• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Signaal verlies en ook internet vallen weg


#11
Vermoedelijk is het je bekabeling. Door de frequentie aanpassing is er gebruik gemaakt van een gevoeligere frequentie.
Dit lijkt me heel goed mogelijk. onlangs heb ik ervaren dat "Uitzending gemist" of hoe het nu ook heet, "niet beschikbaar was" en dat "de bekabeling' waarschijnlijk niet in orde is. Heeft jaren goed gewerkt maar ik kan me idd voorstellen dat bepaalde "dienstkanalen" nu op een andere frequentie gebracht zijn en nu problemen kunnen geven.​
In mijn situatie heb ik een verbetering kunnen krijgen door:
1. de signaalsterkte 4dB op te voeren (ja ik al heb jaren een Ziggo- en toentertijd UPC-versterker in de meterkast)
2. de bestaande kabel zijnde een "Class A" vervangen door "Class A++"
en nu loopt de signaaltest op kanaal 997/rode knop vlekkeloos en zijn de signalen vanaf 67 to 89 procent.
Volgende stap is de inbouw casema-achtige aansluiting, die overigens class A is, te vervangen.
Hopelijk heeft iemand hier iets aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator: