blijkbaar een toestel gebruikt wat het wel doet. Ik heb een toestel dat zeker werkt, want ik heb het bij mijn buren geprobeerd, maar dat alleen op mijn aansluiting geen nummerherkenning geeft. Overigens denk ik wel dat Multikabel het belang van nummerherkenning onderschat. Zoals je al aangeeft kan iemand best belangrijke redenen hebben om hiervan gebruik te willen maken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina