• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Videoland en Netflix via Horizon box!


#41
mbovenka zei:
Dit dus. Mijn HB staat (vooral na een reboot van of de HB of de NAS) de hele tijd via DLNA aan mijn Synology te trekken (zo'n 20MB/sec soms) en hoewel m'n NAS daar geen last van heeft, heeft de HB dat zelf wel. Hikkende audio, soms blokkerige video; je merkt gewoon dat de box het zwaar heeft. Op de NAS de HB even in de firewall gooien om DLNA te blokkeren helpt dan.

Iemand enig idee wat het ding dan aan het doen is en vooral hoe je het hem kunt afleren?
Zal dit dus de reden zijn dat als ik mijn HB aanzet en direct naar kanaal 150 ga, ik alleen het Netflix logo zie? Wanneer ik dan even naar b.v. kanaal 1 ga en dan weer terug start de Netflix app wel goed op.
Vanavond eens testen als ik mijn NAS (Synology) uit zet of dan de Netflix app het wel gelijk doet. Als dat het geval is, ben ik wel benieuwd wat ik kan aanpassen (op de HB of mijn NAS) om dit probleem te voorkomen.

O ja, als de Netflix app werkt, dan zijn het geluid, ondertitel en beeld gewoon goed. Het is bij dus alleen het opstarten van de Netflix app dat even tijd nodig heeft. Wellicht de tijd dat mijn NAS wakker moet worden...
 
#42
Ah, ik vermoedde al zoets. Maar er is inderdaad blijkbaar geen manier om dat uit te zetten als het eenmaal aanstaat; de enige optie is wel of niet een rescan van je netwerk doen. Maar eens opnieuw door de netwerk setup dus, tenzij iemand een oplossing weet...
 
#43
Bij mij start de netflix app ook niet op als ik gelijk naar 150 ga. Dit was tijden de testen van de app een bekend probleem. In een update is dit toen beter geworden maar niet helemaal weggegaan.
 
#45
meesje zei:
Bedankt voor de bevestiging. Dan hoef ik nu niet verder te gaan testen. ;-)
via kanaal 997 (testkanaal) NF opstarten werkt het goed dan heb je ook geen achtergrond geluid etc.
 
#47
xray79 zei:
via kanaal 997 (testkanaal) NF opstarten werkt het goed dan heb je ook geen achtergrond geluid etc.
Via dit kanaal (net als alle andere, behalve 150) moet ik naar de apps navigeren. Maar hoe zorg ik er voor dat bij de getoonde apps alleen mijn favorieten worden getoond. Ik wil hier direct de Netflix app zichtbaar hebben i.p.v. allerlei andere apps.
 
#49
meesje zei:
Via dit kanaal (net als alle andere, behalve 150) moet ik naar de apps navigeren. Maar hoe zorg ik er voor dat bij de getoonde apps alleen mijn favorieten worden getoond. Ik wil hier direct de Netflix app zichtbaar hebben i.p.v. allerlei andere apps.
volgens mij kan dit niet dan moet je naar kanaal 150 gaan ben ik bang.
 
#50
Venderwel zei:
ZIjn er meer mensen waarbij de Netflix app in de Horizonbox nagenoeg niet werkbaar is?? Althans de streams zijn zo verschrikkelijk schokkerig. Als ik op mijn laptop gewoon via de browser (via WiFi) kijk is er niks aan de hand, dus de internetsnelheid kan het niet zijn.
-Klopt het, zoals in je profiel staat, dat je geen los modem hebt en de Horizon Box als modem gebruikt?
-Werken ReplayTV en OnDemand programma's wel naar behoren?
-Heb je in je netwerk DLNA servers staan (b.v. een computer, een NAS)?