1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wegvallen verbinding

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door aad, 22 apr 2003.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Kent iemand het volgende probleem ook??? (helaas lang verhaal)en zo ja wat is hieraan te doen.
    Al 1,5 jaar werk ik met een router (billion) tot volle tevredenheid, echter na 18 januari dit jaar begonnen opeens de problemen.
    Verbinding viel (soms wel 10 keer per uur) vaak weg.
    Een directe verbinding kabelmodem naar computer gaf geen problemen.
    Na alles gecontroleerd te hebben, netkaart vervangen, router vervangen door ARK router, kabels doorgemeten, bleef het probleem bestaan.
    Vanuit Multikabel/Quicknet helpdesk alle medewerking gekregen, hebben
    filter bij kabelaansluiting vervangen en nieuwe modem geplaatst.
    Probleem blijft, soms gaat het dagen uitstekend en weinig uitval soms
    wordt je knettergek van het vele wegvallen van de verbinding.
    Moet naar mijn idee toch met router te maken hebben, heb nu het idee
    dat stroom (220V) een fractie van een seconde wegvalt (misschien oorzaak dat bij ons in de buurt wordt gebouwd en door automatisch inschakelende apparaten spanning wordt weggetrokken)en dat daarbij automatisch de router wordt gereset.
    Indien iemand wellicht oplossing/oorzaak weet gaarne reactie.
     
  2. Oke ik reageer erg laat maar heb vandaag pas het Multikabel forum ontdekt :D

    Jouw verhaal klinkt heel erg bekend, zelf maken wij gebruik van een Edimax router en hebben inderdaad ook dat het heel vaak lijkt of de stroom even van de router afgaat. Wij dachten al dat het aan de aansluiting van de router en de adaptor lag dat die niet goed aansloot, of dat dit gewoon een k***e router is en zaten al te denken om maar een nieuwe router te kopen, hoewel we deze in janurai dit jaar hebben gekocht, maar na het lezen van jou verhaal denk ik: kennelijk ligt het niet daaraan.

    Bij ons gaat het dagen achtereen goed en zo liggen we er continu af (om de 2 min disconnect). Bij ons in de buurt wordt niet gebouwd, dus van plotselinge stroomtrekkers hebben wij (denk ik) geen last. Wij wonen in de omgeving van Broek op Langedijk, misschien een lokaal probleem?

    Mja we rommelen even aan en anders zoeken wij denk ik toch een andere oplossing want dit internet en gamed niet echt fijn :?

    Groetjes Saskia
     
  3. Wegvallen internet verbinding met router.

    Ik heb dit ook tot vervelends toe gehad met een E-tech router. Mijn leverancier raadde aan, de router te laten upgraden met de nieuwste firmware.
    Vreemd eigenlijk, want hij was volgens de beschrijving pas van Mrt/Apr. 2003, toch was er al weer een upgrade voorhanden.

    Zij hebben dit gratis (ik had hem pas 1 week!) voor mij gedaan en sindsdien heb ik totaal geen klachten meer.
    Misschien een aanrader?

    Groeten van Jane.
     
  4. Helaas ook de firmware wordt regelmatig geupdate dus dat is het niet :(
    En vandaag dus (tot nu toe) nergens last van, terwijl we er gister contstant af lagen :?
     
  5. 1. Ik heb ongeveer een week geleden het kastje waar de kabel (tv en radio en het"filter voor kabelinternet) mijn huis binnenkomt opengemaakt alle verbindingen losgehaald, alle draden en aansluitpunten schoongemaakt en de verbindingen opnieuw gemaakt.

    2. Gelijktijdig, dezelfde dag (en dat was natuurlijk heel stom) mijn router
    bij de leverancier omgewisseld voor een router zelfde merk, zelfde type
    (soho 104) , niets zelf ingesteld maar op op factory setting laten staan.

    Tot mijn verbijstering en na een aantal dagen grote vreugde functioneert
    alles weer naar behoren.

    Inmiddels heb ik wel ontdekt dat meer mensen dit probleem hebben, niet
    alleen kabel maar ook bijv. adsl.
    Uiteindelijk komt het erop neer dat je maar moet blijven proberen met
    verschillende routers of desnoods zelfde merk en type.
    De een doet hel wel de ander weer niet (probleem is ook aanwezig met de zg goedgekeurde routers.)
    Ik krijg zelf de indruk dat het heel belangrijk is dat de verbindingen/bedradingen optimaal zijn omdat (anders) routers soms erg instabiel blijken te zijn.
    Overigens mijn oude, naar ik dacht niet functionerende, router (billion) doet het thans uitstekend bij een collega. (werd hier niet goed van)
    Mijn advies controleer zelf alle aansluitingen, leen, als het kan, een paar routers en probeer gewoon maar
     
  6. Ehmm... Vorige bericht was van 2003.... Denk dat er ondertussen wel een oplossing is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina