1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Gesprekken worden regelmatig na enige tijd afgebroken!

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door TheMike, 3 jan 2006.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds een ruim half jaar hebben wij in postcode 1471 Kwadijk een Power abbo i.c.m. telefonie.
    Al vanaf het begin hebben we dat de verbinding tijdens gesprekken wegvalt. Je hebt niet eens in de gaten dat dit gebeurt want meestal klets je gewoon door en merk je dat je geen antwoord meer krijgt van de andere kant, de verbinding is dan verbroken. Meteen terugbellen heeft geen zin er kan dan geen verbinding gemaakt worden. Na ongeveer een minuut kan er weer gebelt worden. Dit gebeurt bijna iedere dag wel een keer.
    Er is al een keer een monteur geweest die een nieuw modem heeft geinstalleerd en hij had het erover dat hij in de wijkcentrale de frequenties een beetje uitelkaar heeft gehaald. Uiteindelijk is het probleem nog niet verholpen. Ik ben hier niet gelukkig mee en vind het onder de maat dienstverlening!

    Zijn er meer mensen met wegvallende verbindingen?
    Hoe ligt het gem. niveau van de telefonie dienstverlening bij MK?
    Kan het zijn dat telefoon en televisie signalen elkaar in de weg zitten?
    Moet ik met dit fenomeen leren leven, ik vind het eigenlijk niet acceptabel?

    groeten Michael
     
  2. MK heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan.. (meestal..)

    Probeer het eerst even met een andere simpele telefoon heb je het probleem dan nog:

    Je kan dan het beste de helpdesk nogmaals bellen, probeer ook eens uit te vinden of buren die ook MK telefoon hebben dit ook hebben... Wat ook helpt is direct nadat je verbinding verbroken is de helpdesk bellen, en dan ook bij iedere keer dat je het hebt.. Na een X aantal keer bellen zal je probleem worden geescaleerd..
    Dit is een beetje vervelend voor jou als klant.. Maar zo gaat het spelletje nu een maal, aan de andere kant het lost je probleem wel op..


    In het begin toen telefoon via MK net nieuw was heb ik dit ook even gehad.. Na een aantal belletjes met de helpdesk hebben ze al mijn problemen verholpen.. Op het geluids nivo na, ben ik zeer content met de telefoon dienst van MK.. Ik moet wel zeggen dat in het afgelopen jaar ik wel wat goede lange storingen heb gehad, waardoor ik schat dat ik ongeveer in totaal een maand lang geen telefoon heb gehad.. (Waar MK trouwens niet echt veel aan kon doen.. Ze hadden last van een externe storende factor, als ik het zo kan zeggen..)
     
  3. Heb dus ook dit probleem, en woensdag komt er een monteur kijken wat er aan de hand is.
    Heb het trouwens alleen als me internet voluit aan het downloaden is.
    omgeving 1655
     
  4. Ik had in het begin ook last van een te laag geluidsniveau doch na een storingsmelding heeft men dat toen keurig opgelost.
    Nu nog een toets "5". :wink:
     
  5. Update; volgens de monteur komt dit probleem veel voor, ze zijn er achter gekomen dat zoals ik met het Xtra abbo de gehele bandbreedte neemt en ook meteen de bandbreedte van de telefonie pakt, maw waarschijnlijk wordt er een ander firmware voor gemaakt, neem aan dat het opgelost wordt.
     
  6. Beetje vreemd dat MK dat probleem nu weer heeft. Helemaal omdat telefonie amper bandbreedte gebruikt en er met een goede scheiding in frequenties danwel QoS er niets aan de hand is..
     
  7. Ik las in een folder van MK dat het juist anderom zou zijn. Ten alle tijden werd voorrang gegeven aan telefoonverkeer. :?:
     
  8. ik heb een ticket nr gekregen en donderdag bel ik hoe ver ze al met de oplossing zijn.
     
  9. Zo zou het moeten gaan ja. Maar zo doen ze het niet.
     
  10. telefonie probleem bij veel download/upload?

    Hoi
    ik heb sinds december 2005 ook telefonie erbij en kom er ook net achter dat ik niet kon bellen, geen beltoon die over gaat als ik iemand bel.
    Het werkte pas toen ik mijn download/upload aanpaste.

    Ik was namelijk van mening dat bij Multikabel de bandbreedte van telefonie en internet gescheiden lag, maar blijkbaar dus niet :(

    Graag hoor ik reakties van de mensen hierboven, sommige kregen een monteur langs of hadden een singaalniveau dat werd aangepast. Ik vraag me af of dat geholpen heeft.

    Grtz
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina