• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

160.000 Ziggo-klanten overgestapt naar Mediabox Next in amper twee maanden


terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.251
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Gewoon Ziggo bellen en zeggen dat je niet tevreden bent over de activatie kosten. Mogelijk is er wat te regelen. Ik vind als bestaande klant mag je ook wel wat korting krijgen.
 

reflex_1967

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
2.338
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
klant heeft hem zelf aangesloten dom als je moet betalen
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.379
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er moeten op zijn minst twee pakketjes verstuurd worden (de nieuwe box en de oude retour) dus daar heb je al kosten.
 

Butanez

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2012
Berichten
70
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Merkwaardig, ik heb de horizon box laten omruilen voor een next box. Zelfde pakket gehouden (complete) en geen activatiekosten, maar dat was al een tijdje geleden.
 

Arnold

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
379
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Voor 27 mei viel het "omwisselen" nog onder de testfase, kreeg je ook geen nieuw jaarcontract of 50 cent prijsverhoging
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.251
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Weet je wat het is, Ziggo en andere bedrijven weten heel goed dat dit een makkelijke manier is om geld te verdienen.

De meeste mensen betalen dit soort activatie kosten zonder te morren, een kleine groep is brutaal genoeg om Ziggo er op aan te spreken en korting te regelen. Stel dat 25.000 man van die 160.000 mensen de activatie kosten niet betaald blijven er 135.000 over x 20 euro = 2,7 Miljoen euro verdiend... Kassa!
 

Arnold

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
379
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Precies! En in juli 20 gaan de prijzen gewoon weer omhoog met de mededeling dat ze bv hebben geinvesteerd in de Next. Terwijl je na 27 mei sws al een prijsverhoging krijgt als je de Next neemt.
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.379
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Weet je wat het is, Ziggo en andere bedrijven weten heel goed dat dit een makkelijke manier is om geld te verdienen.

De meeste mensen betalen dit soort activatie kosten zonder te morren, een kleine groep is brutaal genoeg om Ziggo er op aan te spreken en korting te regelen. Stel dat 25.000 man van die 160.000 mensen de activatie kosten niet betaald blijven er 135.000 over x 20 euro = 2,7 Miljoen euro verdiend... Kassa!
Dit is een idiote redenering. Je gaat hier totaal voorbij aan de kosten die Ziggo heeft aan de next boxen. De inkoopkosten van de box zullen zeker tientallen euro’s zijn en daar krijgen ze dan een oude MediaboxXL voor terug die waardeloos is. Daarbij nog het geld voor het uitleveren van de boxen en retournemen van die oude boxen (verzendkosten en hele logistieke proces). Dit alles nog afgezien van de vele miljoeneninvestering in het ontwikkelen van de box en de vele miljoenen die het serverpark zal kosten dat erachter hangt.

Ziggo moet natuurlijk wel, ze moeten een goed aanbod hebben om de concurrentie aan te kunnen, maar dat ze geld verdienen aan een overstapper met die luttele 20 euro is toch echt onzin.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.251
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Dit is een idiote redenering. Je gaat hier totaal voorbij aan de kosten die Ziggo heeft aan de next boxen. De inkoopkosten van de box zullen zeker tientallen euro’s zijn en daar krijgen ze dan een oude MediaboxXL voor terug die waardeloos is. Daarbij nog het geld voor het uitleveren van de boxen en retournemen van die oude boxen (verzendkosten en hele logistieke proces). Dit alles nog afgezien van de vele miljoeneninvestering in het ontwikkelen van de box en de vele miljoenen die het serverpark zal kosten dat erachter hangt.

Ziggo moet natuurlijk wel, ze moeten een goed aanbod hebben om de concurrentie aan te kunnen, maar dat ze geld verdienen aan een overstapper met die luttele 20 euro is toch echt onzin.
De inkoopkosten van de box zijn helemaal niet relevant, en zitten al lang je in abonnement verrekend. Bovendien besparen ze daar juist op want voorheen moesten ze boxen inkopen met modem en harddisks (stuk duurder) en daar was ook infrastructuur voor nodig, dit hele platform met de cloud bespaart ze juist enorm veel geld op de bestaande infrastructuur. Verder zijn er geen ontwikkelingskosten want deze box wordt door Liberty in heel Europa gebruikt en is gewoon een OEM box die Liberty per miljoen bij fabrikant Arris besteld met software support vanuit de fabrikant. Ziggo gooit er een skin omheen, vertalen eea en houd zich deels bezig met de plugins en die krijgen ze deels van andere bedrijven. Denk nou niet dat ze dit vanaf de grond zelf ontwikkelen dan ben je wel heel erg naief.

En oude horizon boxen die worden waarschijnlijk gerefurbisht en weer aan klanten uitgedeeld ter vervanging van een defecte box. De shipping en handeling van oude boxen innemen, testen, cleanen etc en de nieuwe boxen versturen zal uitbesteed zijn aan een extern bedrijf en er is natuurlijk een mooie deal met PostNL waardoor ze enorme staffelkorting krijgen op het versturen. Het zou mij verbazen als ze 500.000 euro kosten maken op die 160.000 man. Kortom er blijft genoeg over. Dit soort "processen" zijn echt wel geoptimaliseerd.