1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

[Horizon] Het Thuisnetwerk en zijn instellingen

Discussie in 'Internet - Mediabox XL (Horizon)' gestart door plankie, 20 sep 2012.

  1. JeeAre

    JeeAre Forum Member

    Berichten:
    22
    Ik kan alleen maar bevestigen dat dit ook voor mij de problemen met het netwerk verbindingsconflict heeft opgelost.
     
  2. MVP010

    MVP010 Forum Member

    Berichten:
    51
    hallo ik heb bovenstaande gedaan en het werkt niet, ik heb nu helemaal geen internet meer en kan webinterface oook niet meer benaderen ook niet met nieuwe ipadres en gwinlog. kan iemand mij helpen?

    edit met bovenstaand bedoel ik de post van FrancWest
     
  3. Jean

    Jean Forum Member

    Berichten:
    764
    Een netwerk aanmaken lukt me dus niet. :-\
     
  4. Abmans

    Abmans Forum Member

    Berichten:
    30
    let op dat als je met een bestaande modem/router werkt dat je niet het adress van de Horizon box invult als dns adress want dat gaat vaak niet goed ik gebruik daar het dns adress van de UPC servers voor en dan werkt het allemaal.
     
  5. Jean

    Jean Forum Member

    Berichten:
    764
    Bij mij loopt alles via de Horizon.
     
  6. MVP010

    MVP010 Forum Member

    Berichten:
    51
    Ik kan niet meer inloggen op het modem. Weet niet wat er fout is. De HD gaat een monteur sturen, ze komen er op afstand ook niet uit. Hoe kan je nu nog je modem resetten? Is er ook een andere manier?
    Via het tv menu fabrieksinstellingen doen, doet niet veel.
     
  7. henkg

    henkg Forum Member

    Berichten:
    241
    Resetten modem-instellingen:
    Ben heel benieuwd naar het antwoord. Ook ik kom er via de web-interface niet meer in.

    En ik lees dat de modem-instellingen alleen te resetten zijn via de web-interface.....
    Ik heb door de helpdesk mijn Horizon volledig laten resetten. Dat had echter hetzelfde effect als het zelf terugzetten naar de fabrieksinstellingen: foute modem-instellingen waren daarna nog aanwezig.
     
  8. MVP010

    MVP010 Forum Member

    Berichten:
    51
    ja en de truc met channel - knop haalt ook niet veel uit, na het scannen en loaden staat er bij menu opties nog steeds niet de default ip adres 192.168.192.1
     
  9. PeeBee

    PeeBee Forum Member

    Berichten:
    172
    de dhcp pool van mijn cisco 3925 loopt van 192.168.0.50 tot .... voor 60 gebruikers
    als ik de horizon vlgs het stappenplan van FrancWest naar de router toe wil brengen, moet deze dan een ipadres binnen- of buiten de dhcp pool krijgen? dat is mij nog niet duidelijk
     
  10. Mabili

    Mabili Product Tester

    Berichten:
    1.039
    Het is inderdaad erg lastig mocht je niet op een normale manier de web interface in kunnen.

    Stap 1,
    Probeer te achterhalen welk ip adres gebruikt word.
    Meestal gebruikt hij 192.168.192.1
    Dit kan ook een ip adres zijn die jezelf hiervoor heb toegepast.

    Stap2
    Voer op je pc via netwerk instellingen een vast ip adres in.

    Bijvoorbeeld:
    IP 192.168.192.3
    Subnet 255.255.255.0
    Gateway 192.168.192.1
    DNS 192.168.192.1

    Stap3
    Voer in een web browser de volgende ip adres in 192.168.192.1
    Als het goed is opent nu de Horizon web interface.. Klik nu via de web interface op fabrieksinstellingen.

    Stap4
    Via de pc netwerk instellingen weer op automatisch ip adres verkrijgen instellen. Nu zou de 169.x.x.x weer een normale ip adres moeten geven. Bijvoorbeeld de ip range 192.168.192.x
     

Deel Deze Pagina