1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

2e toestel aansluiten

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Bianca!, 3 jun 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds deze week telefonie via de kabel. Monteur sloot maar 1 toestel beneden aan. Ik ging er vanuit dat dan alle toestellen in huis automatisch aangesloten waren. Niet dus. Ik heb inmiddels 5x met de helpdesk gebeld en geen bevredigend antwoord gekregen. Hoe sluit ik nu zelf mijn telefoons op de bovenverdieping aan????? Zelfs een bevriende electricien wilde zich er niet aan wagen. Het antwoord van de helpdesk: bel maar wat kennissen af, die weten het vast wel. En bedankt!!!! :evil:
    Kan iemand mij hier helpen??? thanx!
     
  2. Je hebt 1 telefoon aasluiting, het is dus geen ISDN achtige stituatie...

    Wat je doet... De hoofdcentrale die je telefoongesprek deelt sluit je aan op het modem, dan ben je klaar...

    Wat je niet moet doen is 5 telefoons op 1 aansluiting gooien, dit gaat niet goed IVM de stroom afname van de telefoons op je modem...

    Als jij een GAP telefoon hebt, moet je het basisstation aansluiten op het modem.. Waarna je de clients op je GAP toestel aansluit..

    Misschien stomme vraag, maar hoe ging dat vroeger voordat je QN had?

    Thomas
     
  3. Ik heb boven nog 'n 'ouderwets' toestel staan, geen draadloze dus. Dit is altijd m'n backup als m'n accu's leegraken beneden. En deze wil ik dus graag blijven gebruiken. Maar ik kan in de meterkast dus nergens de aansluiting vinden van deze telefoon en 'm dus ook niet in de modum steken... :oops:
    Met KPN werkte dit toestel prima, nu krijg ik een constante lange toon. Ik kan er trouwens wel mee gebeld worden!?! Alleen zelf bellen lukt niet....
     
  4. wat je kan doen..

    Bij de gamma een splitter halen, dan je line 1 splitten...
     
  5. Okee thanx, ga ik doen en dan hopen dat de boel werkt! :D
     
  6. Vraag me nu af of die splitter de oplossing is; na wat navraag blijkt dat mijn buren ook toestellen boven hebben en daar hoefde niets aangesloten te worden. Dat gebeurde dus allemaal automatisch bij installatie.....vreemd. :?
     
  7. Het is zo, als je een GAP telefoon hebt, dan gaat alles vanzelf..

    Of als je een telefooncentrale hebt, dan gaat het ook via de mk lijn..

    Maar als je de KPN lijn split, dan gaat dat nu niet meer op, dan zal je de MK lijn moeten gaan splitten.. Maar iig een splitter is een oplossing...

    Het splitten van een telefoonlijn is niet zo spannen, iemand met een beetje kennis van zaken zo het toch binnen 5 minuten wel geklaart hebben.. Je kennis zou er dus niet veel moeite mee moeten hebben. Als het hem niet lukt, jha vraag ik me toch af of het wel het juiste persoon was om hulp aan te vragen..
     
  8. GAP gaat over DECT telefoon handsets aanmelden op een basispost, dat is niet het probleem van Bianca, want die schrijft dat het GEEN draadloze is.


    Bianca, je schrijft ook dat je wel gebeld kunt worden op die telefoon, maar niet zelf kunt bellen. In ieder geval betekent dit dat je telefoon zelf goed werkt en dat een splitter ook geen oplossing zal bieden.

    Als die telefoon al een oud-beestje is heb je nog een kans dat het een 'puls' toestel is en geen 'toon' gebruikt als je een nummer gaat kiezen.

    Als je dit toestel opneemt en je kiest dan bijvoorbeeld een nul, wat hoor je dan in de hoorn ?? Hoor je een toon zodra je de nul-toets indrukt of hoor je dan 10 klikjes uit de hoorn komen ??

    Hoor je klikjes, dan heb je nog een puls-kies toestel. Als het een nieuwer type is, dan kun je die soms met een schakelaar omzetten naar toon (DTMF) kiezen, daarna zal het wel werken. Is hij al zo oud dat hij alleen puls heeft, dan zul je een goedkoop telefoontje op de kop moeten tikken.

    Heb je wel een toon-kies toestel, maar werkt het nog niet, dan kan het nog steeds aan dat toestel liggen. Probeer in dat geval eens een toestel te lenen van de buren en kijk of dat wel werkt.
     
  9. Hoi Cees,
    Ontzettend bedankt voor je tips, het werkte: ik heb boven weer telefoon! Moest inderdaad een schakelaar omzetten; heb hiervoor wel het hele toestel moeten openhalen, maar binnenin zat een schakelaar en zowaar, hij deed het!
    Heel erg bedankt voor het meedenken!
    Groetjes, Bianca
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina