1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding enorm traag en onstabiel

Discussie in 'Internet - Kabelmodem' gestart door tomzev, 2 apr 2008.

  1. Beste mensen,

    wij hebben hier een Classic lijntje van UPC met en thomson modem, deze week is het internet traag en onstabiel.

    Hieronder heb ik de waardes van het modem:

    Forward Path:
    Signal Acquired at 506.750 MHz
    SNR: 24.7 dB
    Received Signal Strength: -5.2 dBmV
    Bit Error Rate: 0.043 %
    Modulation: 256 QAM

    Return Path:
    Connection: Acquired
    Frequency: 45.6 MHz
    Power Level: 46.0 dBmV
    Channel ID: 3
    Modulation: 16 QAM

    Enkele logs:

    WED APR 02 02:48:53 2008 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID
    Time Not Established Critical (3) Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
    MON MAR 31 10:11:58 2008 Critical (3) REG RSP not received
    MON OCT 29 11:02:04 2007 Critical (3) TFTP Failed - OUT OF ORDER packets
    TUE APR 01 17:08:44 2008 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
    WED APR 02 11:07:30 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to receive MAC S...
    Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response
    TUE APR 01 17:11:13 2008 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
    TUE APR 01 17:12:57 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync
    TUE APR 01 09:37:09 2008 Critical (3) No UCD's Received - Timeout
    TUE APR 01 17:10:46 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/Q...
    TUE APR 01 17:10:50 2008 Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC f...
    Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
    Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
    WED APR 02 11:14:43 2008 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...


    Iemand een idee?


    EDIT:

    Testresultaat van test.net.upc.nl:
    Maximum snelheid voor UPC Internet classic: 8192 Kbit/sec
    Behaalde download snelheid: 60 Kbit/sec
    7.5 KByte/sec
    0.9 x ISDN

    De behaalde snelheid is: zeer laag
    Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10 €cent/minuut)

    Postcode 69** **
    IP adres 213.46.*.*
    Tijdstip van de meting 2008-04-02 11:23:33
    Tijdsduur van download
    (minus tijd opvullen TCP buffer) 389.00 seconden
    Bestandsgrootte
    (minus TCP buffer) 2925 Kbytes
    Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506; .NET CLR 1.1.4322)
     
  2. Betreffende de volgende waarden:
    SNR: 24.7 dB - Zeer slecht, dit moet minimaal 32 dB zijn. Zo krijg je inderdaad een onstabiele en dus trage verbinding.
    Received Signal Strength: -5.2 dBmV - Dit valt binnen de norm, maar is niet goed in combinatie met de lage SNR.

    Controleer de coax kabel en verbindingen naar je modem. Het beste is de connectors (pluggen) eens los te halen en opnieuw in te pluggen (en/of vast te draaien).
    Niet zeker dat hier het probleem ligt, want de upstream waarden zijn wel goed.

    Geeft dit geen verbetering neem dan contact op met de UPC helpdesk en vermeld de bovenstaande waarden.
     
  3. Dat je modem nog online is met 24.7 dB verbaast me wel een beetje
    Zoals Johnny54 zegt is het verstandig in ieder geval je bekabeling eens na te kijken. Ook benieuwd of er iets aan je TV-signaal te merken is. Als dit niet het geval is dan zit het na de splitter tot (en met) je kabelmodem. Je modem kan en dan zou je even moeten bellen met de helpdesk voor een monteur.

    Als je TV signaal inderdaad ook slechter is geworden, zoek dan ook even contact met de buren, dit zal je waarschijnlijk gevraagd worden ;)
     
  4. bedankt voor jullie reacties... blijk dat op de locaties waar het internet zo slecht was een tijdje geleden een nieuw modem is geleverd... heb nu alles vervangen.. router, modem en bekabeling.

    Vind het vreemd dat UPC zegt tegen me dat ze gewoon een goed signaal hebben.. :-\
     
  5. Het kan zijn dat je last hebt gehad van een slechte connectie ergens, dan kan het signaal het ene moment wel goed zijn en het andere moment niet. Een test is over het algemeen een moment-opname, zoals jij hierboven ook neergezet hebt. Mogelijk is dat de oorzaak..
     

Deel Deze Pagina