Algemeen storingsmeldingen topic.

Sinds vanavond problemen NPO 1, 2, 3 en Ziggo 14. Beeld hapert. Blijft seconden lang 'bevroren'. Geluid geen probleem. Ziggo 14 helemaal geen beeld/geluid (foutcode 2010). Signaalsterkte/kwaliteit is goed, zoals altijd. Al een keer terug naar fabrieksinstellingen, heeft niet geholpen. Via DVB-C op een andere tv geen probleem. Postcode 8925. Iemand anders?
 
Helaas, dat was het eerste wat ik gedaan heb.
Ik zie nu trouwens dat de signaalkwaliteit heen en weer springt van half matig naar vol uitmuntend.

Hee, precies om 8 uur weer normaal, alle 4 kanalen. Moet van buiten af gebeurt zijn. Anyway, opgelost voor nu.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een heel vreemd probleem.
Signaal Sterkte staat helemaal achterin uitmuntend (100%)
Signaal kwaliteit staat vrij laag ongeveer een-derde van zwak (10%)
gevolg is dat beeld op veel zenders om de zoveel seconden blijft hangen (geluid gaat wel door)

signaal sterkte was al vrij hoog (80-90%) en daarbij was de kwaliteit zo'n 60-70%
Maar 2 weken geleden hebben ze in het wijkkastje nieuwe kabels aangesloten, en sindsdien is onze sterkte veel te hoog.
Aan onze kabels/AOP e.d. is niets veranderd.

Gebeld met helpdesk, maar die wilde ons als enige oplossing een nieuwe coax kabel opsturen....???
Maar dat lijkt mij niet echt iets oplossen, we hebben Hirchman en het heeft tot de wijkkast wijzigingen perfect gewerkt.
 
Je zit in het verkeerde topic, maar kwaliteit moet sowieso altijd 100% zijn dus er was duidelijk al iets mis met je eigen bekabeling/aansluitingen.
 
Toen ik in mijn huidige woning kwam was de signaalsterkte laag te laag voor de horizonbox toen. Deze is in de staatkast toen opgeschroefd.

Mogelijk dat ze voor jou deze moeten verlagen.
 
signaal sterkte was al vrij hoog (80-90%) en daarbij was de kwaliteit zo'n 60-70%


Kwaliteit hoort altijd 100% te zijn, dus je signaal was sowieso al niet goed.

Ik zou nogmaals bellen voor een monteur. Mocht de fout binnenshuis liggen, dan moet je uiteraard zelf de monteur waarschijnlijk betalen. (probeer eerst eens een andere kabel direct op het AOP zonder splitters/versterker etc.)
 
Toen ik in mijn huidige woning kwam was de signaalsterkte laag te laag voor de horizonbox toen. Deze is in de staatkast toen opgeschroefd.
Mogelijk dat ze voor jou deze moeten verlagen.

Zoiets verwachtte ik al, dus toch maar een monteur laten komen. Thanx
 
Kwaliteit hoort altijd 100% te zijn, dus je signaal was sowieso al niet goed.
(probeer eerst eens een andere kabel direct op het AOP zonder splitters/versterker etc.)

Dank je, ik dacht alle opties al geprobeerd te hebben inclusief een directe verbinding tussen Horizon en AOP. Maar bleek dus niet zo te zijn. Nadat ik Horizon direct op de AOP aansloot en verder alles wegliet was signaal sterkte 100% en signaal kwaliteit rond de 70% op de balk. Na door testen blijkt de oorzaak de opdruk versterker BDA-02 te zijn. Dit is de tweede keer (in 15 jaar :) ) dat een BDA-02 het opgegeven heeft.
Heb een nieuwe versterker er tussen geplaatst FRA-752x die 4 verschillende sterktes heeft qua uitgangen. 0, +2, +4 , +8 zodat de slaapkamer op zo'n 15 meter afstand ook een prima ontvangst heeft (nog analoog).
Alles lijkt weer prima te werken signaal sterkte 95-100% / Signaalkwaliteit 80-100%
 
Sinds vanavond alleen Ned 1, 2 , 3 en Ziggo Sport. Voor de rest van de kanalen hebben we ineens een abonnement nodig.
Hebben hier meer mensen last van?
 
Terug
Bovenaan