1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog een router probleem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door flora, 10 apr 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat plan had ik zelf ook al. Toevallig heeft een collega van me ook Multikabel Power abo met een router die werkt... dus we gaan het binnenkort eens proberen de routers om te wisselen
    Ik zou wel een ander willen kopen, maar hoe weet ik van te voren zeker dat een andere router het wel doet in combinatie met mijn PC en aansluiting??? (als de router van mijn collega het wel doet, kan ik die natuurlijk houden;))
    De verbinding tussen PC en router valt niet weg, ik kan ten alle tijde de router pingen en de setuppagina openen bijvoorbeeld. Ook is het modem steeds te benaderen vanaf PC via de router

    Ik ben er nog niet van overtuigd dat de router brak zou zijn. Hij heeft altijd goed gewerkt in combinatie met kabelinternet, weliswaar niet Multikabel, maar een ander in het oosten van het land :D
     
  2. Probeer je mac adres eens te veranderen in een totaal nieuw adres..

    bijvoorbeeld 00:20:AF:66:00:66
     
  3. Ik heb wat info gevraagt over deze router bij wat verschillende mensen..

    Zo kwam iemand terug met dit verhaal:

    Er is geconstateerd dat de DNS-proxy in veel van deze routers niet goed werken. Sommige struikelen ook over correcte verzoeken en beantwoorden deze DNS-queries gewoon niet.

    Oplossing voor dit probleem is:

    Kijken in de admin pagina van de router, stel de clients nu in op deze DNS-servers in. Zo word de foutieve DNS-proxy omzeild.

    Dit heeft echter een klein nadeel, wanneer MK een andere DNS-server zou inschakelen moet je de clients opnieuw configureren. In de praktijk gebeurt dit echter nooit.

    Thomas....
     
  4. Als je bedoeld dat ik de DNS servers in de TCP/IP eigenschappen zou moeten invullen... dat heb ik vrijwel meteen geprobeerd. zonder succes. zowel de multikabel als de quicknet DNSservers

    Als je iets anders bedoeld, dan hoor ik het wel. Thanks for asking around :D
     
  5. Nee, dat bedoelde ik..
     
  6. Hoi,

    Ik houd jullie maar op de hoogte van de ontwikkelingen. Misschien zijn jullie nog geïnteresseerd.

    Inmiddels heeft mijn collega (net als ik met een multikabel power abonnement) de bewuste router een week lang thuis gebruikt. PROBLEEMLOOS, zowel met kabels als draadloos.

    Het is dus uitgesloten dat de router niet goed zou werken in combinatie met Multikabel of de boze buitenwereld van het internet.

    Blijft over:
    Alle drie mijn PC's
    Modem
    ??????

    Later meer.....
     
  7. Als ik jou was zou ik eens naar de kabels kijken, liggen de kabels van je netwerk dicht bij stroomkabels of andere vette stralings kabels..

    Modem lijkt me het probleem niet echt, als je dezelfde kabels gebruikt als wanneer je het zonder router doet en het dan wel werkt..

    Wat ik wel weet... Ik had eens een 3com netwerk kaart, die deed het op de ene router perfect... Maar toen ik ee nieuwe router had gekocht, gooide hij iedere minuut of wat de verbinding eruit. Je zag dan ook echt een scherm van windows met de mededeling dat er geen kabel in zat... Die 3com kaart bleek gewoon verrot te zijn...
     
  8. Hoi, leuk dat je er nog bent :D
    Het lijkt me sterk dat er sprake is van een kapotte netwerkkaart, want het zou wel heel toevallig zijn als alle drie de pc's daar last van zouden hebben.

    De internetkabel ligt nog steeds in afwachting van draadloos netwerk gewoon dwars door de kamer over de vloer. Geen electriciteit in de buurt. Gebruik steeds dezelfde kabel, zowel met router als zonder.
    Ik hoop dat m'n collega bereid is zijn laptop bij mij thuis te testen met mijn router.. als dat ook niet werkt, dan ligt het dus echt aan modem of multikabel... als het wel werkt, dan ligt het aan mijn PC's.

    groetjes, flora
     
  9. ^%#$%^%&*&((

    Hoi,

    Het heeft even geduurd voordat mijn collega de router weer wilde inleveren ;) maar ik heb zojuist de test gedaan:

    Laptop van collega
    Router van mij
    (dus precies dezelfde config als bij hem thuis, waar alles netjes werkt)

    BIJ MIJ THUIS PRECIES ZO AANGESLOTEN WERKT HET NIET!!!

    nu ben ik behoorlijk pissig
    en ga ik de helpdesk bellen (als ik beetje ben afgekoeld)

    groetjes flora
     
  10. Helpdesk bellen heeft geen zin!! Zijn ondersteunen geen routers! Dus zonden van je geld...

    Dat het bij iemand anders wel werkt en bij jou niet wil niet zeggen dat alles aan jou kant goed werkt, of goed is ingesteld. Het kan zijn dat die router toch niet compatible is met een bepaalde netwerkkaart, ik ben bang dat je toch een goede router moet aanschaffen...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina