1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoons die goed of niet goed werken bij MK

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Thomas, 12 jan 2005.

Niet open voor verdere reacties.
  1. dick360

    dick360 Forum Member

    Berichten:
    189
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Nootdorp / ZIGGO
    Lid geworden:
    17 mei 2008
    telefoon

    Bedankt voor de tip, ik had dit gisteren al geprobeerd,maar dit werkt niet,bij nader onderzoek" blijkt dat de Phoenix 100 alleen de oude KPN DTMF mode ondersteund,en niet het FSK signaal dat nu, na de fusie met
    Ziggo benodigd is!!! (Leuk dat de provider ons allen hierover (niet!!!) heeft geinformeerd,ik hoorde bij de Mediamarkt hedenmiddag dat er meerdere mensen hier door onaangenaam verrast zijn,dus ring kassa!!!!!
     
  2. Kort geleden bij Gamma een setje ranex telefoons gehaald (DECT)
    Deze geeft dus wel nummerweergave.




    [​IMG]

    Mijn oude orlando van meneer KPN kon ik dus gewoon weg muggen.

    Mart
     
  3. Eh... aan het telefonie signaal is bij de fusie niets gewijzigd, dat is altijd al FSK geweest ..... DTMF heeft nooit gewerkt en er is vrijdag niets gewijzigd aan het telefonie signaal.....
     
  4. dick360

    dick360 Forum Member

    Berichten:
    189
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Locatie:
    Nootdorp / ZIGGO
    Lid geworden:
    17 mei 2008
    telefoon

    Volgens Casema is er wel degelijk iets veranderd! (bevestigd door e-Maill 21-5-2008) zoals gezegd kan de Phoenix 100 alleen het DTMF? signaal aan, volgens Ziggo (casema) moet volgens de nieuwe Europese norm alles in de toekomst gaan werken met de FSK mode,vandaar deze mutatie,en het bij meerdere mensen niet meer funtioneren van de nummerherkenning!!
    (PS.ik ben mijn nummerherkenning ongeveer 3 weken geleden kwijtgeraakt! dus wat is er dan veranderd?)

    Greetz. Dick360
     
  5. Telefoonboek op Basisstation.....

    Ik ben op zoek naar een DECT telefoon waarbij het telefoonboek centraal staat op het basisstation, dus niet op iedere telefoon apart.....

    Ik vind het namenlijk erg onhandig om iedere telefoon apart aan te moeten passen als er een nieuw nummer bij komt of er iets verandert moet worden... (we hebben er "maar" 5 in gebruik...)

    Ik weet dat Philips ooit zo'n DECT telefoon heeft gehad, maar ik weet het type niet meer en weet ook niet of ie nog gemaakt wordt....

    Andere ideeën en tips ook welkom natuurlijk.....:wink:
     
  6. Ik heb zelf een siemens DECT en daar kun je gewoon vanaf iedere handset je nummers doorsturen naar de andere handsets. Je werkt dus op 1 handset het nummer bij en upload dit naar de anderen. Dat is een vrij standaard functie die in veel telefoons zit (misschien ook in die van jou?)
     
  7. Bedankt voor je tip, maar dat kan die van mij nu ook, ik heb een Panasonic...
    Blijft de onhandigheid dat ik eerst de andere handset's moet gaan bellen om het nummer te "uploaden"....

    Ik heb er vandaag één gevonden van Panasonic met 200 nummergeheugens in de handset en 20 nummergeheugens via het basisstation...
    wie weet worden ze ooit zo slim om 200 nummergeheugens in het basisstation te zetten en 20 in de handset....:lol:
    we wachten af....
     
  8. casema telefoon en na de fusie in ziggo hadden wel degenlijk nummerweergave en was toen nog NIET overggestapt naar FSK, dit mailtje kreeg ik tenminste op mijn vraag waarom mijn nummerweergave ineens was verdwenen, welke tot voorheen wel gewoon aanwezig was op mijn foon.
    dat ze waren overgestapt merkte ik persoonlijk pas veel later na bezoek aan familie in utrecht, waarom ik maar niet terug belde na een oproep te hebben gemist van ze.....
    hebben jullie gebeld dan....? heb geen gemiste oproepen gehad op mijn foon....dus toen maar een mailtje naar ziggo hierover met als resultaat antwoord mail dat ze waren overgestapt op FSK.
    tja...daar sta je dan...nah..vakantiegeld is er ook goed voor dus noodgedwongen maar een andere foon moeten aanschaffen....

    hier de mail die ik heb ontvangen van ze hierover :

    Geachte heer/mevrouw ,


    Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2625 - Vraag - Telefonie - Wijzigen voicemail/wisselgesprek/nummerweergave".


    Wij zijn enige tijd geleden overgegaan naar een nieuw systeem.
    Hierdoor kan het zijn dat de instellingen van uw nummermelder niet meer juist zijn.



    Voorheen stuurden wij het nummer door in de KPN standaard "DTMF", dit is nu gewijzigd naar de Europese standaard "FSK".
    In het menu van de meeste telefoons kan deze instelling omgezet worden. Raadpleegt u hiervoor uw handleiding.


    Mocht uw telefoon de Europese standaard FSK niet ondersteunen, dan kunt u een FSK naar DTMF omzetter aanschaffen.
    Deze is ondermeer te koop op http://www.dectshop.nl/ voor € 25 excllusief eventuele verzendkosten.
    Sluit de omzetter aan op de Tel1 poort van de modem en alle telefoons verder op de omzetter.
    U hoeft dan maar een omzetter aan te schaffen ongeacht het aantal telefoons in huis.
     
  9. Nummerweergave

    Mijn ervaring is dat het Profoon PCI-65 nummerherkenningsapparaat goed werkt om het verlies van nummerherkenning door de omzetting van DTMF naar FSK deels op te lossen. Deels omdat je het natuurlijk niet op de telefoon zelf ziet, en je nog een keer alle nummers en gegevens moeizaam met de hand moet ingeven.

    Na wat zoekakties op het internet ben ik er van overtuigd dat de Duitse versie van de KPN telefonen, zoals de Chicago serie wél met FSK werkt.

    Heeft iemand al ervaring opgedaan met het omwisselen van het KPN Chicago 730 basisstation naar de Duitse versie van het Siemens GIGASET SL 560 basisstation oid.?

    Als ik het goed heb zou dit veel problemen van gebruikers met de Siemens geproduceerde telefoons van KPN op moeten lossen. Zijn er solide aanbieders in Nederland bekend die alleen het Duitse(!) Siemens basisstation verkopen?
     
  10. nevada 630

    onze nevada 630 deed het prima bij kpn/planet, nummerweergave met tijd en datum. na drie weken kon een medewerker van @home mij vertellen dat deze het bij hun niet doet! hebben dus een nieuwe telefoon moeten kopen. jammer want ik heel blij en tevreden met mijn telefoon :sad:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina