Signaalwaardes EuroDocsis2 en EuroDocsis3 modems.

Wat wil je dat wij zeggen ? werkt het internet goed ? zo ja niks aan doen zo nee dan aan de bel trekken bij Ziggo.
 
Ik zie eigenlijk niks verkeerd staan, het werk goed dat is het belangrijkste.
 
Ik heb sinds langere tijd heel veel fouten in mijn modem zitten.
Dit merk ik heel duidelijk met een wifi verbinding die regelmatig wegvalt.

Ik heb het modem al gereset, helpt niet
De waardes bij de Ziggo klantenservices over mijn modem vindt men ook niet goed, de oplossing zou zijn een nieuwe stekker.
Dit heb ik geprobeerd.
Andere oplossing is een harde reset of modemwissel

Maar ik vraag me af of dit nu gaat helpen of hebben jullie een betere oplossing hiervoor?
En zijn de waardes nu zo slecht?
 

Bijlagen

  • Waardes.txt
    6,1 KB · Weergaven: 200
Zit jouw modem achter een versterker? De waardes zitten binnen de marges maar ik zie downstreamwaardes niet vaak zo hoog. Mocht dit het geval zijn dan moet de versterker in ieder geval los van de modem via een 2-weg splitter op het AOP.

Sowieso kan een harde reset natuurlijk nooit kwaad, dat moet je altijd proberen voordat je kabels gaat vervangen.
 
Downstream MER waardes zijn op het randje van goed. Helpdesk vragen of de eindversterker meerdere modems laat zien met minimale mer waardes.
 
Wat @ber000000-6 zegt. Mijn waarden zijn vergelijkbaar. Overigens zo, via splitter, op het AOP.

OTS: ik vind de post-RS trouwens erg meevallen.

Maar of jouw WiFi erdoor wordt onderbroken lijkt mij niet erg logisch.


Btw: binnen een week woon ik in Kabelnoord gebied. (1Gbit/s up en down via glas) Dus ik ga er niet meer achteraan. ;D
 
Terug
Bovenaan