1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wel of geen telefonie via kabel.......

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Eddo, 11 nov 2004.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vaste telefoon via KPN en een mobiele abo met beltegoed.
    Mijn beltegoed gaat vaak niet eens op :)
    Op mijn vaste telefoon verbel ik vaak niet eens meer dan €5,00 per 2 maanden.
    Tevens heb ik een power internetverbinding via MK.
    Nu zit ik er aan te denken mijn telefoon ook bij MK onder te brengen maar lees veel negatieve ervaringen.
    Is het de dag van vandaag nog steeds zo matig tot slecht of kunnen ze inmiddels tippen aan het KPN niveau?

    Geef me AUB jullie mening want ik wordt verscheurd door twijfel :lol:
     
  2. Ik heb inmiddels al een bijna een half jaar telefoon via MK, mijn ervaring was dat het in het begin zeer matig was. Maar is inmiddels in mijn dorp een goede dienst geworden.

    Veel problemen met modems, slecht signaal en storingen in telefooncentrale. Na een maand of 1,5 was dit zo goed als opgelost, al mijn klachten werden snel en goed opgelost. Wat ik heel soms nog heb is dat als ik een nummer bel via speeddial, ik een mevrouw aan de telefoon krijg die zegt dat het nummer wat ik gebeld heb niet bestaat. Maar wanneer ik weer de speeddial knop gebruik doet hij het wel... Misschien is de speeddial ietsjes te vlug voor de centrale van mk?

    Over de kwaliteit heb ik niets te klagen, die vind ik vergelijkbaar met die van de KPN. Het enigste probleem is dat het via je kabelverbinding loopt, mocht de kabel er dus uit klappen heb je ook geen telefoon! Zit je in een omgeving zitten waar veel en vaak storingen zijn, dan zou ik er eens goed over na denken als ik jou was. Als je geen telefoon hebt merk je pas hoeveel je dat ding nodig hebt...

    De laaste storing die ik had was iets van 2 maanden terug, maar toen had het hele dorp geen internet meer.... En was ook weer snelopgelost.

    Het enigste jammere wat ik een beetje mis is die servicesite van de telefoon, die loopt bij mij 2 maanden achter terwijl die van de kpn actueel was.. Ook vind ik het jammer dat ik weer een set nieuwe gebruikersnamen en wachtwoorden heb.

    Maargoed, om een lang verhaal kort te maken.... Over de dienst zelf heb ik niets te klagen meer... Mijn tip, probeer buren te vinden die ook al telefoon hebben en vraag naar hun ervaringen... Dan weet je zeker dat het in jou omgeving goed zit... Dat er op forum's veel gezeurt word moet je een beetje met een korreltje zout nemen, word vaak een "beetje" overdreven....
     
  3. Twijfel alom door een direct mailing van Multikabel over het bundelvoordeel.

    Met mijn power-abbo best wel interessant door het lage telefoon-abbo en omdat ik de jaaaren geleden borg voor het allang vervangen modem verrekend krijg.

    Ik bel vrij veel dus zal het voordeel ook oplopen. Bij weinig telefoneren is het verschil imho minimaal. Je moet om te beginnen al 64 euro 'terugverdienen'
    Wel is het makkelijk dat alle diensten nu onder een bedrijf vallen en wie weet wat de toekomst nog brengt.

    Kopschuw ben ik omdat Multikabel in de etalage staat en stel dat het overgenomen wordt door UPC, Casema of hoe die maatschappijen allemaal heten.
    Multikabel springt er nu positief uit maar dan...

    Ook hoor ik in mijn directe omgeving verschillende geluiden waarvan de meest gehoorde klacht is dat de geluidskwaliteit minder is dan van de KPN.

    En tenslotte is het niet zeker dat mijn fax zal werken omdat dit niet ondersteund wordt. (Windows XP-fax via telefoonmodem in PC.)

    Ik denk dat ik maar kop of munt ga gooien. :mrgreen:
     
  4. Vreemd..de geluidskwaliteit is beter dan bij KPN. (Puur qua techniek mag je dat verwachten maar hiernaast vind ik het persoonlijk ook zuiverder klinken.) Wat je wel zo nu en dan hoor is dat de volume van het geluid wat lager is. Dit klopt wel maar dat heeft naar mijn idee niets met de kwaliteit te maken.
     
  5. IDD zijn dat verschillende zaken. Bedankt voor je reactie.
     
  6. Ben ik net om en wil ook telefonie gaan afnemen vraag ik aan een buurvrouw van een paar huizen verderop hoe zij de telefonie van MK bevalt.

    Antwoord; "Prima, soms werkt de telefoon niet maar dat is allemaal ter verbetering zegt de helpdesk..." :roll: :roll: :roll:

    Nou ik ben ff genezen en wacht totdat alles wel goed werkt.
     
  7. Ik had toen ik net telefoon had ook af en toe wat last van storing.. Ze zijn toen een paar keer geweest om mijn verbinding wat te tweaken. Sinds dien gaat het wel goed, op wat mega storingen na.

    Ik denk dat ik ongeveer 1X in de maand merk dat de telefoon wat raar doet.
     
  8. Hi Thomas, bedankt voor je reactie. Dat kan ik beslist niet hebben. Mijn telefoon moet > 99,99 % up zijn. Dat heb ik bij de KPN al tientallen jaren. Ik zal dus moeten wachten totdat het MK systeem ook deze 'garantie' geeft. Edoch het systeem is ook afhankelijk van de plaatselijke 'sectiekasten'. Stroomstoring in je wijk geeft geen telefoon heb ik begrepen. Dat heeft de KPN weer niet door zijn eigen stroomvoorziening.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina