1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Ervaringen Telefonie

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Cor, 18 jun 2004.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op 28 April vroeg ik telefonie aan naast mijn bestaande Power abonnement, ik had zo mijn twijfels of mijn PTT HomeVox centrale 1-4F (analoog) het wel zou blijven doen maar ik kon dat niet 100% bevestigd krijgen, half Mei werd ik gebeld om een afspraak te maken voor de installatie (omruil modem) hetgeen op 24 Mei zou plaatsvinden, op mijn vraag of ik automatisch omgezet zou worden naar een voordelig combi abonnement, werd mij daarover een mail toegezegd, de dag er na ontving ik -in open envelop- een bevestiging van de gemaakte afspraak.met alle gebruikersnamen en wachtwoorden.....de mail (over het combi abonnement) heb ik nooit ontvangen.

    24 Mei, de omruil, natuurlijk een klusje van niets, alleen er was "geen testlijn aanwezig" zodat mijn prangende vragen over telefonie nog even moesten wachten, internet ging wel probleemloos, vreemd wel hoor dat er een oplevering plaatsvindt zonder dat de telefoon aansluiting getest kan worden.

    28 Mei, ik ben omgezet van KPN (bye bye KPN) naar MK eerst kon ik via de modem uitbellen en later kwamen ook de binnenkomende gesprekken via de modem binnen, in de avond werd ik gebeld door MK met de vraag of alles goed verlopen was, hetgeen ik zeer op prijs stelde ! op mijn vraag hoe het zat met het combi abonnement werd na ruggespraak gemeld dat het vanaf Juli juist gefactureerd zal worden.

    De PTT HomeVox 1-4F werkt prima, ook de daarop aangesloten Groningen 9 gaat prima, mijn Napels IDK en twee andere, oude puls-keuze toestellen, zijn echter niet meer te gebruiken om naar buiten te bellen, met de fax faxen verzenden werkt ook nog goed, de nieuw aangeschafte nummermelder Profoon PCI 65 werkt als ie tussen de modem en de centrale aangesloten is ook naar behoren (niet als ie tussen de centrale en een toestel zit !)

    Op 4 juni incasseert MK 37 euro voor het power abonnement voor de maand juni (is dus al meteen de juiste combi-prijs) dat gaat de goede kant op !

    De KPN stort het teveel geïncasseerde abonnements geld terug onder inhouding van 4,37 wegens "kosten n.a.v. opzegtermijn" Grrrrr.

    Tot op heden merk ik geen verschil, alles verloopt zoals het moet, nu de rest van de rekeningen nog afwachten en vooral, niet te vergeten, of de borg van de modem waar MK/MW ruim 5 jaar op hebben mogen passen netjes terug gestort wordt.

    Vooralsnog lijkt de beslissing om over te stappen een juiste !

    Sorry als het relaas misschien wat lang uitgevallen is, maar wellicht toch nuttig naar ik hoop

    Cor
     
  2. Hey Cor,

    bedankt voor je bericht! Ik zit zelf te twijfelen (storingen ed), maar als ik dit zo lees, denk ik dat ik het ook wel ga doen. Ik heb alleen nog 1 ding: nummerherkenning. MK blijkt met een andere standaard voor nummerherkenning dan KPN te werken, en ik weet niet of mijn telefoon die ondersteunt. Ik heb net een mailtje naar de helpdesk gestuurd.

    P.s. heb je de TV-kaart ontvangen?

    Groeten, Peter
     
  3. Hoi Peter,

    Ik heb de suggestie al eens aan MK gedaan, het zou best handig zijn als ze een lijst aan zouden leggen van gebruikers ervaringen met daarin opgenomen welke apparaten wel en niet werken ook van fax, nummermelders en centrales zou dat handig zijn nu is het gissen en kan je moeilijk antwoord krijgen op dit soort vragen bij MK.

    En eh ..nee geen TV-Kaart gezien, soms ben je te laat soms te vroeg denk ik, de acties rollen over je heen .....

    Cor
     
  4. Hoi Cor,

    Ai, dan denk ik dat je net te vroeg was :( Kijk maar op de MK site.

    Groeten, Peter
     
  5. Helaas, het was me toch niet gegunt, ik ben al een jaar of 5 internetabbonee

    De nieuwe abonnee mag geen internetabonnee van Multikabel zijn geweest gedurende drie maanden voor de start van de actie, te weten vanaf 14 maart 2004.

    Cor
     
  6. Zo ook de borg is binnen 4 weken netjes terug gestort, ik denk dat ik maar een leuk telefoontje voor die centjes ga uitzoeken :lol:

    Cor
     
  7. Zo, vandaag de telefoonrekening gehad.

    Als je alle kosten van het bellen naar de helpdesk eraf haalt is het eigenlijk best goedkoop. Maar met de kosten van de helpdesk erbij ben ik nu meer kwijt dan bij de kpn :? :!:

    Valt een beetje tegen dus.....
     
  8. debo!

    debo! Forum Member

    Zo belt mijn moeder ook via de kabel en ik (helaas) vanaf donderdag as. ook.
    Wij hebben nogal wat familie in de States en uiteraard worden die, sorry, ik moet zeggen 'werden' die regelmatig gebeld want momenteel lukt dat niet via multikabel. Ze is al en maand aangesloten op de kabel en de gehele maand wordt een paar keer per week de helpdesk gebeld, zo ook weer vandaag. (heb ik zelf een keer voor haar gebeld) 'Ja meneer, het is echt een probleem, dat hebben we nog niet eerder meegemaakt maar we doen er alles aan om dat te verhelpen'. Tja, dat bericht kreeg ik ook al een maand geleden maar ik kan nog steeds niet naar Amerika bellen.

    Ergo: Multikabel sucks en niet alleen vwb. het internet maar ook vwb. de kabeltelefonie. Mijn advies; niet aan beginnen en wachten totdat de kinderziektes er uit zijn. (waarschijnlijk een jaar of 5)
     
  9. debo!

    debo! Forum Member

    Jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven, maar het probleem vwb. het bellen naar de US is opgelost. Vive la multikable!!! (Na bijna 5 wkn)
    Een collega van mij belt sinds een week ook via de kabel en vanavond heb ik getracht hem op te bellen om hem uit te nodigen om morgenavond te gaan tennissen. Effe kilo natuurlijk want bellen via multikabel gaat niet zonder slag of stoot. Aangezien hij niet te bereiken was via de telefoon, heb ik de fiets gepakt en ben ik, al werkende aan mijn conditie, naar hem toe gegaan. Uiteraard heb ik hem op en sarcastische manier gefeliciteerd met zijn nieuwe multikabel abonnement en hem geprezen omdat ik dankzij zijn abonnement tenminste een beetje aan mijn conditie kan werken.
    Bij hem is het momenteel zo, dat hijzelf wel kan bellen maar hij kan niet gebeld worden. Alleen maar ellende dus.
    Mensen, wacht in godsnaam met overstappen naar een multikabel abo want het is huilen met de pet op. Helaas ben ik donderdag zelf aan de beurt en ik zal jullie op de hoogte houden hoe het een en ander verloopt. Hopelijk heb ik meer geluk dan het merendeel van de gebruikers.

    gr. debo

    Multikabel sucks en niet zo'n klein beetje ook!!!
     
  10. Het lijkt wel of ze van het weekend wat aan het belniveao hebben gedaan, het geluid lijkt wel wat helderder te klinken.. Het is bij mij nu perfect te verstaan....

    Toppy
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina