1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

e-tech rtbro04 probleem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door eryy, 15 sep 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo

    ik heb sinds kort een e-tech rtbr04 router gekocht om nog een pc op het internet aan te sluiten.
    voorheen zat er 1 pc met xpsp2 direct op het modem dit deed t perfect
    ik heb nu een andere pc erbij ook met xpsp2 maar geen van beide pc's kan meer op het internet. er staat wel dat ze verbinding hebben en paketten ontvangen en versturen. met de wizard van de router kan ik alles instellen maar er blijft disconnect staan. renew en relist helpen niet. ik ben terug gegaan naar de winkel, de verkoper sloot de router daar aan en hij deed t meteen.
    mijn vraag is nu ondersteund mn modem wel deze router zo ja wat kan ik doen om het probleem op te lossen. ook als ik 1 pc op de router aan sluit doet deze het niet.

    alvast bedankt :lol:
     
  2. Wat je even moet doen is het volgende:

    Sluit router aan..
    Wizard uitvoeren...
    Haal stekker uit het modem van MK...
    Haal stekker uit je router...
    Router aan..
    Modem aan...
    Router weer even aan en uit..

    Kijk even of dat wat..

    Thomas
     
  3. ik ga t meteen even proberen bedankt!!!! :D
     
  4. kunnen de pc's aan blijven?
     
  5. Ja, geen probleem..

    Het beste is om even voor het proberen of hij het doet even de netwerkkaart uit en aan te zetten via het configscherm... Dan krijg je een vers IPadres..
     
  6. ik heb het net geprobeerd maar doet het nog niet

    Link Status Disconnect
    WAN IP 0.0.0.0
    Netmask 0.0.0.0
    Gateway 0.0.0.0
    DNS 168.95.1.1
    Secondly DNS 0.0.0.0
    Domain
    Link Type Dynamic IP
    Linked Time 00:00:00

    dit krijg ik bovenaan de runningstatus
    daaronder staat dan renew en relist daarop drukken heeft geen zin er staat dan succes! maar het heeft geen effect
     
  7. Is het mogelijk om met die wizard het mac adres te clonen van de pc waar de router aan zit? Of misschien wat verder in de config van de router..

    De wizard moet dan wel gedaan worden vanaf de computer waar eerder internet aan hing...

    Even nog meteen wat andere dingen doornemen...

    De router, is die goed aangesloten aan het modem? Met andere woorden juiste kabels end.. Brand het link lampje van de wan verbinding van de router wel?

    Verder, we hebben het hier over een MK abo he? Geen quicknet of andere verbindingen...
     
  8. ook als ik het adres cloon doet hij het nog niet
    ik heb dan ook dei computer al enigste aan gesloten
    voorderest heb ik alle snoeren goed aan gesloten
    die van de modem in de wan en van de porten naar de pc
    ik heb een motorola modem via multikabel/quicknet
     
  9. Hmm, je router krijgt geen ip adres, dat is vreemd...

    Wat we even moeten doen is het volgende:

    In het scherm waar je die link kan connecten en disconnecten.. Waar dus ook de ip info staat even op disconnect drukken..

    Hierna even de stekker van het modem van MK eruit..

    Nu in dat scherm op connect blijven drukken... As het goed is zou je een adres moeten zien.. Iets in de 192.168.10.X range...

    Als dit adres niet op het beeld komt is er toch wat vreems aan de hand.. Ik zit dan te denken aan een verbindings probleem..

    Thomas
     
  10. In het scherm waar je die link kan connecten en disconnecten.. Waar dus ook de ip info staat even op disconnect drukken..

    bij network connecties?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina