1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nog een router probleem

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door flora, 10 apr 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij dat jullie nog allemaal meekijken/denken....
    moet helaas terugkomen op mijn bericht dat Azureus nu goed werkt...
    Het werkt in zoverre, dat bestanden wel gedownload worden, maar met zogenaamde gele smileys... (is niet goei, moeten groen zij, maar dat worden ze niet :cry: ) en test geeft nog altijd NAT-fout...

    Heb al verschillende poortnummers gebruikt, zonder resultaat..

    Zit ik toch weer hele dag achter k****pc :x

    Ik neem steeds maar aan, dat als ik in "instellingen--->configuratiescherm--->Windows Firewall" de optie Uitgeschakeld (niet aanbevolen) kies, dat dan de firewall is uitgeschakeld. In ieder geval, dat is wat ik steeds heb bedoeld als ik test ZONDER FIREWALL.......

    :?: :?: :?:
     
  2. Toch..je geeft aan dat je het zonder router test ( pc --> modem) en je krijg NAT fouten...dan zitten er toch echt wat poorten dicht.. Je heb ook zeker weten niet een gecombineerde virusscanner/firewall ? (bv. Norton AV 2005)
     
  3. hmm.. vreemd NAT errors terwijl je geen router gebruikt ....

    Misschien een vreemde gedachtenkronkel van mij maar weet je echt zeker dat je via je directe lijn naar je modem toe gaat ?? Je zit toch niet toevallig via je wireless poort via het modem van je buren te werken ??

    Als Windows automatisch op een open netwerk inlogt en je UTP kabel bijvoorbeeld niet goed werkt zou je ongemerkt over kunnen schakelen.

    Ik ken iemand die ook dacht dat zijn niet werkende verbinding ineens weer werkte, terwijl hij toen via de buren aan het werken was :)
    (misschien leest diegene hier wel mee :) )
     
  4. Azureus meld gewoon een "NAT" error als er geen service op de poort kan draaien...hoeft weinig met NAT te maken te hebben..kan net zo goed een firewall zijn.
     
  5. Ik weet het echt zeker, alle kabels zijn aangesloten en als ik kabels er uit trek kan ik echt geen verbinding maken met internet :D
    En ik heb niet zulke geavanceerde buren
    Misschien heb je gelijk, ik weet het niet.
     
  6. geavanceerde buren zouden JUIST geen wireless hebben ;)
     
  7. HAHAHAHA daar zeg je zo wat!! betekent dat ik ook geavanceerd ben JOEPIE :D

    heb laptop maar weer eens uit de kast gehaald, en ja hoor Azureus doet het gewoon....

    dat lag dus helemaal aan XP en niet aan multikabel en/of modem :D
     
  8. ik krijg de indruk dat er niemand meer een briljant idee heeft over de oplossing van mijn routerprobleem...

    zal nog één keer op een rijtje zetten wat er aan de hand is:
    router is technisch in orde, getest binnen vuurmuur van werk
    eenmaal aangesloten op PC (maakt niet uit welke van de drie: PC windows XP professional, 2 x Laptop Windows 2000 professional) dan kan er niet gesurfd worden op internet, met uitzondering van heel zeldzame momenten die niets te maken hebben met configuratie van modem en/of router.

    Router heeft verbinding met internet, pc heeft verbinding met router, maar internetten lukt niet.

    Nog iemand een idee??

    :roll:

    flora
     
  9. Nee, niet echt. Zoals ik al schreef is testen binnen een vuurmuur op je werk in het geheel geen echte test omdat je dan geen last hebt van allerhande internet verkeer wat probeert je computer te hacken etc.etc.

    Het enige wat ik zou kunnen bedenken is door je router eens bij een andere kabel-abonnee te testen en de router van iemand anders bij jou te testen.

    Of gewoon een andere kopen :)
     
  10. Sorry maar het leek me toch vrij duidelijk dat je een brakke router hebt... Je geef zelf aan dat het de verbinding tussen pc en router is die wegvalt..niet tussen router en modem. (hiernaast: rechtstreeks werkt perfect) Kortom, het heeft niks met Multikabel te maken en alles met de router. Probeer anders de helpdesk van je router?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina