1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Dit nieuwe forum is ontstaan door de samenvoeging van Ziggo-Gebruikers en Chelloo.
    Ontzet Notitie

Internet klapt er meerdere keren per dag uit

Discussie in 'Internet - Kabelmodem' gestart door Robbiej, 11 jun 2012.

  1. Robbiej

    Robbiej Forum Member

    Berichten:
    417
    Goedendag,

    Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn verbinding er regelmatig uitklapt..
    Nu heb ik eens zitten kijken bij mijn signaalwaardes en volgens mij staat de upstream continu te zenden? Kan dat de oorzaak zijn?

    Ik heb toen ik net kwam wonen het kastje vervangen waar de blauwe (ja geen groene..?) kabel het huis binnenkomt omdat ie van ellende uit elkaar viel. Ik heb er een nieuw opzetdoosje geplaatst.

    Heeft anderhalf jaar goed gewerkt maar nu lijkt het er steeds uit te vallen..

    Ik ben overgestapt van een EPC3212 naar een EPC3925. Maar ook met de EPC3212 heb ik problemen gehad.

    Code:
    Power Level: Signal to Noise Ratio:
    Channel 1: 5.5 dBmV 39.9 dB
    Channel 2: 6.0 dBmV 39.6 dB
    Channel 3: 4.3 dBmV 39.0 dB
    Channel 4: 5.2 dBmV 38.9 dB
    Channel 5: 4.6 dBmV 38.9 dB
    Channel 6: 4.6 dBmV 38.7 dB
    Channel 7: 6.2 dBmV 39.7 dB
    Channel 8: 4.5 dBmV 38.4 dB
    
    Power Level:
    Channel 1: 54.9 dBmV
    Channel 2: 55.2 dBmV
    Channel 3: 0.0 dBmV
    Channel 4: 0.0 dBmV
    
     
  2. Robert Koopman

    Robert Koopman Quality Member

    Berichten:
    17.619
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Upstream is te hoog, dat moet wel de reden zijn.
    Misschien omdat je geen goed AOP hebt?
    Maar ja, hoe krijg je UPC zover dat ze deze opnieuw bij je aan willen leggen?
     
  3. Robbiej

    Robbiej Forum Member

    Berichten:
    417
    Zou het helpen als ik een Tratec 1000b plaats ipv dat gamma ding wat er nu zit? En mijn kabel is blauw.. is dat gebruikelijk? want ik lees veel over groene kabels..
     
  4. Robert Koopman

    Robert Koopman Quality Member

    Berichten:
    17.619
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Blauw? Ik dacht dat het altijd groen was?
    En de 1000b is toch ook al een verouderd type? UPC plaatst deze niet meer.
     
  5. nspoor

    nspoor Product Tester

    Berichten:
    791
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Tot aan het AOP is verantwoording UPC, als die er niet zat waarom dan zelf iets eraan gedaan?
    Dat is voor UPC. misschien eens de helpdesk bellen en dat melden dat er bij het in de woning komen nooit een aop zat??!?
     
  6. Dave670

    Dave670 Forum Member

    Berichten:
    11.741
    Jij hebt hieraan genoeg hoor:

    [​IMG]

    Maar je upstream is aardig hoog, dit kan zeker de storing veroorzaken.

    Na mijn weten hoort er inderdaad een ''groene'' kabel overal te lopen.
    Wil je aangeven in welke plaats of omgeving je zit?
     
  7. Robbiej

    Robbiej Forum Member

    Berichten:
    417
    Ik woon in Lelystad, en er zit echt een blauwe kabel. zie bijlage,

    Zou het helpen als ik een 1000b plaats? ik heb nu ipv de opdruksplitter de F connector splitter gebruikt van UPC maar het helpt helemaal niets.. signaal waarde blijft tussen de 54.9 en 55.4
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. CreativeS

    CreativeS Product Tester

    Berichten:
    24.693
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Je mag de koperen mantel van de blauwe kabel wel eens wat strakker omwinden.
     
  9. Robbiej

    Robbiej Forum Member

    Berichten:
    417
    Daar zat ik ook aan te denken, ware het niet dat die kabel met geen mogelijkheid te verlengen is, ik krijg hem er niet verder uit dus strakker dan dit gaat niet.. zou dit de oorzaak kunnen wezen?
     
  10. CreativeS

    CreativeS Product Tester

    Berichten:
    24.693
    Ziggo:
    Alles in 1
    Gebied:
    fUPC
    Probeer dan in ieder geval die uiteinden van de mantel uit de buurt van de aansluitpunten te krijgen. Desnoods druk je ze wat naar achteren. Als ze maar niets aanraken.
     

Deel Deze Pagina