1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

nummerherkenning vertraagd ?

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door remco!, 21 jan 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi, wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft:
    Ik heb een siemens S100 toestel (in Nederland gekocht). Met KPN had ik altijd direct nummerweergave bij het overgaan van de telefoon. Voordat ik overging naar kabeltelefonie heb ik bij Siemens Nederland navraag gedaan of mijn telefoon met beide bestaande nummerweergave methodieken kan omgaan....dit zou zo moeten zijn
    Nu heb ik kabeltelefonie en inderdaad nummerweergave werkt...alleen....zolang de telefoon overgaat staat er onbekend in het display...zodra ik opneem verschijnt het telefoonnummer cq naam (als persoon in telefoonboek voorkomt). Dit is dus enigszins te laat aangezien ik graag van te voren zou willen zien wie er belt. Iemand enig idee of en hoe dit op te lossen is?

    Thx
    Remco
     
  2. Ik heb daar geen problemen mee, het duurt wel ietsjes langer dan bij de kpn. Het enigste wat hier niet werkt is dat ik de naam van het persoon automatisch zie...

    Ik denk dat je toch bij siemens moet zijn...

    Thomas
     
  3. Mk werkt met FSK nummerweergave,
    deze wordt verstuurd tijdens het overgaan van de lijn.

    KPN werkt met DTMF nummerweergave, dit wordt verstuurd voordat de lijn overgaat. Dit is de reden dat je het nummer iets later ziet.

    Dat je het pas ziet bij opnemen is vreemd, ligt waarschijnlijk aan een instelling/type toestel.

    gr
     
  4. inmiddels ben ik al enkele weken in een over en weer spelletje tussen siemens en MK geraakt.

    Siemens geeft aan:
    Het probleem dat bij u ontstaat heeft te maken met het modem van de netwerkaanbieder, in uw geval multikabel. U mag bij de netwerkaanbieder informeren of de modeminstellingen gewijzigd kunnen worden. Eventueel kunnen zij de functie 'CNIP' uitschakelen of anders implementeren.

    en MK geeft aan dat de CNIP (naam herkenning) in het toestel moet zitten. Ik heb echt elke functie op het toestel uitgeprobeerd maar het blijft een probleem.

    Ook heb ik een standaard nummer melder uitgeprobeerd, deze deed al helemaal niets. Oftewel ik zie nog steed het tel nr pas in m'n display als ik opneem......ik begin het lanzaam aan zat te worden en denk er nu aan om binnenkort maar weer naar kpn te gaan. Kom ik wel weer terug als kabeltelefonie in een wat doorontwikkelde fase verkeerd.

    thx voor de reacties

    gr
    Remco
     
  5. Vraag eens aan Siemens dat als het aan het modem/MK ligt waarom andere merken telefoons dan WEL goed werken? Nogmaals dit ligt NIET aan de kabel of aan het feit dat het niet "doorontwikkeld is" Bij KPN betaal je trouwens voor nummerweergave, bij MK niet. Desnoods kan MK een monteur sturen, de regels zijn dan simpel, ligt het aan MK, dan betaald MK, ligt het aan je toestel, dan betaal jij de monteur.
     
  6. Bij mij werkt nummerweergave perfect...

    Ik was in de veronderstelling dat Mk ook de naam van het persoon meestuurde als dit in de database stond. Dus dat je dan de naam ipv het telefoonnummer zag....

    Ik heb nu al 3 telefoons gehad waar de nummer herkenning wel perfect werkte, maar waar ik dus geen naam zag.. Terwijl de telefoons wel naam herkenning ondersteunen...

    Stuurd Mk dus alleen het telefoonnummer of ook de naam door???

    2 van de telefoons die ik heb gehad waren echt van die el cheapo dingen, die het opzich goed deden... Die ik nu heb is wat duurder, maar werkt dus ook niet. Het ligt dus niet zo zeer aan het merk telefoon...
     
  7. Zo ver ik weet stuurd multikabel alleen het nummer door want wij hebben hier de philips dect 2113 en dat is een set met drie telefoons. Elke telefoon heeft een nummermelder in gebouwd en een telefoonboek waar je zelf nummers en namen in kan zetten. Als de telefoon dan gaat dan kijkt ie of het nummer in het telefoonboek van het toestel staat en geeft dan de naam weer. Als het nummer wel in het telefoonboek van één toestel staat maar niet in het andere toestel dan geeft ie bij ons op het ene toestel wel de naam weer en op het andere toestel alleen het nummer.
     
  8. Het enige wat ze kunnen doorsturen is het nummer, de naam die iemand eraan geeft in hun telefoonboek kunnen zij niet weten. (of jij daar "tante Jannie" ingevoerd hebt of "Jannie Jansen" bijvoorbeeld)

    Wat jullie (ik heb geen mk-telefonie) ook nog eens moeten bekijken is, hoe de nummers doorgegeven worden. Staat daar ook het landnummer en netnummer bij bijvoorbeeld ?? Dus staat er : +31721234567 of staat er 0721234567, of staat er alleen 1234567 als jij zelf in 072 woont en gebeld wordt door iemand uit 072. Sommige nummermelders herkennen dit automatisch en zien dit als 1 nummer, maar bij anderen moet je invoeren wat voor prefix er voor het nummer staat, bijvoorbeeld je netnummer, omdat anders de omzetting naar namen niet werkt omdat je telefoon dat niet automatisch kan doen.

    Ofwel om een lang verhaal kort te maken: staan de nummers die niet naar namen omgezet worden net zo in je telefoon geprogrammeerd als ze 'ontvangen worden' en wijzig dat anders eens als het niet zo is.
     
  9. Binnen het FSK moet het mogelijk zijn om de naam ook mee te zenden zoals deze in het telefoonboek staat... Dat is juist een groot voordeel van FSK...
     
  10. Ik heb de Philips DECT 7231.. Kan nergens vinden of deze ook dat FSK ondersteunt.
    (ik heb nog geen werkende verbinding)

    Heeft er iemand ook deze telefoon?
    EN zo ja, werkt het?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina