1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefoneren via de kabel

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Vader, 1 okt 2003.

Niet open voor verdere reacties.
  1. In 2004 begint men boven het noordzeekanaal met telefoneren via de kabel. Onder het noordzeekanaal is het al.
    Zelf heb ik hier interesse voor.
    Vraag:
    Hoe bevalt dit bij de mensen die het hebben.
    Is de verbinding goed en blijft het konstant goed?
    Geen geruis over de lijn?
     
  2. Beste Vader,

    Afgezien, dat je MGV geen gebruikersvereniging is voor telefonie, is je vraag zeer terecht.

    De kwaliteit is zeer goed. Geen geruis, wel heb ik last van overbelasting. Soms kun je gewoon niet gebelt worden en zelf bellen naar bepaalde nummers. Maar heb je ook in theorie ook last bij de KPN.

    Ze zijn gelijkwaardig aan de KPN en zeker een alternatief.
    Wel heb ik een vraag teken bij de prijs/kwaliteitverhouding.
    De prijs is iets lager dan die van de KPN maar ook verbindingszekerheid is iets lager dan die van de KPN. Als de KPN op 99,9 zit. Dan ziet MK op 99 procent.

    Ik heb nog steeds mijn mobieltje standby en bij stroomstoringen is het mobiele netwerk sneller weer in de lucht als dat van MK.

    Wel heb ik veel te lang moeten wachten op installatie van de aansluiting.
     
  3. Ik heb het ook al sinds de introductie in Hoofddorp, maar ik kan niet zeggen dat ik erg tevreden ben.

    Voor mij is de geluidskwaliteit slechter dan mijn ISDN lijn (met een quatrovox centrale met analoge toestellen). De laatste tijd is het iets beter, maar in het begin was er erg veel ruis.

    Afgezien van de ruis heb ik erg veel last van "spooktelefoontjes"; de lijn gaat over, maar als je opneemt, is er niemand aan de andere kant van de lijn. De laatste tijd is het iets beter, maar in het begin was het op zijn minst 1 a 2 telefoontjes per dag.

    Ik had in het begin ook last van echo's: Ik hoorde mijzelf terug met vertraging. Ook dit is wel verbeterd, maar bij sommige telefoontjes hoor ik het nog.

    Ook heb ik verschillende mensen gehoord die mij geprobeerd hebben te bellen, maar waarbij ik de telefoon niet hoorde overgaan (en ja ik was wel thuis :wink: ), daarom heb ik toch ook maar een mobiele telefoon aan staan.

    Last but not least heb ik laatst ook een telefoongesprek gevoerd waarbij er een vertraging van ongeveer een seconde in de lijn zat.. ERG irritant.. Het was geen gesprek naar China of zo, maar gewoon binnen Hoofddorp (waar ik woon).

    Al met al is het wel iets beter geworden, maar de kwaliteit van een gewone KPN lijn haalt Multikabel (nog) niet.
     
  4. Bij de KPN is het zeker theorie want ik kan mij niet heugen dat ik geen verbinding kom maken of dat men met verbindingen naar mij toe problemen had.
    Bij 99,5% van de stroomstoringen (waarbij TV/Radio en Internet wegvalt)blijft de telefoon van de KPN gewoon doorgaan, die heeft nl. een eigen stroomleverancie.

    Ik hoef bij mijn KPN telefonie zeer zeker niet mijn mobieltje standby te hebben! Derhalve zijn ze (nog) niet gelijkwaardig aan het KPN-netwerk.

    Ik hoop dat het spoedig wel zo zal zijn want alles afnemen van een leverancier is wel zo makkelijk.
     
  5. Zijn er ook mensen die wél tevreden zijn?

    Ik heb nog niets positiefs gelezen over de telefonie. Als ik alles zo een beetje lees, dan denk ik dat ik nog maar ff wacht tot alles technisch op orde is...

    Mike
     
  6. Per definitie zijn de mensen die tevreden zijn, in forum's in de minderheid.
    Tot op heden heb ik in mijn omgeving nog niemand gehoord die ook telefonie via Multikabel heeft en heb ik er tot op heden dus nog steeds geen goed zicht op.
    Ik blijf dus nog in afwachting tot meer aansluitingen in gebruik zullen komen. Krijgt men dan geen last van capaciteitsproblemen?
    Ik heb begrepen dat het verschil in prijs niet zoveel uitmaakt als men doet vermoeden dus blijf ik nog ff bij de KPN.
     
  7. (waarom schop je een 1 jaar oud topic omhoog)
     
  8. Het mag dan oud zijn.... maar nog steeds redelijk actueel...
     
  9. he verrek, ik had er nog wat onder neer gezet / bij geplaatst.

    maar had er neer gezet, dat ik een aantal mensen hier bij mij in winkel ken die telefoon hebben en het werkt goed. het duurde alleen met aansluiten wat langer (zat net in de kerst periode) :)
     
  10. telefoon is een beetje vreemd soms, ik zelf heb het nu al een aardige tijdje en eigenlijk nooit problemen...

    Een straat verder een buurman had ook telefoon, die heeft er zoveel problemen mee gehad dat hij weer terug is gegaan naar de KPN...

    En het waren geen lullige problemen, wegvallende verbinding, zeer slecht te verstaan, soms een dag niet kunnen bellen, enz... En dat terwijl ik nog geen 100 meter verder soms (1X per maand) merk dat de telefoon een beetje vreemd doet... Ik heb het ook wel dat ik soms niet kan bellen... maar dan heb ik meteen ook geen ineternet meer, bij mij is het meestal zo dat als mijn internet goed werkt mijn telefoon het ook goed doed...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina