1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog een router probleem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door flora, 10 apr 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. De netwerkkaart kan het niet zijn aangezien de hele laptop van collega nu bij mij thuis staat inclusief netwerkkaart... het enige dat nu nog verschilt met de situatie bij hem thuis is dat hij een ander modem heeft...

    Helpdesk was idd zonde van m'n geld
     
  2. hoi,

    router doet het overal, behalve thuis.

    (zoon neemt router nu standaard overal mee naar toe samen met zijn laptop... dus router is echt niet stuk of brak of ongeschikt of te onbekend merk!!)

    dat wilde ik nog even kwijt.

    flora
     
  3. Een rare vraag heb je de utp kabel van de kabelmodem ->> pc (router) gecheckt, raar dit was me eerste ingeving na alles wat ik las.
    succes
     
  4. Flora,

    Het is al enige tijd stil rond dit onderwerp, dus mogelijk heb je de boel al werkend gekregen. Toch wil even het volgende kwijt: Vandaag heb ik mijn broertje "even" geholpen met het installeren van zijn nieuwe Linksys router in combinatie met een webstar kabelmodem. Hij had zelf al, na wat hulp van de helpdesk, de directe verbinding aan praat gekregen. Wat hij nu precies aan de instellingen van XP had moeten wijzigen wist hij niet meer. Nog even getest voordat de router werd aangesloten en inderdaad de verbinding werkte. Na het aansluiten van de router was het echter bijna niet mogelijk om op het internet te komen. Bij het opvragen van de status dan weer wel IP info van multikabel en dan weer niet en als je al een verbinding had dan was deze verschrikkelijk traag. Van alles geprobeerd en uiteindelijk toch maar even besloten om de tijdelijke UTP kabel tussen modem en router te vervangen door een andere kabel en weg waren alle problemen. Gezien de output van tracert lijkt het er verdacht veel op dat je te maken hebt met de zelfde kabel problemen.
     
  5. heb het helemaal opgegeven met router

    Hoi Archie,

    Het is idd al een hele tijd stil. Dat komt doordat ik de router ergens in een hoek van de kast heb gestopt en hem voorlopig niet meer wil zien. Ik heb verschillende kabels geprobeerd al... Het maakt allemaal niks uit. Nu werk ik weer met een rechtstreekse verbinding middels netwerkkabel van modem naar pc en die hangt als een slinger dwars door de kamer.......

    dus mijn vraag is:
    ligt dit aan het modem en hoe kom ik hierachter???
    Bij de helpdesk kreeg ik te horen dat ik een monteur kan laten komen om het modem te laten controleren voor 60€!!! echt belachelijk als je bedenkt dat de router overal goed werkt, behalve bij mijn aansluiting
     
  6. Nouja, het beste is misschien een andere router kopen. Werkt die wel dan weet je waar het aan ligt..

    Maar ik gok nog steeds erop dat die router niet helemaal jovol is..
     
  7. Hoe het kan kan het, maar probleem is onze straat.... tenminste daar lijkt het op.
    De router werkt echt overal prima, behalve bij mij thuis en bij mijn buurman, daar werkt ie dus ook niet. Heb inmiddels een nieuwe (goedkopere) router gekocht en die werkt probleemloos.

    Zeker last gehad van aardstralen 8O
     
  8. Je ziet wel vaker dat gare hardware niet compatible is met andere hardware.. Denk dat dit een typische geval is..
    Ik zou die defecte router terug brengen naar de winkel, hardware voldoet niet aan de normen..

    Je ziet ook weel eens dingen als spanning die de oorzaak kunnen zijn, zo heb ik een USB schijf die niet werkt in stopcontact A maar wel in B...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina