1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Borg van kabelmodem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Anonymous, 4 nov 2002.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Klopt Ben.

    Zo te zien ben jij ook een Sonera klant van het eerste uur in de Haarlemmermeer. In die periode adverteerde Sonera met een aanbieding waarbij de borg niet in rekening werd gebracht. Volgens mij is daarna die borg ook bij nieuwe abonnees nooit meer toegepast.
     
  2. Ik kreeg van de week rond de 120 euro borg teruggestort...klopt wel redelijk met de 250NLG :) Lijkt haast of er rente bij zat.
     
  3. Mithrandir,
    Stap je dan over op ADSL2 ?
     
  4. Nee ik blijf gewoon bij me 10/2 lijn momenteel :) Wel telefonie genomen. Ander contract dus heb ook me borg eindelijk terug.
     
  5. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, ik ben vanaf het moment dat er kabel aangeboden kon worden lid geworden en 250 gulden borg betaald, alle nieuwe klanten hoeven geen borg te betalen.
    Maar als je als trouwe klant je borg terugvraagd kan je fluiten naar je centen...
    Lijkt mij dat ze in 9 jaar die borg toch weleens terugverdient hebben.

    Als je uiteindelijk de borg eens een keer terug gaat ontvangen, mag ik toch wel verwachten dat je daar minimaal de wettelijke samengestelde rente over vergoed gaat krijgen.

    Is er eigenlijk geen maximale termijn op zoiets als borg?
     
  6. Dit zijn de wettelijke rentes vanaf 1998 tot nu:

    Per 01-01-2007: 6 %
    Per 01-01-2004: 4 %
    Per 01-08-2003 5 %
    Per 01-01-2002 7 %
    Per 01-01-2001 8 %
    Per 01-01-2000 6 %
    Per 01-01-1999 6 %
    Per 01-01-1998 6 %

    Per 01-01-2008 is me 250 gulden dus waard:
    250*1.06*1.06*1.06*1.08*1.07*1.05*1.04*1.04*1.04*1.06=430,78 gulden

    430,78 / 2.20371 = 195,48 euro
     
  7. Rente op borg? heel apart........
     
  8. Ik heb je al antwoord gegeven in het andere draadje waar je min of meer dezelfde vraag stelde.

    Maar over borg wordt geen wettelijke rente betaald, zie het als statiegeld, daar krijg je ook geen wettelijke rente over. Misschien kun je beter de verschillende draadjes in dit forum erover lezen, het heeft niet zoveel zin om de hele discussie opnieuw te doen hierover, want er is al heel veel over geschreven :)

    Verder moet je wel even zeker maken dat het om 'borg' gaat. Niet alles was borg namelijk. Ik heb destijds ook 250 gulden 'aansluitkosten' betaald en dat was geen borg. Er is ook een tijd lang aansluitkosten plus borg berekend, en ook een tijd alleen borg. Multikabel heeft in hun administratie staan wat je ooit betaald hebt. Als daar borg bij zit krijg je dat terug als je stopt met internet of als je telefonie erbij neemt. Iedereen die ooit een borg betaald heeft heeft ondertussen een aanbod gehad om de borg in te wisselen voor diensten of aanbiedingen. Als je daar geen gebruik van gemaakt hebt heb je nog steeds recht op de borg, maar als je niet zo'n aanbieding gehad hebt heb je vermoedelijk zelf nooit borg betaald maar was het die 250 gulden. Weet je het niet zeker, dan kun je een brief schrijven naar de klantenservice en vragen hoeveel borg je hebt uitstaan.
     
  9. CeeS, dat is dus NIET WAAR. Heb het in het andere draadje ook al gezegd, maar hierbij onderstreep ik het nog even. :P Ik heb nog nooit een aanbieding gezien... maar ik en vele buren met mij hebben 100 gulden borg betaald.
     
  10. Multikabel heeft ons rond begin dit jaar gemeld dat op dat moment ongeveer iedereen die borg had uitstaan een aanbieding heeft gehad om de borg in een of andere vorm terug te krijgen, niet als geld, maar als extra dienst of product zoals DECT telefoon en zo (eet je borg op). Maar het zou kunnen zijn dat een groep nog niet zo'n aanbieding gehad heeft. Het zou ook kunnen zijn dat je toch geen borg, maar aansluitkosten betaalt hebt.
    De enige manier om daarachter te komen is:
    - de correspondentie of contract uit je aansluit-tijd, daar staat in wat je betalen moest en of dat borg of aansluitkosten zijn.
    - vraag het na bij Multikabel, die hebben dat in hun administratie staan van elke klant die borg uit heeft staan. Ook zijn de perioden bekend wanneer er borg werd berekend, dus is simpel te zien of jij in die periode bent begonnen.

    Heb je niet zo'n aanbieding gehad, maar wel borg betaalt, of als je niet op die aanbiedingen ingegaan bent dan blijft de borg gewoon staan en krijg je die terug als je telefonie erbij neemt of als je je abonnement stopt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina