• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

160.000 Ziggo-klanten overgestapt naar Mediabox Next in amper twee maanden


michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.379
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
De inkoopkosten zijn niet relevant voor een nieuwe klant maar wel als overstapper. Als die klant niet zou overstappen en zijn MediaBoxXL zou houden blijft de klant dezelfde huurkosten betalen zonder dat er een apparaat ingekocht zou worden. Al die 160.000 boxen die terugkomen (en het worden er iedere dag meer) kunnen natuurlijk nooit allemaal ingezet worden als vervangende boxen. De berg oude MediaBoxXL boxen blijft groeien en het aantal klanten met zo'n box zal af blijven nemen.

De ontwikkelingskosten zijn er wel degelijk. De box wordt weliswaar in heel europa gebruikt maar je moet die kosten natuurlijk wel omslaan per land (volgens mij is ZiggoNL zo'n 10% van LibertyGlobal). Voor ons lastig inschatten welk deel van de software door Arris gemaakt is en welk deel puur voor Ziggo (VirginUK gebruikt volgens mij weer andere skin) maar te zien aan het aantal software updates etc. zit er toch behoorlijke ontwikkeling achter. Vergeet ook niet het hele serverdeel dat nu extra belangrijk geworden is waarvan we niet eens weten of Liberty dat inkoopt of zelf laat ontwikkelen. Hoogstens zou je kunnen redeneren dat die ontwikkelingskosten gemaakt zijn onafhankelijk van of een enkele klant wel of niet overstapt.

Dat het hele logistieke proces voor 3,12 euro per klant kan, met versturen van 2 of 4 dozen (4 als er ook een modemwissel plaats moet vinden) geloof ik weinig van. Ik denk niet dat je met PostNL voor veel minder dan 3 euro een pakket kan versturen, ook al heb je een megacontract. Daarnaast dus kosten aan XPO, hun logistieke partner. Vaste reuze geoptimaliseerd maar daarmee is nog niet gezegd dat het voor een paar centen kan, logistiek kampioen Amazon schijnt bv wel 14% van zijn omzet kwijt te zijn aan het logistieke proces (dus nog zonder de verzendkosten).
 
Laatst bewerkt:

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.375
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En vergeet de kosten niet van het constant moeten updaten ;)
 

Sjah

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Berichten
3.955
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
En vergeet de kosten niet vd Dolce Gusto koffieautomaat.
 

marans

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Berichten
985
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
kom nou niet aan dat het allemaal zo vernieuwend is en zoveel kost.
een eigen gekochte humax draaide in het begin ook gewoon met apps totdat fziggo zo nodig het eigen on demand platform uitbreidde.
en als deze huidige provider nu eens volgens standaard DVB en hbttv ging uitzenden met een normale irdeto codering, had deze provider, in heel Europa, geen kosten daar aan.

je kunt 1x aankomen met een verhoging voor investeringen, maar niet elk jaar. die extra inkomsten heb je al.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.251
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
De inkoopkosten zijn niet relevant voor een nieuwe klant maar wel als overstapper. Als die klant niet zou overstappen en zijn MediaBoxXL zou houden blijft de klant dezelfde huurkosten betalen zonder dat er een apparaat ingekocht zou worden. Al die 160.000 boxen die terugkomen (en het worden er iedere dag meer) kunnen natuurlijk nooit allemaal ingezet worden als vervangende boxen. De berg oude MediaBoxXL boxen blijft groeien en het aantal klanten met zo'n box zal af blijven nemen.

De ontwikkelingskosten zijn er wel degelijk. De box wordt weliswaar in heel europa gebruikt maar je moet die kosten natuurlijk wel omslaan per land (volgens mij is ZiggoNL zo'n 10% van LibertyGlobal). Voor ons lastig inschatten welk deel van de software door Arris gemaakt is en welk deel puur voor Ziggo (VirginUK gebruikt volgens mij weer andere skin) maar te zien aan het aantal software updates etc. zit er toch behoorlijke ontwikkeling achter. Vergeet ook niet het hele serverdeel dat nu extra belangrijk geworden is waarvan we niet eens weten of Liberty dat inkoopt of zelf laat ontwikkelen. Hoogstens zou je kunnen redeneren dat die ontwikkelingskosten gemaakt zijn onafhankelijk van of een enkele klant wel of niet overstapt.

Dat het hele logistieke proces voor 3,12 euro per klant kan, met versturen van 2 of 4 dozen (4 als er ook een modemwissel plaats moet vinden) geloof ik weinig van. Ik denk niet dat je met PostNL voor veel minder dan 3 euro een pakket kan versturen, ook al heb je een megacontract. Daarnaast dus kosten aan XPO, hun logistieke partner. Vaste reuze geoptimaliseerd maar daarmee is nog niet gezegd dat het voor een paar centen kan, logistiek kampioen Amazon schijnt bv wel 14% van zijn omzet kwijt te zijn aan het logistieke proces (dus nog zonder de verzendkosten).
Ik ga hier niet uitgebreid op reageren, want je gaat er alleen tegen in om er tegen in te gaan. Als jij wilt geloven dat Ziggo die 20 euro verdient moet je dat vooral betalen. Ik weet wel beter.
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.375
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Zou Ziggo ook die 5 € verwijderingsbijdrage betalen per afgeschreven box? Dan is er nog maar 15 € te verklaren
;)
 

marans

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Berichten
985
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
betaal je aan de kassa van de supermarkt ook extra als er weer geïnvesteerd moet worden in een nieuwe koeling of kassasysteem??
nee, dat zit allemaal in de prijs van de producten. maar er zijn blijkbaar een aantal bedrijfstakken (banken, media providers, verzekeringen, en meer) waar geen enkele strobreed in de weg wordt gelegd om consumenten extra kosten te rekenen ondanks enorme winsten.
vaak nog veilig gesteld en gerealiseerd met belastinggeld.
baantje weer verzekerd voor bobo's uit den haag.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.660
Maar ook in die supermarkt wisselen de prijzen van producten en die gaat niet naar beneden, behalve dan bij acties... maar dan zijn ze vaak van te voren al wat verhoogd. Wat de supermarkt verder met zijn omzet doet is aan de supermarkt. Vreemd vergelijk dus.

Maar los daarvan... die activatiekosten bestaan al jaren... en iedere keer moeten mensen er weer over klagen. Doe dan wat meer moeite en lul die activatiekosten ervan af. Zo moeilijk is het niet. Wil een medewerker niet? Dan bel je retentie. Ja, het zou helemaal niet moeten hoeven, maar ja, zo zit de wereld in elkaar en op zo'n forumpje is het lekker makkelijk galspuien hè. Zelfs bij mobiele abonnementen bestaan die activatiekosten/aansluitkosten, bla bla... maar men valt weer over de uitleg.
 
Laatst bewerkt: