1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Kan geen email versturen via UPC.

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door mrjasper, 1 okt 2008.

  1. Het is nog niet opgelost nesta heeft weer pm ontvangen van mij zojuist
     
  2. DasS

    DasS Forum Member

    ik kan ook nog steeds niet naar een specifiek mailadres sturen, krijg steeds onderstaandemelding, virusscanners (ook online scanners vertellen me dat mijn pc schoon is)

    This Message was undeliverable due to the following reason:

    Each of the following recipients was rejected by a remote mail server. The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.

    Recipient: <??@??>
    Reason: 5.3.0 <??>... Mail from 213.46.255.22 rejected -IP in virbl see http://virbl.bit.nl


    Please reply to <Postmaster@chello.at>
    if you feel this message to be in error.



    The original message has been removed from the bounce message.
     
  3. psa

    psa Product Tester

    Inmiddels ook al een melding op de UPC live site gezet voor bovenstaande probleem zie onderstaand bericht.

    -mailserver upcmail

    Het is mogelijk dat u vanaf uw UPC e-mailadres naar bepaalde adressen geen e-mail kunt versturen. Wij hebben dit in onderzoek en werken eraan dit zo spoedig mogelijk te verhelpen.

    Onze excuses voor het ongemak.

    UPC Nederland

    bron: http://www.upclive.nl/Help/Actuele_meldingen/
     
  4. Hallo
    vandaag geprobeerd een email te verzenden krijg ik dit retour

    This Message was undeliverable due to the following reason:

    Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
    The reasons given by the server are included to help you determine why
    each recipient was rejected.

    Recipient: <xxxxxxxx@home.nl>
    Reason: rejected because 213.46.255.22 is listed at virbl.dnsbl.bit.nl See: http://virbl.bit.nl/lookup/index.php?ip=213.46.255.22


    Please reply to <Postmaster@chello.at>
    if you feel this message to be in error.


    ik heb er even op gegoogled maar begrijp ik dat UPC eigen mail-server besmet is?
    zie http://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=3010&tstart=0

    Als dat zo is is dat een hele slechte zaak maar kan nu geen email versturen
     
  5. Ik denk eerder dat er ongewenste e-mails (virus/worm) zijn verzonden via de mailservers van UPC.
     
  6. Dat kan
    Maar daar hoeven wij als consument toch geen last van te hebben
    Ik heb in mijn omgeving nog nooit gehoord dat ze geen email konden verzenden omdat hun provider op de blacklist staat
     
  7. Uiteraard zou je daar als consument geen last van moeten hebben. Helaas komt het weleens voor dat een mailserver op een blacklist komt te staan omdat via die mailserver ongewenste mails zijn verstuurd.

    Het was niet mijn bedoeling om het probleem te bagatelliseren. Je had het over een besmette mailserver, dat is heel wat anders!

    UPC zal er moeten voor zorgen dat de mailservers van die blacklist afkomen.
     
  8. sorry

    het is ook niet de bedoeling van mij om zo over te komen

    maar kan een upc medewerker hier eens naar kijken? waar het nu echt om gaat
     
  9. Het staat genoemd op http://www.upclive.nl/Help/Actuele_meldingen/ . Ergens op het forum heb ik ook een bericht van Nesta-UPC of Jordy-UPC waarin hij aangeeft dat het probleem in onderzoek is.
     
  10. Ik heb het gelezen

    Bedankt hiervoor , en nu maar hopen dat het snel wordt opgelost
     

Deel Deze Pagina