1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoons die goed of niet goed werken bij MK

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Thomas, 12 jan 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. is deze telefoon gechikt ?

    PHILIPS CD4453 Triple draadloze telefoon met antwoordapparaat
     
  2. Niemand ervaring met dit toestel ?
    p.s. de ES 4453 is qua techniek het zelfde alleen iets ouder
     
  3. Geen flauw idee.

    Mijn Philips CD155, vrij nieuw model geloof ik en mét antwoordapparaat werkt ook prima.
     
  4. re

    Ik heb tot eind september bij Ziggo, vroeger Multikabel, nummermelding op mijn oude Chicago 440 c gehad.
    Daarna heb ik steeds de mededeling externe oproep gezien en kan ik ook niet meer zien wie er gebeld heeft. Ik baal ervan, zo jaag je mensen wel op kosten. Ik belde de helpdesk en ook ik kreeg de mededeling, nooit eerder gehoord mevr. het ligt aan uw telefoon. Toen ik zei dat de oroepen nog te zien waren zei hij ook dat het onmogelijk was, FSK is altijd geweest. Koop maar een andere foon dus.
    Ik erger me groen en geel aan dit soort praktijken.
     
  5. Ziggo heeft inderdaad enkel gebruik gemaakt van FSK signalering. KPN is een van de weinigen die DTMF gebruikt. Daarbij heeft KPN er een (vervelend) handje van dat de toestellen die zij zelf verkopen enkel geschikt zijn voor DTMF nummerweergave en niet voor FSK.

    Klein beetje extra informatie omtrend de verschillende nummerweergave systemen:

    - FSK is de europese nummerweergave standaard.
    - DTMF is de amerikaanse nummerweergave standaard.

    KPN heeft lang geleden dus besloten de amerikaanse standaard te gaan volgen ipv de europese standaard. Daarbij hebben ze er ook voor gekozen om hun toestellen enkel voor DTMF geschikt te maken zodat ze op andere netwerken niet werken. Slim of oerstom van KPN..?
     
  6. Als het vroeger wel gewerkt heeft en nu niet meer, dan staat of je nummermelding uit in de centrale, maar dat is iets wat de helpdesk zou moeten kunnen zien of aanzetten, of je telefoon is gewoon stuk gegaan.

    Kun je niet proberen om een andere telefoon van iemand te lenen (waarvan je weet dat die wel werkt) en kijken of die het wel doet ?

    Doet die het ook niet terwijl hij het bij die ander wel doet (op de kabel) dan zou het aan je aansluiting kunnen liggen. Anders is het toch je telefoon. Je hebt ook niet meerdere telefoons tegelijk aangesloten die de lijn dempen ?

    In de centrale is in september niets omgeschakeld of zo, dus het verschil tussen DTMF en FSK zoals Excalibur beschrijft is voor jou niet van toepassing omdat het wel gewerkt heeft bij Ziggo/Multikabel voor september schrijf je.
     
  7. [​IMG]Dit apparaat zet je dtmf om in het fsk signaal te koop op http://www.limacom.nl/ Ook kan je een weerstand van 10 k tussen de twee aansluitingen solderen,is ook een oplossing ff googelen en je vindt het
     
  8. Maar dat is het probleem dus niet, want nummermelding heeft blijkbaar wel altijd gewerkt, alleen sinds enige tijd niet meer. Dus het kan geen DTMF toestel zijn .....
     
  9. Dit lijkt mij een wat vreemde oplossing. Volgens mij kan enkel een weerstand een DTMF signaal niet ombouwen in een FSK signaal of visa versa. Het zijn technisch heel andere manieren van het doorgeven van oa nummers. FSK kan daarbij veel meer doorgeven als enkel een telefoonnummer, denk aan datum/tijd synchronisatie ed.
     
  10. re

    bedankt voor jullie reacties, ik ga nog wel verder uitpluizen, ik snap er werlkelijk niets van.
    groetjes
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina