1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

KPN; Bellen van vast naar mobiel goedkoper

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door ArjanS, 17 nov 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellen van vast naar mobiel flink goedkoper
    Uitgegeven: 16 november 2005 11:21
    Laatst gewijzigd: 16 november 2005 12:31


    DEN HAAG - Telecombedrijf KPN verlaagt de tarieven voor het bellen van een vaste telefoon naar een mobiel toestel met 12 procent. De prijsverlaging gaat per 1 december in. Dat maakte KPN woensdag bekend. De verandering in het tarief is het gevolg van afspraken met de mobielebelbedrijven om de prijs van het afwikkelen van telefoonverkeer te verlagen.

    Volgens het telecombedrijf geldt de prijsverlaging alleen voor bellers die met KPN bellen. Klanten die gebruiken maken van andere abonnementsvormen profiteren niet van de verlaging.

    (bron)
    ---

    Ik denk dat er dus voor andere aanbieders, zoals MK / Versatel / Wanadoo / etc... geen prijsverlaging komt.
    Hopen doe ik wel, immers MK rekent hogere kosten naar mobiel bellen dan KPN zelf.
     
  2. Het is toch wel logisch dat een bedrijf als KPN niet in een persbericht meld dat Multikabel de prijs flink gaat verlagen :P

    Loze marketingbrul...aangezien KPN nogal weinig controle heeft over de tarieven van MK, UPC, etc :)

    Als MK/UPC willen kunnen ze dergelijke afspraken ook maken, ben benieuwd of er nog wat gebeurd.
     
  3. Dat bedoelde ik ook niet.

    Ik hoop gewoon dat de concurrenten nu met nieuwe prijzen gaan komen.

    Grtz.
     
  4. En bv. zoals reeds bij verschillende telefoonaanbieders mogelijk is om naar alle vaste Nederlandse nummer gratis te bellen.

    Tja in telefonialand is de beer los.
    Er zal in zeer korte tijd nog veel gaan veranderen en MK zal daarin wel mee moeten gaan. De consument is eerder genegen om over te stappen dan in het verleden.

    NB: MK-telefonie vind ik het goed doen en een stuk goedkoper dan mijn oude KPN-abbo. Hoe afwachtend ik dan in het begin ook was ben ik blij de overstap gemaakt te hebben.
     
  5. Ik ken nog geen flat fee telefonie bedrijven....? (Noem er eens een paar want ik ken ze echt niet)
     
  6. Ik heb het enkele malen gelezen op de financiƫle pagina van het NHD.
    Ff een zoekslag gemaakt;
    http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/default.asp
    En zo zullen er nog wel enkele te vinden zijn.
     
  7. Ah zo, VOIP diensten ja :) Wist alleen niet dat het er al flat-fee was. Op zich ook vreemd want men moet toch geld afstaan aan o.a. KPN. (doordat je een KPN nmmer belt bv.)

    Er hangt een fair use policy aan alleen die kan ik zo snel niet vinden.

    Beetje wazig wel, maar dat is wel vaker zo met FUP's. Zo noemen ze bovengemiddeld verbruik als maatstaf..mooi lullig want bij een gelijke verdeling valt 50% van je klanten boven het gemiddelde en zou dus 50% van je klanten izch niet aan de FUP houden? :) Misschien kan je zoveel bellen als je wilt..misschien niet...hangt dus af van hoe tiscali er mee om gaat.
     
  8. Tja dat heb je met Algemene Voorwaarden en Fair Use Polici.
    De firma dekt zich tegen alles in. Dat doet Multikabel in feite ook als je alles goed naleest.
    Makkelijk als je eens een lastige klant hebt die zijn telefoon steevast gebruikt als 'baby-phone' en van geen ophouden weet.
    Overigens heb je in elke willekeurige wet ook wel een zgn. 'kapstok'-artikel. Wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok.
     
  9. Maar daarom zeg ik; Het hangt van de service provider af wat voor invulling er aan gegeven wordt. De een zal feitelijk nooit zeuren om grootverbruik terwijl de ander toch bij 100GB (internet als voorbeeld) al aan de bel trekt. Beide kunnen een FUP hebben.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina