1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wl122v2 router sitecom

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door peer, 6 mrt 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een sitecom WL-122v2 router maar ik kom met geen mogelijkheid op internet, de aangesloten computer zijn zichtbaar. Heeft iemand ook problemen met deze router om op internet te komen
     
  2. Ken deze router niet persoonlijk...

    Meestal is de tip...

    Internet in router, pc in router...

    Op pc router instellen naar wens...

    Reset router --> stekker eruit....

    Reset modem -- Stekker eruit....

    Reset router --> stekker eruit....

    Start pc opnieuw op...

    Meestal doen de meeste het dan wel...

    De truc zit er vaak in dat het modem het mac adres van de router moet leren...

    Als je dit gedaan hebt en het werkt niet hoor ik het, dan kijk ik even verder...
     
  3. Ik heb alles al geprobeerd, 2 uur wachten, 24 uur wachten, Het heeft echt te maken met de verbinding tussen de router en de modem. Direkt doet alles het goed. Zo gauw de router er tussen zit gaat het niet meer. DE router doet het ook goed met alle andere compt. die erop staan. Ik heb hem inmiddels ook al omgeruild, ik heb het ook op het net van chello geprobeerd. Ook daar krijg ik geen internetverbinding.
     
  4. Wanneer hij het zowel niet doet op chello en MK zou ik hem omruilen tegen een Linksys, dat zijn degelijke dingen..

    Ik denk dat het verder heel lastig word om uit te vogelen wat er los is met dat ging via het forum, persoonlijk heb ik geen ervaring met dit ding hierin kan ik helaas niet zoveel hulp bij zijn.

    Ik kan ook eigenlijk helemaal niets vinden onver deze router.. zelfs google komt maar met 2 hits terug...
     
  5. Heb je ADSL via Quicknet, of gebruik je kabelinternet (ik lees uit jouw bericht nu dat je zowel internet van Chello hebt als van quicknet of multikabel, dat zou alleen kunnen als je ADSL probeert te gebruiken) ?

    Hoe staan je instellingen op de router ? (auto-ip of andere instellingen van je WAN poort) ?

    Heeft je router oude firmware die je eventueel kunt updaten ?

    Er zijn vele mogelijkheden waardoor het fout kan gaan, maar geef eerst eens deze basis info. Misschien kunnen we je een goede tip geven.
     
  6. Ik heb kabelinternet van quicknet (prive) en kabelinternet van chello (werk) Ik heb de nwe firmware gedownload, ik heb alle soorten kabels geprobeerd, ik heb zowel dyn. als stat. ip geprobeerd, ik heb alle mac adressengeprobeerd, alles doet het maar de verbinding router-modem komt niet to stand. Op het werk heb ik een wl-122 ik denk v1 staan. deze doet het zonder problemen. maar wanneer ik de v2 probeer lukt het niet meer. De modem is er al 24 uur afgeweest.

    Is de wl122v2 alleen geschikt voor adsl???
     
  7. Ik ken beide routers niet, maar als basis moet je uitgaan van :

    - Router moet je instellen zodat hij automatisch IP krijgt (dus dhcp client) en geen fixed-ip.
    - MAC adres maakt niet uit bij Multikabel, MAAR je moet wel je kabelmodem even resetten door de voeding er even tijdelijk af te halen als je een ander apparaat aansluit om het nieuwe mac-adres op het modem te registreren) Dus als je een werkende verbinding hebt met je pc direct aangesloten en daarna zet je de router daartussen, MOET je de modem even uit/aan zetten.

    Met deze 2 instellingen moet elke router werken. Je moet dus geen PPTP of andere instelling hebben staan voor de verbinding.

    Dan nog een tip :
    Ik had laatst een router, nieuw uit de doos, die ook niet wilde werken. Daar bleek het bijgeleverde UTP-kabeltje niet helemaal lekker te zijn waardoor het ook niet werkte. Voor het geval je het tussenkabeltje nog niet getest mocht hebben is dat ook nog een mogelijkheid.

    Ik zal vanavond even op internet zoeken of ik iets meer over die router van jou kan vinden op internet.
     
  8. hoi,

    ik heb hetzelfde probleem met deze router. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden. Zoja dan hoor ik het graag. Zoniet breng ik m terug naar de winkel.
    Bas
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina