• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Videoland en Netflix via Horizon box!


#61
Apps werken nu weer niet.
Kreeg een 2 maanden Videoland aanbod voor mijn Chromecast, dus ook even proberen op Horizon.

Nadeel van Videoland op de Chromecast is dat die pauze niet vasthoudt, na andere HDMI bron of TV-kanaal slecteren wordt pauze opgeheven en gaat de film verder. Heb dit niet kunnen testen op de HB.

Wellicht doen de apps het weer na een geforceerde update (ch- vasthouden na harde reset).

Edit: en jawel na powercycle + ch- waren de apps weer beschikbaar.

Edit2: Kon even niet verder testen vanwege geplande opname, ingave logingegevens Videoland wel gelukt maar daar houdt het ook mee op. Horizon Box is een prima multikanaals DVR en Replay TV ook prachtig. Apparaat is gewoon niet krachtig genoeg om apps te draaien. Zelfs mijn Smart TV kan dit beter en die zit gesplit achter de box.

Chromecast forever, wat nou wachttijden om apps te laden :)
 
#63
Wellicht weten ze niet beter 8)
App bediening loopt hier traag en loopt vaak vast tijdens starten beeldmateriaal.
Enige oplossing is dan herstarten Horizon Box, ben je wel weer een paar minuten verder.

Vastlopen van Netflix had ik ook vaak op mijn Sony TV tijdens starten van een film, maar die liet de app crashen en na een paar keer herstarten van de applicatie begon de film wel te lopen. Ook niet fijn, iedere keer weer dezelfde zoekopdracht ingeven..

Uiteindelijk een diepte investering van €40,- gedaan om eens te testen met een Chromecast.
Werkt wel lekker vlot, maar heeft ook nadelen:
- bediening via TV-afstandsbediening (HDMI-CEC) zeer beperkt (slechts pauze / play / stop), vooruit en terugspoelen kan alleen via telefoon/tablet.

Overigens ben ik niet ontevreden over de Horizon Box, multikanaals opnemen en replay TV werken prachtig. Voor appjes zijn er betere alternatieven.
 
#64
Netflix via kanaal 150 op de horizon werkt wel, maar niet het 5.1 geluid. Ik moet dan de i stelling in Netflix verzetten naar stereo anders heb ik helemaal geen geluid.
Er loopt een Monster HDMI kabel van box naar Yamaha receiver.

Hoe moet ik dit oplossen?
 
#65
Topdude zei:
Er loopt een Monster HDMI kabel van box naar Yamaha receiver.
Ook zonder die Monster-kabel heb je dit probleem... hoef je echt geen 'Monster' voor te kopen.
Neemt niet weg dat hun marketing-afdeling er natuurlijk wel blij mee is.
 
#66
dolby digital(plus) werkt hier anders prima, aangesloten met een elcheapo action hdmi kabel (box -> yahama htr-2866 -> tv) spidf van box naar htr werkt ook alleen dan geen dolby digital maar pcm 2.0.
 
#67
Netflix via kanaal 150 op de horizon werkt wel, maar niet het 5.1 geluid. Ik moet dan de i stelling in Netflix verzetten naar stereo anders heb ik helemaal geen geluid.
Er loopt een Monster HDMI kabel van box naar Yamaha receiver.

Hoe moet ik dit oplossen?
Dit probleem heb ik ook en het is gewoon een probleem van die Horizon box, ook bij mij ook geen 5.1, maar alleen stereo.
Maar als ik b.v. via een PlayStation 3 en 4 kijk heb ik wel 5.1. Gek hè. Heb dit op verschillende manieren met verschillende media kastjes getest om alles uit te kunnen sluiten.( anders krijg je weer te horen via ziggo dat je zelf weer iets niet goed hebt gedaan). Maar probleem is gewoon die Horizon box. Het is wel raar dat er wel mensen zijn die wel 5.1 hebben via HB. Dan moeten er verschillen zijn in hardware/software:(
Volgens mij is dit ook al bekend bij Ziggo, misschien moeten ze eerst maar eens zorgen dat dit soort onzin eerst opgelost is voordat men met een prijs verhoging komt.

Philips led tv.
Marantz receiver.
 
#70
Videoland en Netflix starten moeilijk op en geven een melding over 25 minuten start Videoland of Netflix
ik krijg dit ook sinds paar dagen geef hij ook code7010 netflix sla dan helemaal vast box van stroom halen dan op goed geluk weer aanzetten soms wel drie keer achter elkaar dat hij vast sla