• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Hitron CGN4 -kan niet meer in het Admin menu-


#1
Vraagje over hitron CGN4 modem,

Ik kan na enige tijd (ongeveer 10-20 dagen) niet meer inloggen in het Admin menu, helpdesk
hierover gebeld, en de oplossing was ..stekker er uit en er weer in.

Dan werkt het allemaal wel weer, maar is dit gebruikelijk?
 
#2
Het is natuurlijk niet normaal dat een apparaat na een aantal dagen een functie verliest.
Het kan een hardware probleem zijn, maar ook software. Door slecht programmeerwerk kan bv een cache, of log vollopen en dat ongewild invloed hebben op de werking.
Een reset lost dat dan vaak op.
 
#3
Bedankt voor je snelle reactie Johnny,

Ik heb het een en ander besproken met de helpdesk, waaronder ook het vollopen van de log/cache
files.

Ook had ik begrepen dat de CGN4 de (reset) functie dit automatisch te doen, maar niet wanneer het
modem constant "bezig" is.

Dus eigenlijk, is er een mogelijkheid om dit in te stellen dat de CGN4 dit wel doet, ondanks constante
activiteit (forceren) indien mogelijk?
 
#4
Het voorkomen dat cache en/of log volloopt en dan problemen veroorzaakt kan alleen door aanpassingen in de firmware gedaan worden.
Geen instelling, of iets anders dat de klant zelf kan doen.

Zelf kan je controleren of de coaxbekabeling naar de modem goed is en dat jou computernetwerk geen gekke dingen doet. Bv door slecht ingestelde P2P programma's (torrent is berucht) die teveel connecties openzetten/openhouden. Of in het ergste geval een virusbesmetting die dat veroorzaakt.
 
#5
Het interne netwerk is op het gebied van hard-ware up to date, er loopt wel genoeg software (geen P2P) die
24/7 bezig zijn (connecties/openhouden).

Inmiddels een oplossing gevonden voor het resetten van het modem
(was hier nog een poort over op de RPM switch), dus op bepaalde datum/tijd even een reset)

Virusje zou ook kunnen, maar dan is er een probleemje bij G-Data, waar ik niet van uit ga :-)

Johnny54, bedankt voor het meedenken

(mag slotje op)