1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding valt al tijden weg, ook na resetten router / kast

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Tens, 13 apr 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi.
    Kabelinternet + Sweex router + 3 PC's [ok, 2 PC's en 1 Compraq].
    Het, waarschijnlijk, wel bekende probleem van wel een routerverbinding, maar geen internet.
    Ik heb al, zonder arrogant te willen klinken, aardig wat ervaring wat betreft computers en internet.
    Het probleem wil dat ik óf geen netwerkadres krijg toegewezen, óf geen nieuw IP adres kan krijgen (de meldingen in windows XP wisselen per keer).
    De internetsnelheden heb ik niet gemeten, dus ik weet niet of er sprake is van wegvallen van de verbinding door een verstikkende werking van nieuwe aansluitingen (want de helft van onze stad is nu ongeveer nieuwbouw).
    Gezien dit probleem al speelt sinds we bij Multikabel zitten, maar voorheen meestal maar sporadisch voorkwam, en gezien we al diverse malen contact hebben opgenomen met de helpdesk zonder succes, dacht ik hier het antwoord misschien te kunnen vinden.
    Je zult altijd zien dat op het moment dat je de helpdesk belt en deze je connectie nakijkt, je internet het gewoon goed doet.

    Even wat details:
    -2 PC Windows XP Home [legaal]
    -1 verwaarloosbare Compraq
    -Norton 2005 [legaal]
    -AdAware 6.0 + AdWatch [legaal]
    -HackThis
    -1 systeem draait s'nachts Azereus
    -Sweex Router [het type zonder firmware upgrades]
    -Firewalls op de router en die van Windows staan uit
    -100% Schone systemen [ik heb systeembeheer ervaring]
    -Redelijk nieuwe, en werkende, netwerkkaarten [doorgemeten / vervangen]
    -Goed werkende kabelaansluitingen [doorgemeten]
    -Goede routerinstellingen [ook naar behoren werkende op een ander adres]
    -SQL Pakketservice uitgeschakeld [dit scheelt vaak]

    Probleem:
    Uitvallen van het internet op verschillende tijdstippen, vooral rond het middaguur waardoor ik een beknelde of dubbele IP verbinding verdenk als het probleem.
    Het probleem komt bij beide systemen voor.
    Ook met een schone installatie speelt het probleem zich vaak af, ongeacht of er tjidens het uitvallen gedownload of gesurft wordt.
    Lichtjes: Doen het allemaal, router lijkt op kermisatractie: De juiste lampjes branden of knipperen, dat wil zeggen: Alle lampjes naast die van de computerconnecties, zelfde geld voor kabelkast, met uitzondering van het bekende knipperende probleemlampje uiteraard.

    Opvallend: Upload mogelijkheid lijkt een minuut of wat later uit te vallen dan de download mogelijkheid als ik kijk naar Azereus, die in realtime z`n statusscherm update.
    Verzoeken om een nieuw IP of netwerkadres kunnen verstuurd worden, maar worden niet verwerkt.
    Het aantal pakketten verzonden en ontvangen zit vaak boven de 6000 voor het internet uitvalt.
    De laatste keer dat de helpdesk de verbinding nakeek werd ons verteld dat wij de best mogelijke verbinding bezaten, dit was echter voordat er een halve nieuwbouwwijk in gebruik genomen werd, en jammer genoeg voordat wij onze router vervingen voor een ander type [beste koop consumentenbond en computeridee].

    Ik dacht, ik zet het hier even in een thread voordat ik morgen de helpdesk bel, gezien het feit dat ik las dat CeeS ook in Enkhuizen woonachtig is (wat natuurlijk compleet onsamenhangend kan zijn).

    Ik ben er niet zeker van of dit in de juiste sectie staat, maar ik ben nog geen gelijke thread tegengekomen, attans, niet eentje die echt specifiek over dit probleem ging of werd afgerond.
    Opmerkingen als 'neem ADSL' hoef ik niet te hebben: Die heb ik namelijk ook, en werkende, alleen niet op dit adres.

    Gegroet en alvast bedankt,

    Tens
     
  2. (ik heb je bericht even verplaatst naar deze sectie, omdat hier meer router-achtige problemen staan)

    Ik heb helaas nu niet zoveel tijd om er uitgebreid op in te gaan (moet de deur uit), maar je hebt het over meldingen van windows-XP over ip adressen verkrijgen e.d.

    Die IP-adressen op je lokale netwerk geven je router normaal af, dus dat zou dan duiden op een probleem in je router of interne netwerk.

    Wat voor merk-type modem heb je ? De motorola modems kun je via http://192.168.100.1 bekijken, daar kun je ook status informatie, signaal sterktes en logs bekijken, misschien zie je daar iets ?

    Verschillende routers hebben problemen als je veel verbindingen tegelijk hebt open staan en 'stikken' dan soms. Vooral bij p2p programma's kunnen er heel veel verbindingen lopen bijvoorbeeld.

    Misschien kun je wat meer info geven en kun je uitvissen of het probleem tussen je computers en router zit (het interne deel) of tussen je modem en de buitenwereld.
     
  3. Sweex.

    Nu is deze nog in verbinding, hij heeft het vandaag een tijdje gedaan.
    Straks zal deze waarschijnlijk weer uitvallen, tenminste, de connectie met het internet.
    Zoals ik eerder aangaf is de connectie er tussen de router dan nog wel.
    Mijn vermoeden is dat de router geen netwerkadres op krijgt, waardoor deze dus ook geen nieuw IP adres door kan geven.
    De connectie naar de router bestaat, in theorie, dan nog wel, alleen kan ik dan niet in het beveiligde menu komen.
    Ik zal wel een printscreen maken mocht dit weer gebeuren, dan is het wat duidelijker.
    Maar de router is al een aantal keren vervangen, en met succes in gebruik genomen via een netwerk [weliswaar met ADSL] aansluiting elders.
     
  4. En wat voor merk/type kabelmodem heb je ? En kun je dan nog in het status menu komen op http://192.168.100.1 als het een motorola is ?

    (nu moet ik echt naar mijn werk ... later meer !)
     
  5. Standaard modem Multikabel, heb nog niet gekeken naar `t type maar ik kan in geen geval via dat adres ergens komen. :P
     
  6. Er is geen standaard modem .. Om de zoveel tijd worden er weer nieuwere modellen/merken geintroduceerd.
     
  7. Elsa Multilink.
    Typenr. kan ik niet zien want hij zit aan de muur.
    Overigens verloor ik de verbinding van gisteravond net pas.
    Had ook redeljik hoge snelheden bereikt.
    Dacht even dat het goed ging.
     
  8. Okee, die ELSA heeft voor zover ik weet geen status pagina waar je kunt zien hoe sterk de signalen zijn en of en wanneer de verbinding wegvalt.

    Het is dus lastig om te zien of dit een modem probleem is of aan je router ligt. Je kunt dit alleen testen door je computer rechtstreeks aan te sluiten op je kabelmodem (wel je firewall aanzetten dan :) en je kabelmodem even spanningsloos maken nadat je de pc er aanhangt om het MAC adres te refreshen, anders accepteert je kabelmodem de pc niet, en opnieuw als je de router daarna weer aansluit )
    Blijft je verbinding dan wel constant goed dan ligt het aan je router.

    Maar je kunt het beste even de helpdesk bellen op het moment dat je verbinding slecht loopt, zij kunnen op afstand zien hoe de signaalsterkte is en of het modem goed werkt.

    Ik heb zelf een half jaar geleden ook een probleem gehad, dat lag aan het stuk kabel tussen de aansluitkast in de straat en mijn huis. Daar zat een los contact wat voor wisselende signaalsterkte zorgde waardoor mijn verbinding steeds wegviel. Misschien heb je ook zoiets.
     
  9. Bedankt.
    Toch maar naar de dure en tergende helpdesk bellen dan.
    De 'test' die je overigens genoemt heb leverde geen ander resultaat op beide systemen en een laptop.

    Nog even dit:
    Een reset werkt alleen als het kabelmodem ook gereset wordt, dus niet alleen als de router gereset wordt.
     
  10. Vervelend deze discussie, ik heb hetzelfde probleem met mijn sitecom dc202 ik had een tijd lang deze problemen niet gehad nadat ik de router had vervangen door een nieuw omdat de vorige ook kuren kreeg.

    Ik zal maar eens gaan bellen als de verbinding er weer uit ligt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina