2x Ci @smit die het niet meer doen.

Wilco07

Forum Gebruiker
Berichten
15
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo

Ik heb een Smit Ci met een 2e kaart die officieel is aangemeld bij Ziggo.
Doe ik de kaart in de humax ontvanger heb ik alle zenders, maar de TV (Samsung van 1 jaar oud) met de Smit CI geeft aan dat: Uw toestel is niet volledig CI +geschikt.
Dat is vreemd omdat de Smit Ci tot een paar weken terug nog gewoon werkte. TV staat boven en wordt niet dagelijks gebruikt.

Mijn schoonmoeder heeft een Philips TV (Nieuw) de zelfde Smit Ci met een officiële kaart en precies het zelfde probleem en ook dezelfde melding.

Is er mogelijk iets veranderd dat Smit CI het niet meer doen? Op beide CI's staat de ze Ziggo ondersteund zijn.

Wie weet wat er aan de hand is?

Vr. gr Wilco Vaneman
 
Kijk eens of er een update is: Ga naar de kanaal 13 voor een eventuele update.

Je moet tegenwoordig wel een versie 1.3 hebben, anders wordt hij niet meer ondersteund dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Dynabite

Zou dat misschien het probleem kunnen zijn? In het CI menu staat:
Device Type Name: CAM-1659
CI+Software Version: V1.1
CI+ Hardware Identification: 3300.

Hij is niet te updaten via de TV. TV is ook verbonden met het Ziggo internet.
Hij staat nu al een tijdje op kanaal 13 trouwens.

Groetjes Wilco Vaneman
 
Moet gewoon werken..1.2 of 1.3.
Advies... tv opnieuw inscannen digitaal zonder de adapter.
Hierna tv uitzetten...adapterplaatsen en tv aanzetten.

Voila beeld!
 
Hallo ber000000-6

Net weer alles opnieuw laten zoeken. Alle zenders gevonden, tv uit. Ci geplaatst, aangezet, helaas geen beeld. Wel trouwens net 1,2,3, ziggo sport enz, maar geen gecodeerde kanalen. Snik!

Gr Wilco
 
Bron: https://ziggoforum.nl/topics/toestel-niet-volledig-ci-geschikt.90494/

De eerste generatie SMiT- en Neotion-modules zijn niet compatible met recentere TV's. Voor deze TV heb je een CI+ 1.3 module nodig, Ziggo levert ze voor €2 in de maand (inclusief extra smartcard), of je koopt er eentje voor ca €50 nieuw (of goedkoper tweedehands), wat je het beste uitkomt.

(Als je nog een oud abonnement hebt zou je ook kunnen overstappen naar een nieuw, dan heb je recht op een "gratis" decoder. Dit kan ook een module zijn, maar daarvoor moet je wel bellen want deze optie is niet online beschikbaar.)


Kijk ook eens of er een update voor je TV zelf is. Je weet nooit.
 
Als de adapter in de tv zit...probeer dan een in het menu van de tv..ci module je serienummer van de smartcard te lezen..dan weet je zekers dat de tv echt de dapter en de smartcard kan lezen.

Daarna kan je in je mijn ziggo omgeving..de betreffende smartcard herstellen..check eerst de overeenkomstige serienummers..
 
Dyna...ts geeft toch aan..heeft gewerkt enkele weken geleden? Dan moet het nu ook werken. Mits dezelfde tv..
 
Dat is waar ber, tenzij ze iets veranderd hebben waardoor alleen versies vanaf 1.3 nog werken. Mischien door een update van de TV zelf?

TV naar de fabrieksinstellingen zou misschien nog kunnen helpen.
 
De kaart zelf werkt goed. In de Humax ontvanger het ik alle zenders gewoon. Ik ben bang dat het toch in de versie van de @smit kaart zit. Die ik en mijn schoonmoeder heb is 1.1. We hebben beide geen beeld. Wel natuurlijk 1,2,3 13, 14.

Wilco
 
Terug
Bovenaan