1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Na upgrade van 25Mb naar 50 MB zeer, zeer lage downloadsnelheid

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dovski, 21 aug 2012.

  1. Zit hier echt iets niet goed in de straat / wijkkast. Kan niet anders.

    Overigens...dit zijn mijn signaalwaardes. Kan zo even niet vinden wat nu goede waardes zijn voor mijn Cisco modem.

    [​IMG]

    Update 23:02 : hoe later op de avond, hoe sneller de verbinding weer wordt. Nu alweer 38Mbit bij speedtest.net meting.

    Update 23:19 : En we downloaden weer full speed.
    [​IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    Actuele waardes modem:

    Power Level: Signal to Noise Ratio:
    Channel 1: -3.1 dBmV 39.4 dB
    Channel 2: -3.0 dBmV 38.7 dB
    Channel 3: -3.2 dBmV 39.1 dB
    Channel 4: -3.2 dBmV 37.5 dB
    Channel 5: -3.0 dBmV 39.3 dB
    Channel 6: -3.0 dBmV 39.4 dB
    Channel 7: -3.0 dBmV 39.7 dB
    Channel 8: -2.9 dBmV 38.2 dB

    Upstream Channels
    Power Level:
    Channel 1: 49.5 dBmV
    Channel 2: 44.0 dBmV
    Channel 3: 0.0 dBmV
    Channel 4: 0.0 dBmV

    Wie snapt het nog? Lijken wel capaciteitsproblemen.
     
  2. Collega van me zit ook in postcode 4007 en die heeft hetzelfde, nml. zeer sterk wisselende snelheden. het lijkt er idd op dat de capaciteit van UPC gewoon niet toereikend is. Ik werk in de ICT en als een klant een SAN switch heeft met 4Gb poorten en de host heeft 8Gb fiber channel adapters dan krijg je ook een klapperende lijn. De fiber channel adapters vast op 4Gb zetten is dan de oplossing. Lijkt er wel veel op. Mensen met een 50Mb abonnement vragen 'veel' capaciteit kan dit niet aan en begint te stuiteren.
     
  3. Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2017
  4. Deze meldingen zijn niet actueel volgens mij (gezien het streepje door de plaats) ;) maar hoe dan ook....het blijft vreemd. Ik heb vorige week een mail ontvangen van UPC dat ze eind deze maand een nacht lang onderhoud plegen. Geen idee wat ze gaan doen maar mogelijk hangt het er mee samen. Wat betreft Tiel Passewaay probleemwijk: tot 2 jaar terug had UPC geen retourgeschikt netwerk. 2 jaar geleden is het hele netwerk gemoderniseerd waarmee ineens alle diensten beschikbaar werden inclusief internet snelheden tot 120 Mbit/s. Tot vorige week heb ik eigenlijk geen problemen gehad met de snelheid.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2017
  5. Heb je überhaupt wel naar de datums in dat topic gekeken? Is redelijk recent ;).
    De reden dat alle postcode's doorgehaald zijn is omdat niemand de verzorging van het topic over heeft willen nemen na het overlijden van jtech (TS). Noot: qua probleemgebieden ben ik behoorlijk op de hoogte.

    Nog een tipje: Re: Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen. Deel 2

    28-8-2012 15-41-02.png
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2017
  6. Sorry zo ver had ik niet gekeken.

    Maar goed...wat ik nu zie op de storingspagina van UPC:

    Internet
    Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

    Starttijd: 28 augustus 2012 - 08:35
    Verwachte eindtijd: onbekend
    - - -

    Telefonie
    Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

    Starttijd: 28 augustus 2012 - 08:35
    Verwachte eindtijd: onbekend

    Internet verbinding werkt wel gewoon en op volle snelheid 49+ Mbit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2017
  7. @All,

    Er is al een tijdje(week of 2) een probleem in Tiel en omgeving. Inmiddels is duidelijk wat er aan de hand is. Door een configuratie fout zijn er teveel modems aangemeld op het segment, waardoor er problemen ontstaan.

    Donderdag op vrijdag nacht worden er aanpassingen uitgevoerd waarmee het opgelost zou moeten worden.

    Excuses voor het ongemak.
     
  8. Hoi Jordy, bedankt voor je antwoord. Verklaart een hoop. Nu maar hopen dat onderhoudswerkzaamheden helpen.
     
  9. Dank voor de duidelijkheid. Waarschijnlijk betreft dit ook de werkzaamheden waarover we per mail zijn geïnformeerd.
     
  10. MattMax

    MattMax Forum Member

    @Jordy, thanks voor de update.
    Geldt dit ook voor gemeente Neerijnen (postcode 4175), 25km van Tiel vandaan? Hier ook max. 10Mbit bij Fiber Power 120 en uiteraard alle adviezen al getest (meerdere downloads gecheckt, reset modem, etc.).
     

Deel Deze Pagina